- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Bieżące Symulatorowe => Wątek zaczęty przez: MR6 w 21 Marca 2017, 20:19:36
-
Wpadłem na pomysł by podmienić screeny z ekranów ładowania na takie np z Kaliskiej czy z Całkowa itp z klimatem, bo nie oszukujmy sie, obecne ekrany ładnowania są nudne jak flaki z olejem. Myślę ze ciekawe obrazki ładowania w jakimś % umiliły by oczekiwanie na załadowanie się scenerii.
-
Temat wraca jak bumerang. Już były losowe ekrany ;)
-
Mógłbym ci pomóc przy tym, można stąd również screeny wziąć, są ciekawe: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,27699.msg417851.html#msg417851
-
Ja bym tam widział pokaz kilku slajdów ze scenariusza, z łagodnym przejściem między nimi + opis scenariusza + pasek ładowania (który już mamy). Ale to już grzebanie w exe, a są wyższe priorytety niż implementowanie takich - jakby nie patrzeć - pierdołek. Póki co, można wymienić te obecne obrazki na coś ciekawszego.
-
Jedyny atut obecnego rozwiązania, to jednorodne tło. Obrazki są w 4:3 i dla innych proporcji ekranu, dodawane są pasy po bokach. Przy zdjęciu na cały ekran jak to widzicie? Skalowanie do rozdzielczości poprzecznej i ucinanie w pionie?
No i musi się komponować z paskiem ładowania.
-
Może dokończymy zaczęte zadania? Nie to, że bym nie chciał, ale są potrzebniejsze rzeczy do skończenia. Oczywiście według mnie i nie miejcie mi tego za złe. :)
-
Od strony exe wyglada to na ten moment tak, ze tekstura o nazwie "logo" o przyjetych domyslnie proporcjach 4:3 jest centrowana w oknie symulatora, a ewentualne pozostalosci w pionie/poziomie zostaja w kolorze tla, czyli w tym zielonym kolorze uzywanym przez obecne ekrany. Jesli ktos chce sie bawic, moze wymienic plik textures/logo na inny, i zobaczyc jak to wyjdzie.
Nawiasem mowiac, jesli juz robicie nowe ekrany to chyba lepiej byloby zrobic pare 'zdjec' z uzyciem nowego exe, bo od strony wizualnej sa tutaj dosc spore roznice w porownaniu do borlandowego.
-
Ekrany wczytywania z plikow o identycznej nazwie jak plik misji (.scn) - wtedy dla kazdej misji automatycznie sie ustawia odpowiedni obrazek. Jezeli brak pliku to defaultowy ogolny dla scenerii a gdy brak defaultowego to np po prostu logo MaSzyny. Tak jakos to mialem zrobione.
-
Dobry pomysł ze screenem przypisanym do scenerii, jednak wypadało by ze było ich kilka i odtwarzały sie losowo przy kazdym uruchomieniu. Na takim td to akurat mógłby byc jakis randomowy.
-
No, radomowy tez byl, ale teraz nie pamietam na jakim warunku. Jutro wieczorem zajrze do kodu.
