- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Tabor => Wątek zaczęty przez: swert w 16 Czerwca 2018, 04:35:21
-
Witam. Mam problem z silnikiem w Stonkach. Misje z pociągami pasażerskimi na Całkowie - kończą się na ogół tym że w pewnym momencie silnik gaśnie. Na przykład - jazda z Całkowa do Macierzewa, w Macierzewie robię oblot i jadę z powrotem do Całkowa, lecz nagle podczas jazdy gdzieś pomiędzy Macierzewem a Macierzewem-Jezioro silnik po prostu gaśnie. Przy czym kontrolka awarii silniku spalinowego nie zapala się. Wyłączam wszystko, wykonuję ponowny rozruch, przy próbie odpalenia silnika (m) załączą się rozrusznik i wskaźnik obrotów dochodzi ledwie do 200 i tyle. Silnik się nie odpala. Ostatni raz stałem w Jarkawkach i czekałem na powrót do Wilisia. Silnik działa, nastawnik na N, i nagle silnik gaśnie i na tym koniec gry, dobranoc do widzenia.
W czym problem? Co robię nie tak? Przyznam się że jestem nowicjuszem, i dedukcja podpowiada mi że być może ciągłe jechanie na pozycji 11 + bocznikowanie 1 zwyczajnie załatwia silnik, ale wtedy powinna się chyba palić kontrolka awarii.
Co zepsułem?
-
Pompkę załączałeś?
-
Pompkę...?
Przydałby się log z głównego folderu gry, żebyśmy mieli pewność co robiłeś.
-
Przydałby się log z głównego folderu gry, żebyśmy mieli pewność co robiłeś.
Ok, pytanie tylko jak go wyciągnąć, który to plik. Folder "Logs"? Jeśli tak, to jak mam to zrobić - podczas gry tuż po samym wyłączeniu się silnika zachować gdzieś ten plik nie zamykając symulator, czy jakoś inaczej?
-
Pompkę załączałeś?
Jak najbardziej. Cała procedura rozruchu od początku.
-
Masz problem z MaSzyną? Przeczytaj to, zanim naciśniesz "Wyślij wiadomość" (https://eu07.pl/forum/index.php/topic,3022.0.html)
-
<ciach>
Ok, dzięki
Oto log, mam nadzieję że to jest to co trzeba.
https://drive.google.com/file/d/1ZLXsz_WJhYY5XBH4eCrzlhteRFjjmAUA/view?usp=sharing
Nie cytujemy całości poprzedniej wiadomości. Pliki wrzucamy jako załączniki na forum. Gdy log jest zbyt ciężki, pakujemy w archiwum, wtedy zmieści się z pewnością. @Stele
-
Szanowni Panowie.
Mam dokładnie ten sam objaw i również z lokomotywą SM42. Scenariusz: "L053_poranek" lokomotywa: SM42-2303 (Misja 15). Próbowałem dwa razy i za każdym razem problem następował przy próbie urwania się ze składu z arkuszami blachy (punkt 4 w opisie misji). W obu przypadkach lok zgasł, a próba uruchomienia go kończyła się wskazaniem na 200 obr./min w czasie trzymania przycisku m i natychmiastowym spadkiem do zera od razu po jego puszczeniu. Próba przejścia całej procedury odpalania loka od początku nic nie dała - ten sam objaw.
Lok odpalany zgodnie z procedurą. Po przeczytaniu wielu wątków dotyczących lokomotyw spalinowych bardzo skrupulatnie pilnowałem temperatur. Temperatura wody nie przekraczała 60 stopni, a oleju była niewiele wyższa. Za drugim razem jechałem jeszcze ostrożniej. W czasie manewrów nie przekraczałem 8 pozycji nastawnika, a jadąc luzem - czwartej. Nic to nie pomogło. Lok padł w tym samym miejscu.
Plik loga załączam. Paczka "MaSzyna 18.06", laptop z Win10 64-bit.
Czy mogę liczyć na Waszą pomoc lub radę?
Pozdrawiam,
Mendel
-
Z logu ciężko coś wyciągnąć. Włącz zapis parametrów fizycznych pojazdu. Gdy sytuacja się powtórzy:
1. Załącz plik dat swojego pojazdu.
2. Włącz tryb debugmode i zrób screena ekranu F1 z temperaturami i ciśnieniami.
3. Zrób screen ekranu F3 ze stanem urządzeń.
-
Cześć.
1. Załącz plik dat swojego pojazdu.
Gdzie go znajdę?
Z resztą sobie poradzę.
Pozdrawiam,
Mendel
-
Po włączeniu logowania, w folderze physiclogs.
-
Okazalo sie, ze przyczyna gasniecia jest rozladowywanie sie akumulatora, co ma miejsce gdy nie jest zalaczona przetwornica.
Do czasu ogarniecia rozwiazaniem tymczasowym jest zalaczanie przetwornicy przy rozruchu, nawet w pojazdach gdzie nie ma to sensu ;/
-
Szanowni Panowie.
Poświęciłem się i przeszedłem całą tę scenerię jeszcze raz. Super ostrożnie i delikatnie. Każdy ruch nastawnikiem był czuły jak głaskanie żony. I to samo.
Załączam wszystkie wymagane przez Was screeny (musiałem je trochę skadrować, bo przekraczały maksymalny rozmiar 1500 kB). F1 w debugmode sprintscreenowałem zarówno w pozycji neutralnej jak i przy próbie rozruchu.
Niestety w całym katalogu Maszyna nie mam ani jednego pliku *.dat, jak również nie mam podkatalogu "physiclogs", więc to wymaganie jest (dla mnie przynajmniej) niespełnialne.
Mam nadzieję, że to pomoże.
Pozdrawiam,
Mendel
Reg. obowiązki 2.
Kilkukrotnie przekroczone rozmiary załączników. Usuwam je bez konsekwencji, ponieważ raport wysłano po kilku miesiącach.
Benek
-
Sprawdz wiadomosc zamieszczona zaraz ponad twoja, jest tam wyjasnienie i bieda-rozwiazanie ;d
-
Do czasu ogarniecia rozwiazaniem tymczasowym jest zalaczanie przetwornicy przy rozruchu, nawet w pojazdach gdzie nie ma to sensu ;/
Faktycznie zadziałało. Po włączeniu przetwornicy (x) lok odpalił. Dzięki.
PS. Może umieścić odpowiednie info w klawiszologii?
EDIT: Udało mi się ukończyć tę misję. Po włączeniu przetwornicy nie było już żadnych problemów, a temperatury wody i oleju nie przekroczyły 60 stopni. Nie przekręcałem nastawnika dalej niż na 8. Całość zajęła mi 2 godziny i 33 minuty.
-
#koncert_zyczen To jak już mamy symulacje rozładowania baterii to można by było poruszyć jakoś amperomierz i woltomierz baterii. Ten drugi sie co prawda rusza ale tylko przy włączonej przetwornicy. W elektrowozach jest to prawidłowe jednak w spalinowozach no chyba nie za bardzo...