- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: Krzysiek w 12 Maja 2018, 14:24:39
-
Witajcie!
Chciałbym Was zapytać jaki jest status wdrożenia ETCS na E30? Czy ED250 na odcinku Wrocław - Opole używa systemu sygnalizacji kabinowej? Czy pomiędzy Węglińcem a Wrocławiem system pracuje? I jeszcze jedno pytanie: z jakiego powodu składy wagonowe pomiędzy Wrocławiem a Opolem jadą 150km/h, a nie 160 jeśli są prowadzone EP09? Vmax EP09 została obniżona?
Pozdrawiam
-
Jadą 150, bo mają małą masę hamującą, a ETCS z tego co wiem na odcinku Wrocław-Węgliniec pracuję.
-
Nie wiem. Nie wiem. Właściwie tak, ale na odcinku Legnica - Węgliniec. Wątek 150 km/h pojawiał się wielokrotnie w Internecie - w skrócie chodzi o zbyt mały procent masy hamującej (w uproszczeniu: siłę hamowania) wagonów z hamulcami klockowymi. Nie.
-
Na odcinku Wrocław - Legnica nie pracuje. Jeżdżę tam pociągami i za każdym razem gdy jadę najnowszym impulsem KD (45WE, który współpracuje z ETCS) nie przekracza on 130 km/h w miejscu gdzie prędkość szlakowa jest 160
-
Na odcinku Wrocław-Opole jest używany, ale zazwyczaj tylko przez Pendolino, chyba że się trafi dziewiątka z ETCS.
Na odcinku Wrocław - Legnica nie pracuje.
Szczerze to nigdy na tym odcinku nie bywałem, więc mówię to co słyszałem ;)
-
Temat mnie jednak zaciekawił i postanowiłem sprawdzić rozkład dla 1616,który jedzie do Węglińca i wygląda na to że ETCS na L2 w tamtejszym rejonie działa, a ograniczenie do 130 jest na rozkładzie, a nie spowodowane np. brakiem pomocnika.
-
To też całkiem możliwe. Być może rozkład jest na 130, bo nie każdy EZT współpracuje z ETCS, a maszynistów jest niedobór. W każdym razie KD to mistrzowie marketingu, bo ciągle się chwalą tą prędkością 160, a rozwijają ją co najwyżej podczas przejazdu promocyjnego itp..
-
Dla predkosci wyzszej niz 130km/h drozsze musza byc bilety.
-
Ogólnie w załączniku nie widzę wzmianki o linii 132 Wrocław Główny - Bytom w skład której wchodzi odcinek Opole - Wrocław. Pisałem zapytanie do Iwana na PW w tej sprawie ale nic nie odpisał. Niektóre Impulsy KD mają ETCS ale PLK nie jest w stanie sobie poradzić z tym systemem (patrz załącznik). Ledwo co PLK dają radę z L1, a L2 to dla nich czarna magia.
@Krzysiek626 Dlatego IC jeździ 125km/h ;)
-
Dla predkosci wyzszej niz 130km/h drozsze musza byc bilety.
Dlaczego? Zajrzałem do cennika PLK i nie widzę tam wzmianki na ten temat (chyba, że źle patrzę?) - chodzi o sam wzrost kosztów przewoźnika, bo, nie wiem, zużycie energii? (zakładając oczywiście działający ECTS, bo bez niego sprawa jest jasna)
EDIT: A, okej, przeczytałem załącznik do powyższego posta i sprawa stała się jasna.
-
Cena zależy od kategorii linii kolejowej oraz masy pociągu. Dodatkowo każde zatrzymanie, zapowiedzi itp to dodatkowy koszt... Kolega Krzysiek626 taki żarcik sytuacyjny napisał...
Ile dziewiątek ma zainstalowany ETCS?
-
To przepraszam za wprowadzenie w błąd. Niewiele dziewiątek jeździ z EVC, wiem, że EP09-012 jeździła, ale jak jest teraz, to nie powiem.
-
Jakiś czas temu oddano ETCS L2 na E30 stąd moja prośba. Koledzy Maszyniści: Chciałbym Was prosić o podobny film, jak poniżej, z jazdy z systemem ETCS na E30. Z góry wielkie dzięki!