-
// *****************************************************************************
// LOADING LOADER TEXTURES *****************************************************
// *****************************************************************************
bool TWorld::LOADLOADERTEXTURES()
{
WriteLog("LOADING LOADER TEXTURES...");
AnsiString cscn = Global::szSceneryFile;
AnsiString clok = Global::asHumanCtrlVehicle; // pojazd wybrany do prowadzenia
AnsiString asBRIEFFILE = "data\\briefs\\briefbackg.tga"; // Kartka briefingu
AnsiString asSCNBACKG = "data\\lbacks\\" + cscn + QGlobal::asLBACKEXT; // tlo wczytywania czyli np. elektrocieplownia_dobre-zima.scn.jpg
AnsiString asBRIEFTEXT = "data\\briefs\\" + cscn + "-" + clok + ".txt"; // opis misji, zmienna 'clok' to pojazd wybrany do prowadzenia, np: baltyk.scn-ep08-006.txt
int randn =( std::rand() % 3 ) + 1; // 4 losowe dla trybu podgladu modelu
int promodelviewer = QGlobal::bmodelpreview;
AnsiString modelviewerbackg = "modelviewer-" + IntToStr(randn) + QGlobal::asLBACKEXT;
if ( FEX(asBRIEFTEXT)) QGlobal::MBRIEF->LoadFromFile( asBRIEFTEXT); // jezeli jest plik tekstu opisu misji to wczytaj
if (!FEX(asBRIEFTEXT)) QGlobal::bloaderbriefing = false; // jezli nie ma pliku opisu to nie bedzie kartki z briefingiem
if ( FEX(asBRIEFTEXT)) QGlobal::bloaderbriefing = true;
WriteLog("Loading -briefing: " + asBRIEFTEXT);
//Global::asCurrentTexturePath = QGlobal::asAPPDIR;
loaderbrief = TTexturesManager::GetTextureID(NULL, NULL, AnsiString(asBRIEFFILE).c_str()); // wczytanie tekstury kartki
QGlobal::bfonttex = TTexturesManager::GetTextureID(NULL, NULL, AnsiString("data\\menu\\menu_xfont.bmp").c_str()); // wczytaine czcionki bitmapowej
//if (QGlobal::bSPLASHSCR)
QGlobal::splashscreen = TTexturesManager::GetTextureID("data/lbacks/", Global::asCurrentTexturePath.c_str(), AnsiString("data/lbacks/splashscreen" + QGlobal::asLBACKEXT).c_str()); // tlo wczytywania z pliku o nazwie jak plik .scn
if (!FEX(asSCNBACKG)) loaderbackg = TTexturesManager::GetTextureID(NULL, Global::asCurrentTexturePath.c_str(), AnsiString("data\\lbacks\\lbackgdef" + QGlobal::asLBACKEXT).c_str()); // jezeli nie ma pliku tla o nazwie identycznej jak misja
if ( FEX(asSCNBACKG)) loaderbackg = TTexturesManager::GetTextureID(NULL, Global::asCurrentTexturePath.c_str(), AnsiString(asSCNBACKG).c_str()); // jezeli jest to dedykowany dla misji
if ( promodelviewer ) loaderbackg = TTexturesManager::GetTextureID(NULL, Global::asCurrentTexturePath.c_str(), AnsiString("data\\lbacks\\" + modelviewerbackg).c_str()); // jesli tryb modelviewera to wczesniej wylosowane jedno z 4 tel
Global::asCurrentTexturePath = AnsiString(szTexturePath);
WriteLog("");
WriteLog("");
return true;
}
-
Ogólnie mnie zmiany ekranów nie rajcują. Ja mam z paczki z 2004 roku i jestem zadowolony. Jednak, skoro już zajmujecie się tym tematem, to moim zdaniem, zamiast patrzeć się bezsensu na obrazki, można ten czas spożytkować, pogłębiając swoją wiedzę. Można zamiast jakiś widoczków ze scenerii, uczyć np. seria "czy wiesz, że..." i tutaj coś z przepisów, ciekawostek ze świata kolei albo "porady dnia" - coś o obsłudze symulatora lub nawet głębiej niż sama obsługa (coś z budowy plików symulatora).
-
Przygotowałem screeny na podmiane tych nudnych ekranów ładowania, wg mnie teraz znacznie bardziej urozmaica ładowanie. Jestem za włączeniem tego do paczki. Nie zrobiłem sciezki dla wypakowania narazie po prostu przekopiujcie zawartość do folderu textures/logo(zróbcie backup!)
http://eu07.pl/userfiles/24487/priv-logo.rar
-
Ehhh i po raz kolejny sam niepotrzebnie prowokujesz tego typu tekstami. Jesteś za krótko by to wiedzieć, więc przymknę na to oko. Być może dla Cb nudne, ale nawet nie masz pojęcia ile włożono w nie swego czasu pracy. Na tamte czasy były swego rodzaju hitem. A co do twojej paczki muszę przyznać, że obrazki ewidentnie wprowadzają nową jakość i niektóre ujęcia są niczym w realnym świecie.
-
Doceniam ze włożono w nie kiedyś dużo pracy. Ale czasy sie zmieniąją i trzeba iść do przodu. Poza tym nie wiem czy ktoś oprocz ciebie widzi w słowie nudne prowokacje, no prosze cie. Kontekst nie jest wysmiewczy. Nie mam sie zamiaru o to wykłocać bo to do niczego nie prowadzi. Nie chcę żadnych kłótni przez takie rzeczy:) Ale fajnie że screeny sie podobają. Zobacze jutro czy coś jeszcze zmienić i wrzuce na testy.
