- Symulator MaSzyna -

Hyde Park => Bocznica => Wątek zaczęty przez: EP08_015 w 24 Lutego 2018, 19:53:19

Tytuł: Drawinowo zima.
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 24 Lutego 2018, 19:53:19
Tak w wolnej chwili..... o to co wyszlo.

Pomoze mi ktoś w zlokalizowaniu podsypek dla rozjazdow tych długich i krzyżowych? W pliku torow sa wpisy ale ich zmiana nie wpływa na zmiane podsypek.

To do : tekstury dachow i pol.

Eksperymentalnie zmieniłem na:

include rainsted/l-wz_r.inc GrZ_9 -40619.1 0.2 1354.68 90 zima/snow_dirty2 0 end
to nic nie dalo niestety.
Tytuł: Odp: Drawinowo zima.
Wiadomość wysłana przez: szogun w 24 Lutego 2018, 19:58:22
Nie wiem czy te podsypki nie są jako trójkąty terenu.
Tytuł: Odp: Drawinowo zima.
Wiadomość wysłana przez: Kermit w 24 Lutego 2018, 19:58:56
Cytuj
* w plikach .mat mozna teraz opcjonalnie definiowac zestawy tekstur dla wybranych por roku. Definicja ma postac dodatkowych blokow
Kod: [Zaznacz]
poraroku: { texture1: nazwa_tekstury_glownej texture2: nazwa_tekstury_dodatkowej }
np plik .mat dla standardowej trawy rozszerzony o wersje "zimowa" i bez zdefiniowanych tekstur dodatkowych wyglada tak:
Kod: [Zaznacz]
winter: { texture1: snow_grass }
texture1: grass
rozpoznawane pory roku to spring: summer: autumn: i winter:  Pora roku okreslana jest na podstawie wpisu daylight lub w przypadku ustawienia daylight na 0 aktualnej daty pobranej z zegara/kalendarza komputera.


http://eu07.pl/forum/index.php/topic,28920.msg477746.html#msg477746
Tytuł: Odp: Drawinowo zima.
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 24 Lutego 2018, 20:27:29
W pliku terenu nie ma odniesienia do kilku tekstur tego samego. Jest jakby po staremu.
Tytuł: Odp: Drawinowo zima.
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 24 Lutego 2018, 20:29:38
Ale to nie w pliku terenu się definiuje tekstury, tylko w pliku .mat, który ma nazwę jak dotychczasowa tekstura.
Tytuł: Odp: Drawinowo zima.
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 24 Lutego 2018, 20:38:17
Już widze. W Incach sa na stale wklepane nazwy tekstur.

node -1 0 none triangles rkpd34r190-tpd1
Tytuł: Odp: Drawinowo zima.
Wiadomość wysłana przez: Stele w 24 Lutego 2018, 20:40:49
No i dla tej teksturki robisz plik mat z zimowym wariantem, który namalujesz. Gotowe.
Tytuł: Odp: Drawinowo zima.
Wiadomość wysłana przez: tmj w 24 Lutego 2018, 20:42:55
No, i teraz mozesz zrobic tam, gdzie lezy ta tekstura rkpd34r190-tpd1.mat ktory bedzie wskazywal standardowo rkpd34r190-tpd1 a dla winter: wersje osniezona tej tekstury. I samo sie bedzie przelaczac na wszystkich sceneriach, zamiast dziabac je pojedynczo.
Tytuł: Odp: Drawinowo zima.
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 24 Lutego 2018, 22:57:57
No wlasnie dziobie pojedynczo. Dojechalem do grabowka. A te pliki mat otwiera mi msacces i nie bardzo wiem gdzie to zmienić by otwieral notatnik.
Tytuł: Odp: Drawinowo zima.
Wiadomość wysłana przez: szogun w 24 Lutego 2018, 22:59:11
Przeciągać .mat do otwartego notatnika ;]
Tytuł: Odp: Drawinowo zima.
Wiadomość wysłana przez: tmj w 24 Lutego 2018, 23:00:38
Prawy przycisk na ikonce pliku i "Open With..." (polski odpowiednik to pewnie bedzie jakies "Otworz uzywajac..." albo cos takiego. Ewentualnie otworz po prostu notatnik i przeciagnij i wrzuc do niego ikone .mat to otworzy i wyswietli zawartosc normalnie.
Tytuł: Odp: Drawinowo zima.
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 24 Lutego 2018, 23:02:09
Otwórz za pomocą, więcej programów, stawiasz ptaszka zawsze używaj tego programu i wybierasz notatnik.
Tytuł: Odp: Drawinowo zima.
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 24 Lutego 2018, 23:03:00
No wlasnie tego nie ma otworz uzywajac... Ale nie ważne jakos idzie do przodu. Brakuje trochę tych zim co by pojezdzic dluzej. Ale na dodawaniu kolejnych modeli typu kupy sniegu na peronie to już notatnikiem nie zrobie. Albo plotki przeciwsniezne. Wkurza to ladowanie ciagle. Boze stworz nam edytor terenu z podglądem na zywo!!!
Tytuł: Odp: Drawinowo zima.
Wiadomość wysłana przez: Stele w 24 Lutego 2018, 23:06:45
Otwórz za pomocą>wybierz inną aplikację>notatnik? Albo właściwości>otwierany za pomocą.
Skoro mamy opcję zmian pór roku, to nie przejdzie kolejny klon. Ewentualnie osobny scm z dodanymi zaspami i płotkami przeciwśnieżnymi na mapie albo podmianką ludzików na zimowe wdzianka. Pliki terenu, zielska itp powinny być uniwersalne.
Tytuł: Odp: Drawinowo zima.
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 24 Lutego 2018, 23:14:50
Ok spoko jak nie przejdzie to będę miał dla siebie. A puki co jest po staremu. Drawinowo jest uboga sceneria wiec dużo zmian nie ma. Podobnie jak z baltykiem.

Teraz zniknela mi ta gora, przez która biegnie tunel. WIem ze była zaszyta w e3d. ale w osobnym pliku jej nie mam.

Już nie powiem co w bombki strzelilo. Nigdzie tego terenu znaleźć nie mogę. Pauza w robocie a tak dobrze szlo.
Tytuł: Odp: Drawinowo zima.
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 25 Lutego 2018, 02:03:53
Do takiego grzebania bardzo dobrze spisuje się zestaw narzędzi nieoficjalnych i chyba jedyny WYSYWIG jaki powstał - QEditor na bazie ostatniego exe Ra.
Tytuł: Odp: Drawinowo zima.
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 25 Lutego 2018, 07:49:42
Teren znika, jak nie może znaleźć tekstury.
Tytuł: Odp: Drawinowo zima.
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 25 Lutego 2018, 08:35:37
Teren jest pokryty jednolita tekstura. Nie bylo tam innych zmian. Grasggren1. Zamiana na zima/grassgren1. I tyle tam roboty. Zielska sa w innym pliku. Teten includowany jest z pojedynczycj plikow a nie jak ostatnio z e3d. Co to za narzrdzia nieoficjalne? Prosze sznurek na pw. Dzieki.
Tytuł: Odp: Drawinowo zima.
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 25 Lutego 2018, 09:25:41
Pokaż errors.txt.
Tytuł: Odp: Drawinowo zima.
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 25 Lutego 2018, 09:50:12
Proszę bardzo. Kiedys ten plik był bardziej czytelny. Ta gora jest zaszyta w pliku sc3_teren.e3d. W plikach pojedynczych tego nie ma.


Poddaje się. Proszę modera o usuniecie tematu. To ponad moje sily.