-
Od Wrocław Brochów p.odg do Opola Zachodniego nastawiali wskaźników dotyczących obowiązywania ETCSu i zgadnijcie? Dalej jeżdżą 130km/h. Dlaczego? No tego właśnie nie wiadomo. Jedynie Pendolina jeżdżą na 160 z pomocnikiem a wszystko inne po 130km/h - nawet pojazdy przystosowane do obsługi ETCS-u.
-
Jakiś czas temu oddano ETCS L2 na E30 stąd moja prośba. Koledzy Maszyniści: Chciałbym Was prosić o podobny film, jak poniżej, z jazdy z systemem ETCS na E30.
A jakiego programu najlepiej użyć do takiego montażu?
-
LOL - dwie kamery. Jedna z okiem na szlak a druga z okiem na komputer pokładowy. Takie to trudne do ogarnięcia?
On pyta jak to zmontować, a nie nagrać. Czytaj ze zrozumieniem, a nie LOLuj.
Od Wrocław Brochów p.odg do Opola Zachodniego nastawiali wskaźników dotyczących obowiązywania ETCSu i zgadnijcie? Dalej jeżdżą 130km/h. Dlaczego? No tego właśnie nie wiadomo.
Wiadomo - system dalej jest nieczynny.
-
A jakiego programu najlepiej użyć do takiego montażu?
Nie mam pojęcia - nigdy takiego czegoś nie robiłem. Zapytam autora tego filmu.
-
Dalej jeżdżą 130km/h. Dlaczego? No tego właśnie nie wiadomo.
Ja bym sobie nie robił nadziei, że ETCS spowoduje jazdę pociągów osobowych z prędkością 160 km/h. Zawsze to złotówka różnicy na pociągokilometrze.
-
A jakiego programu najlepiej użyć do takiego montażu?
Sporo programów ma taką możliwość, wstawienia dwóch ścieżek nad sobą, zmniejszenie jednego wideo tak żeby był widoczny na tle drugiego. Z darmowych to np. HitFilm express, DaVinci Resolve i pewnie wiele innych.
-
Dalej jeżdżą 130km/h. Dlaczego? No tego właśnie nie wiadomo.
Ja bym sobie nie robił nadziei, że ETCS spowoduje jazdę pociągów osobowych z prędkością 160 km/h. Zawsze to złotówka różnicy na pociągokilometrze.
A ta złotówka różnicy z czego wynika? Z samego faktu użycia ETCS czy ze zwiększonej prędkości pociągu?
-
Miałem na myśli zwiększone zużycie energii. Jak już poruszasz tę kwestię, to koszt urządzeń pokładowych ETCS to kolejne ćwierć do pół złotego. Inna sprawa, że jest to wymaganie TSI, stąd też jest to wydatek konieczny.
-
Moze mam głupiem pytanie.
Skoro dany przewoznik kupił tabor pod system ETCS to dlaczego ma płacić drożej niż teraz?
-
A jakiego programu najlepiej użyć do takiego montażu?
Nie mam pojęcia - nigdy takiego czegoś nie robiłem. Zapytam autora tego filmu.
Ja próbowałem kilka lat temu i z braku czasu na instalację programów i prób z nimi (znałem dobrze tylko Movie Maker-a) zrobiłem to na piechotę tzn. otworzyłem na pulpicie kilka playerów i włączyłem przechwytywanie obrazu pulpitu. Wszystko na bardzo tanim tablecie z Windows 8.1 (który i tak miał lepsze parametry od wszystkich moich PC razem wziętych). Efekt nie do końca był taki jakbym chciał, ale do dzisiaj "wisi" na yt :).
-
A jakiego programu najlepiej użyć do takiego montażu?
Sporo programów ma taką możliwość, wstawienia dwóch ścieżek nad sobą, zmniejszenie jednego wideo tak żeby był widoczny na tle drugiego. Z darmowych to np. HitFilm express, DaVinci Resolve i pewnie wiele innych.
Muszę spróbować :). Dzięki :).
-
No i doczekałem pięknego przejazdu pod nadzorem ETCS na E30. Dzięki Iwan!
Pozdrawiam
-
Pięknie, przy 4:16 wystrzelił jak z procy. Czyli ETCS2 na E30 jest funkcjonalny. Ktoś wie czy impulsy Opolskiego jeżdżą w końcu więcej niż 130?
-
Dla predkosci wyzszej niz 130km/h drozsze musza byc bilety.
A co ma piernik do wiatraka ?