-
Problemem jest to, że ekran ładowania jest ustawiany na proporcje 4:3 i dopełniany po bokach tłem. Dlatego stare mają obrazki na jednorodnym tle. Nie widać ucięcia.
Masz te screeny w 16:9 bez tabliczki? Ładne są, ale warto by zmienić zachowanie ekranu, by ucinało boki. Może też rozdzielczość wczytywanej tekstury by się dało zmienić na 16:9?
Co to za białe plamy na niebie na obrazku #20?
-
Obecnie są na 1024x1024. Ucięcie tych zielonych pasów było by bardzo dobre, ale nawet z nimi wygląda moim zdaniem lepiej niz wczesniej. Screeny czyste 16:9 mam znaczną większosc ale tez pare usunąlem(może sie w koszu zachowały).
Sam nie wiem co na tym screenie 20 jest ,wygląda na jakiś dym? opary? Chyba najlepszym rozwiązaniem będzie podmiana go bo szczerze tez mi sie to nie podoba.
-
Może da się zrobić podkładanie tła zaczerpniętego z samego obrazka, stosowane jest w obrazach ruchomych w TV. Można wtedy zostawić 4:3 a na każdym ekranie będzie ok niezależnie od proporcji.
-
To już od TMJ zależy, ale jeśli jest to proste do implementacji, to 16:9 z ucinaniem boków byłoby optymalne. Na pewno łatwo można zmienić kolor dopełnienia boków na czarny przynajmniej. Natknąłem się na to kiedyś.
-
Na ta chwile exe pobiera kwadratowa teksture i robi z niej screen o proporcjach 4:3 zeskalowany i umiejscowiony tak, by wypelniac jak najwiekszy obszar biezacego okna/ekranu symulatora. Zmienic to nie jest specjalnie trudne, tylko zdecydujcie sie jak, bo mozliwosci sa co najmniej dwie:
- tekstura kwadratowa, skalowanie na sztywno do okreslonych proporcji, np 16:9 zamiast dotychczasowej 4:3 i obcinanie brzegow przy oknach 4:3
- tekstura o rozmiarach "dowolnych", skalowanie na podstawie wymiarow tekstury tzn rysunek o proporcjach 16:9 wypelni caly ekran 16:9 i bedzie mial obciete krawedzie na ekranie mniejszym, rysunek 4:3 wypelni cale okno 4:3, i bedzie dopelniony kolorem na ekranie szerszym.
-
Jestem za drugą opcją gdyż nawet przy obcięciu lekko krawędzi nadal wszystko bedzie widoczne. Mało kto ma monitora o rozdzielosci szerkosci mniejszej niz 1024 wiec jak juz to niektórym moze lekko wysokosc trzepnać.
-
Skalowanie na wysokość i ucinanie/dokładanie na szerokość zależnie od proporcji. :) Czyli opcja 2.
MR6, a w 1080p ich nie masz? Notatnik tam gdzie teraz, w lewym dolnym rogu przy 4:3, by dla wszystkich proporcji było ok.
-
W 1080 szczere tylko pare(no dobra około połowy), reszta była skalowana do 1024. Skalowanie tych do 1080 juz się mija z celem bo wyjdzie rozjechany kleik, nie ładny obraz.
-
Różnica w sumie nieznaczna. Kwestia, czy widać skalowanie gołym okiem przy rozciągnięciu? Zaraz pewnie wyskoczy ktoś z monitorem 4k. :P
-
Jak skalujesz w poziomie to poł biedy ale jak rozciągasz w pionie to masakruje to cały obraz, dlatego sie pozbywalem tych pionowatych. Jutro pomajstruje jeszcze trochę i zobacze te co ewentualnie zmienic.
-
http://eu07.pl/userfiles/24487/priv-logo_1.rar
http://eu07.pl/userfiles/24487/priv-logo_2.rar <- tu aktualna wersja.
Wersja po drobnych zmianach. Myślę że będzie można ją wkrótce dawać na testy z włączeniem do paczki.
