- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: Dziadek w 20 Maja 2017, 16:08:33
-
Witam,
Jak w tytule - mam kran, nie wiem jaki, nie wiem gdzie był stosowany.
Ma trzy przyłącza - dwa po bokach, jedno od dołu. Rączka kręci się w zakresie około 170st. (lub nieco mniej) i jest blokowana zapadką w pozycji środkowej. Po odkręceniu nakrętek z przyłączy ukazują się jakieś kawałki chyba tektury, wyglądają na jakieś filtry albo coś tego typu sądząc po ich kształcie. Jak trzeba, mogę zrobić jakieś dodatkowe zdjęcia.
(http://eu07.pl/userfiles/23589/foto-WP_20170519_16_25_55_Pro.jpg)
-
To dodatkowy zawór hamulca, służący do hamowania samej lokomotywy.
Hamulec systemu Westinghouse. Później podam dokładne dane ze schematem.
W tej pozycji jest odcięty. Jeżeli maszynista chciał zahamować lokomotywę, przestawiał go ,,do siebie". Odhamowanie lokomotywy odbywało się w odwrotnym kierunku.
Pozycja odcięcia jest pośrednia, jako przerwa w zwiększeniu hamowania bądź odhamowania.
-
Westinghouse? To to będzie jakiś staroć chyba. Westinghouse to o ile pamiętam era parowozów?
-
Nie koniecznie. Na ET21 takie były, ale ten wygląda na parowozowy raczej.
-
to zawór hamulca dodatkowego H1405. Firma Knorr i nie tylko. U nas produkowało to ZNTK Radom.
Więcej tu http://www.zntkradom.pl/katalogi/kat1-arm.ham..pdf na stornie 29. Wiele zastosowań ciężko wymienić tu wszystkie.
Westinghouse? To to będzie jakiś staroć chyba. Westinghouse to o ile pamiętam era parowozów?
Fakt Westinghouse wymyślił ideę hamulca samoczynnego ale nie zatrzymał sie na tym w rozwoju. Westonghouse to jedna z wiodących firm od hamulców. Więc skojarzenie ze starociem jest trochę błędne.
-
Dziękuję za wszystkie informacje, problem rozwiązany :)
-
Z tego co pamiętam H1405 był konstrukcji Westinghousea, ale zgodzę się z tym, że Knorr też go produkował, ale na licencji.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6a/Westinghouse_Air_Brake_piping_diagram.jpg
(https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6a/Westinghouse_Air_Brake_piping_diagram.jpg)
-
Na PDF-ie masz skan zaworu H1405. Zaś na schemacie z wiki masz wyraźnie zaznaczony zawór dodatkowy S-6. To są całkiem inne zawory.
Zawór S-6 służy jeszcze do sterowania odluźniaczem hamulca samoczynnego (te pomarańczowe rury). Zawór S-6 ma pięć pozycji. Ten schemat przedstwaia kompletny układ, w którego skład wchodzą zawór maszynisty H-6 zawór hamulca dodatkowego S-6 i zawór rozrządczy No6.
Urządzenia te są tak powiązane ze praktycznie stanowią jedną całość. Potem były nawet tak robione, że były mocowane na jednej podstawie aby wyeliminować jak najwięcej połączeń rurowych.
A skąd te podobieństwa między Westinghousem i Knorrem? Odpowiedź jest bardzo prosta. W pewnym okresie swojej historii firma Knorr produkowała zawory westinghousa. Dopiero potem powstały własne konstrukcje.
-
Zgadza się. To jak najbardziej S 6 i przyznaję Ci rację.
Knorr rozwinął się dzięki Carpenterowi, amerykańskiemu konstruktorowi, który przywiózł do Niemiec wiedzę na temat hamulców samoczynnych. Zawiązał z Knorrem spółkę, a po jego śmierci, Knorr doskonale przygotowany zaczął rozwijać fabrykę pod własne logo. Dalej, tak jak napisałeś. Westinghous wymyślił zabawkę dla świata i wszyscy zaczeli na jego dorobku zbijać kasę.