- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: tor424 w 16 Kwietnia 2017, 18:06:39
-
Witam, otóż czytałem,szukałem przeglądałem forum i nic za bardzo nie znalazłem co by mi wytłumaczyło szczegółowo jak zacząć te tekstury. Zdjęcia mam. Wiem, że trzeba nałożyć zdjęcia na gotową już teksturę aczkolwiek natknąłem problem a generalnie te retuszowanie barierek i innych elementów, nie wiem jak jest to robione, że nie ma kompletnie śladu po retuszu. Wiem, że narzędzie klonowanie w gimpie ale no zostają ślady a chyba nie robi nikt co kawałek na nowo warstwy nie pobiera aby było wszystko dokładnie bo tak się nawet nie da. Więc pytam jak to robicie, że te tekstury są takie dokładne a po retuszach itp nie ma nawet śladu? Dysponuję zdjęciami boków,czoła wózka itd. Programy jakimi się posługuję to GIMP, Paint(do zmiany wymiarów) oraz DXT1 Bitmap manipulator do przeglądania/otwierania plików .dds i exportowania ich do formatu bmp a w paincie z bmp na jpg/png aby otworzyć w gimpie.
-
1. Gimp otwiera pliki dds natywnie. Bmp również.
2. Nie bazuj na teksturach dds. Pobierz wersję tga. Dds to kompresja stratna i tracisz jakość elementów, których nie zakrywasz potem.
3. Oprócz klonowania (stempelek) masz narzędzie łaty (plasterek). Obu używasz miękkim pędzlem. Łata służy właśnie do drobnych korekt retuszu.
-
GIMP nie chcę otworzyć pliku dds "Otwarcie pliku "D:\MaSzyna_15_04\dynamic\pkp\br285_v1\br285-127.dds" się nie powiodło: Nieznany typ pliku".
Co do tga to skąd pobrać?
-
Nie masz jakiejś antycznej wersji gimpa? Zaczynałem od 2.4 i nigdy problemów z importem dds nie miałem. Nikt też nigdy nie zgłaszał.
Tekstury tga masz w:
-paczce deweloperskiej 15.02
-paczkach deweloperskich w publikacjach
-paczkach różnicowych repozytorium eu07.pl/daily (http://eu07.pl/daily)
-
Wersja gimpa 2.8.10 :P
-
Do gimpa przy instalacji należy zamontować wtyczkę. Tak miałem gdy ostatnio instalowałem wersję linuxową. Jak jest w windows, nie wiem, domyślnie może nie obsługiwać dds.
-
http://eu07.pl/forum/index.php?topic=16607.0 pobrać, i postępować według instrukcji. Co do robienia tekstur, każdy ma jakiś swój sposób, niektórzy używają photoshopa a inni zaś gimpa, nie ma jasno określonego programu, który mógłby dogodzić nowicjuszowi. Osobiście polecam najpierw poćwiczyć na prostych teksturach jak na przykład eaos, a nie porywać się odrazu z motyką na centaurusa i bawić się w byki itd. Takie jest moje zdanie, nie odrazu każdy zaczynał od modelowania lokomotyw. ;)
-
Chwila, tekstury robi się z plików źródłowych tga, tak jak napisał @Stele, a nie ze skompresowanych dds, które po kliku zapisach zamieniają się w sieczkę... Nie ma co wpajać nowym złych nawyków, odnośnie robienia tekstur są na forum tematy i poradniki, no i jest jeszcze wujek google i tutoriale z obsługi gimpa/PSa. Od tego większość ludzi zaczynała.