-
Powiem tak, na 1680x1050 niektóre są ok, niektóre są nieproporcjonalnie rozciągnięte, ale wszystkie są rozpikselizowane.
-
Wszystkie są w 1024x1024 i wynika to tez przez spłaszczenie z powodu tych zielonych pasów po bokach. Tmj bedzie kombinował z najbardziej optymalną rozdziałką.
-
Od wersji 626 symulator obsluguje tez wyswietlanie obrazkow prostokatnych, zgodnie z zaproponowana opcja nr 2. Mozecie sie bawic z ekranami 16:9, w wyzszych rozdzielczosciach, i co tam wymyslicie :d
(tutaj uwaga, pasek postepu itp sa nadal wyswietlane w centralnym obszarze o proporcjach 4:3 bez wzgledu na szerokosc okna symulatora)
-
Ja proponował bym zdjąć z obrazków notes, który skutecznie psuje prawie wszystkie widoczki zrobione przez MR6. Na obecnych ekranach startowych on spełnia funkcję ponieważ nie nakłada się na żaden z istotnych elementów ekranu. W takim stanie, gdzie czoła loków przykrywa półprzezroczysta kartka papieru, nie widzę tego.
PS: Nie mogłem się doczekać wersji 626.
-
Krzysiu problem polega na tym że jak sie usunie notes to nie widać napisów podczas ładowania, gdybym usunął kartke to by sie pojawiły prostesty że na niektórych screenach są niewidoczne. To by miało sens gdyby sie zlikwidowało te napisy na ekranie startowym, ale wątpie ze to przejdzie.
-
Ten pasek ładowania to by można gdzieś na dole ekranu upchnąć i rozciągnąć ewentualnie na 100% szerokości. Napisy mogłyby pojawiać się na nim.
-
Jak bedzie consensus to mozna przesunac. Niech ktos machine mockup z propozycja, to sie beda mogli ludzie wypowiedziec.
-
Jestem za przekonfigurowaniem ekranu, skoro screeny podobają się a widok ich ma być popsuty, to nie widzę sensu utrzymywania tego stanu. Należy usunąć ten notes. Dodatkowo proponuje rozmiar obrazka 1280x1024 jako 4:3, natomiast jeśli to możliwe ucinać górę i dół screena, w przypadku wyświetlenia na ekranie 16:9. Obcięcie brzegów (góra dół) nie wpłynie na ich jakość w żaden sposób, prawie wszystkie można wykonać tak, aby w omawianym sektorze nie było istotnych elementów wpływających na estetykę obrazu.
-
Nie jestem dobry w grafice, ale mi się widzi coś podobnego. Przezroczyste paski, a na nich informacje o postępie ładowania.
-
Jeśli nikt nie ma nic przeciwko to prosze mi podesłac szablon to zrobię cos takiego ale podkreślam ze wszyscy muszą wyrazić zgode bo na marne robić nie będe.
-
Może opierajmy się na razie na większości. Z jednomyślnością (wszyscy za), raczej nie ma szans.
-
Najlepiej żeby szablon podesłał mi jakiś grafik stąd tak żeby do jakości takiego paska nie było zastrzeżeń. Oprzyjmy się więc na większości ale główne osoby tu tworzące muszą dać opinie pozytywną.
-
Mam trochę inny pomysł, bardziej uniwersalny.
Osobiście zaraz po rozpoczęciu wczytywania najczęściej przełączam się na przeglądarkę. Teraz czasy wczytywania są krótkie (kilka minut - w czasach PC2009 czekało się pół godziny albo i dłużej). Według mojej koncepcji najpierw wyświetli się postęp wczytywania w procentach oraz napis "wczytywanie/trwa wczytywanie" czy coś podobnego. Po dojściu do 100% zamiast "wczytywanie" pojawia się "naciśnij dowolny, klawisz, aby rozpocząć" - niektóre scenariusze rozpoczynają się zaraz po uruchomieniu (bez wciskania shift + 1,2,3,...). Użytkownik może się zagapić i po wejściu do scenariusza zobaczyć np. dawno podany odjazd.
