- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: Rozi w 31 Maja 2017, 14:15:26
-
Witajcie,
Od stacji X do stacji Y jest szlak wyposażony w blokadę samoczynną przystosowaną do ruchu dwukierunkowego.
Wyjazd pociągu odbywa się ze stacji X z toru 2 nie posiadającego semafora wyjazdowego na tor lewy w kierunku stacji Y. W wyniku starej zabudowy, za rozjazdami znajduje się semafor drogowskazowy ze wskaźnikiem W24 z możliwością wskazania sygnału zezwalającego.
Czy wyjazd na ten tor lewy ma się odbyć na rozkaz pisemny S czy N?
-
Raczej rozkaz pisemny N by w tej sytuacji pasował.
-
S na wyjazd z toru bez semafora. Semafor, o ktorym mowisz nie jest drogowskazem, tylko wyjazdowym wlasnie. I to na pominiecie tego semafora N, jezeli zachodzi taka potrzeba. A z tresci przykladu wynika, ze nie zachodzi.
-
Dokładniej to jest to najprawdopodobniej semafor wyjazdowy grupowy. I jak wspomniano wyżej rozkaz S wystarczy.
-
S na wyjazd z toru bez semafora. Semafor, o ktorym mowisz nie jest drogowskazem, tylko wyjazdowym wlasnie. I to na pominiecie tego semafora N, jezeli zachodzi taka potrzeba. A z tresci przykladu wynika, ze nie zachodzi.
Nie chcę się spierać z maszynistą, który post wyżej się wypowiedział, więc proszę o wytłumaczenie, czemu S, a nie N? Według tego co kolega @Rozi powiedział, wyjazd odbędzie się po torze lewym z toru na którym nie ma semafora wyjazdowe, więc według mnie tu bardziej pasuje rozkaz N, a nie S, chyba że ja czegoś nie rozumiem:
Cytat z Ir-1 dotyczący S:
zezwolenie na wyjazd ze stacji posiadającej semafory wyjazdo-
we z toru, przy którym nie ma semafora wyjazdowego oraz in-
formację, czy zezwolenie to jest ważne dopiero po otrzymaniu
sygnału Rd 1 „Nakaz jazdy”, czy też bez otrzymania tego sygna-
łu
I dotyczący N:
zezwolenie na wyjazd pociągu ze stacji posiadającej semafory
wyjazdowe z toru, przy którym nie ma semafora wyjazdowego,
na tor szlakowy lewy (w kierunku przeciwnym do zasadniczego)
oraz informację, czy zezwolenie to jest ważne dopiero po otrzy-
maniu sygnału Rd 1 „Nakaz jazdy”, czy też bez otrzymania tego
sygnału
-
Ale za rozjazdami szlak jest osłaniany semaforem ze wskaźnikiem W24. Więc jeżeli uda się podać semafor ze wskaźnikiem, to wystarczy S na wyjazd z toru nie posiadającego semafora.
-
Bo semaforem wyjazdowym jest ten, o ktorym Rozi wspomnial ze jest ze wskaznikiem W24. Gdy nie ma semafora w torze stacyjnym, ale jest dalej, to nie jest to zezwolenie jeszcze na wyjazd na tor lewy. Zezwoleniem bedzie rozkaz N na miniecie semafora wyjazdowego, jezeli taki jest (a jest). Jezeli nie byłoby tego semafora oraz semafora w torze stacyjnym, to wtedy byłby rozkaz N na wyjazd z toru nieposiadajacego semafora wyjazdowego i wyjazd na tor lewy.
-
Teraz rozumiem. Dziękuję za wytłumaczenie.