- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Bieżące Symulatorowe => Wątek zaczęty przez: Stele w 03 Lipca 2017, 23:19:12

Tytuł: Drzewko z oszukanymi normalnymi
Wiadomość wysłana przez: Stele w 03 Lipca 2017, 23:19:12
W załączniku standardowe drzewko z wszystkimi wektorami normalnymi pionowo w górę. Dzięki temu nie reaguje na kierunkowe oświetlenie diffuse i ze wszystkich stron wygląda tak samo. Ma to jakiś sens? Jak wygląda lepiej? Jak się sprawdza przy shaderach?

Jak się spodoba, to spróbuję trawę i pola na kratce, tylko ogarnę jak się jawnie definiuje normalne w t3d.
Tytuł: Odp: Drzewko z oszukanymi normalnymi
Wiadomość wysłana przez: tmj w 04 Lipca 2017, 00:05:23
Na wersji bez shaderow -- z jednej strony jest nieco gorzej, bo brak oswietlenia w sytuacji gdzie ma to sens (np zachodzace slonce rzucajace silne swiatlo na obiekty, ale drzewa miedzy nimi pozostaja ciemne)  Z drugiej jednak strony jednolite oswietlenie duzo lepiej ukrywa "krzyzakowatosc" modelu i generalnie efekt jest chyba pozytywny.