-
Tylko to wczytywanie dać na w srodku screena prawie na samym dole bo w centrum to sie ma sensu, ale pomysł dobry. Oczywiście czekam na dalsze sugestie. Screeny czyste mam przygotowane. Sposób diesla nie wymaga chyba żadnej ingerencji w nie?
-
Po dojściu do 100% zamiast "wczytywanie" pojawia się "naciśnij dowolny, klawisz, aby rozpocząć" - niektóre scenariusze rozpoczynają się zaraz po uruchomieniu (bez wciskania shift + 1,2,3,...). Użytkownik może się zagapić i po wejściu do scenariusza zobaczyć np. dawno podany odjazd.
Ta funkcjonalnosc w pewnym sensie juz istnieje w symulatorze -- kontrolowana jest parametrem w pliku .ini
pause no // (no) yes: zatrzymanie symulacji zaraz po wczytaniu
(drobna) roznica polega na tym ze symulacje po wczytaniu uruchamia sie klawiszem pauzy (Esc) zamiast dowolnym ale efekt jest ten sam.
-
No dobra to jesli bierzemy pod uwage wersje diesla to moja rola sie tu konczy bo exe bedzie generowało % na ekranie ladowania. Tmj a ty byś ktorą wersje wolał?
-
Ja moge tylko zauwazyc od strony technicznej, ze na ten moment nie ma w exe obslugi czcionek o wiekszych rozmiarach, wiec ta alternatywna propozycja w dokladnie takiej postaci nie jest w tym momencie mozliwa do zrealizowania ;/
-
Więc w takim razie robimy pasek po prostu z napisem po prostu ładowanie nie ma co kombinować, tylko jakiś wzór tego paska poproszę zapisanego w XCF do którego nie bedzie zastrzezeń.
-
Pasek exe maluje sobie samo na ekranie "na wierzchu" ewentualnego podkladu wiec nie musisz sie nim chyba przejmowac.
-
Aha no to w takim razie przygotuję screeny czyste w 1024x1024, spróbuję zamienić te najbardziej nie proporcjonalne i wrzucę tu.
-
Jak exe bedzie to skalowac, sciskac rozciagac? Nijak nie pojmuje czemu kwadrat.
-
Nie przeskalowane na 1024x1024 moga wyglądać zle, dlatego lepiej zeby wszystkie miały punkt wyjscia własnie taki, pozniej exe juz bedzie sobie odpowiednio przerabiało. Tak informacyjnie. Swoją drogą też jestem ciekaw jak exe bedzie robiło te operacje związane z obróbką rozdziałki obrazu.
-
Jesli ekran bedzie kwadratowy, to exe bedzie to wyswietlac w proporcjach 4:3. Po zmianach kodu nie ma specjalnie powodu zeby robic ilustracje w ten sposob -- zrob od razu np 1920x1080, lepiej skalowac w dol niz w gore.
(jesli material zrodlowy nie jest w dosc wysokiej rozdzielczosci to wlaczyc exe, pojezdzic troche i porobic nowe zdjecia? zwlaszcza ze grafika troszke sie poprawila, wiec warto by ekrany byly reprezentatywne ;>
-
Nom część z nich jest w niższej rozdzielczosci więc częsc trzeba by było zamienić. Spróbujemy coś poradzić ale najladniejsze screeny nawet w nizszej rozdziałce zostawiz(ale bedzie ich malutko).
-
Wlasnie dlatego pytalem 1024*1024 uwazam za chory wymiar. Nie pasuje do niczego, w kazdej rozdzielczosci trzeba rozciagac albo uzupelniac w poziomie.
-
Oto przedstawiam wam paczke screenów w 1920x1080 przystosowanych pod nowe exe. Większośc screenów wykonał @rafaPolska424.
http://eu07.pl/userfiles/24487/priv-logo_3.rar
-
Podobają mi się, również to że mój screen jest w paczce, logo nr 50.
-
Logo31 i 46: EN57 mają białe tablice relacyjne - do poprawy lub usunięcia. Pokaże ktoś jak prezentują się ekrany podczas ładowania na nowym exe?
-
Parę screenów przy mojej rozdzielczości na nowym exe.
1,2,3 i 5 są u mnie ściśnięte (1920x1080), 4 jest rozciągnięte (1920x1008), a 6 idealne (1920x1536). U niektórych będą pasować, a u niektórych nie przez co takie rozwiązanie jest mało uniwersalne.
-
Teraz ładna rozdziałka, wszystko na 1920px w poziomie. Tylko ideowo nie teges. Liczy się rozdzielczość pionowa. To ona jest naciągana na rozdzielczość monitora (i fajnie by wynosiła 1080px; na kilku jest mniejsza, czasami większa), a boki ucinane/dodawane tło.
Pokadrować je tak, bym nie miał uwag?
Edit: Wuut? To nie tak miało działać wg opisu tmj. :/
-
Dobra nie zauważyłem ze w niektórych rozdziałka w pionie jest mniejsza, poprawię. PS. niestety irfan view niektórych nie chce mi przeskalować w pionie na 1080 wiec musze wiedzieć czy moge olać poziom i skupić się na 1080? Wtedy moga wyjść na przykład 20xx na 1080.
-
Nie masz skalować tylko kadrować.
Logo2 ma napis diagnostyczny u góry.
Zostawiłem tylko kilka w rozdzielczości monitora i nadal mi je skaluje do 4:3. Exe 170701. :/
-
Dziwne, u mnie dziala(tm) W zalaczniku przyklad, ekran 1920x1080 zapisany jako "logo.bmp" w katalogu glownym textures, okno symulatora ustawione na 1382x864. Czyli ekran o proporcjach 16:9 w oknie o proporcjach 16:10, stad lekkie przyciecie krawedzi.
Czy uzywacie moze ekranow ladowania za posrednictwem startera? Nie sprawdzalem takiej wersji, i nie zdziwiloby mnie gdyby sie okazalo ze starter cos tutaj miesza.
-
http://eu07.pl/userfiles/24487/priv-logo_4.rar
Teraz wszystkie maja słuszną rozdziałke + usunałem te kibelki z tablicą relacyjną białą(zastąpiłem innymi screenami).
-
1920x1080 screen, ekran tak samo. W oknie bez zmian. Odpalane zarówno ze startera jak i z exeka. Obrazki w textures/logo.
Któryś z naszych texturetooli miał opcję dodawania znaku wodnego do całego folderu. Idealne pod ramkę na pasek ładowania.
-
Obrazki w textures/logo.
W glownym katalogu "textures" zazwyczaj siedzi plik logo(.bmp), i to on (i tylko on) jest wczytywany przez exe. W podkatalogu "logo" exe nie szuka, domyslam sie ze proces przekopiowania i konwersji (bo exe nie czyta .jpg) jest robiony przez starter, i byc moze jest przy tym wykonywane skalowanie, zeby sie "stare" exe nie zakrztusilo na texturze o wymiarach innych niz 2^n
-
Grr, robisz coś z tym, czy uderzać do Ra?
-
Wydaje mi sie, ze prostszym rozwiazaniem na ta chwile bylaby modyfikacja startera, bo jest teoretycznie minimalna -- zamiast 'zaladuj jpg, zeskaluj i zapisz jako bmp" robi sie 'zaladuj jpg, zapisz jako bmp'. Moze wiec uda sie namowic Ra?
Ladowanie .jpg moze sie ewentualnie znalezc w exe po podpieciu middleware do interfejsu uzytkownika, ale to jeszcze nie teraz zaraz juz.
edit: przy okazji, jak juz rozmawiamy o modyfikacjach startera, nie daloby sie wprowadzic drobnej zmiany by 'plik tymczasowy' zamiast zawsze nazywac sie $.scn mial forme $pierwotnanazwascenerii.scn czyli np $td.scn $drawinowo.scn itd? Raz, ze w ten sposob latwo moglibysmy miec nazwe scenerii w czasie ladowania takze przy zalaczonym pliku tymczasowym, a dwa ze dzieki temu modyfikacje moglyby byc robione dla kazdej scenerii indywidualnie, i nie gubilyby sie przy kazdym uruchomieniu nowego scenariusza, co jest chyba korzystne.
-
Na logo36 jeden wysięgnik wisiał w powietrzu.
Poprawka: http://eu07.pl/userfiles/24710/priv-logo36.jpg
-
Od ręki tego nie dostaniemy, ale kiedyś Ra to ogarnie po swojej stronie. Czyli ekrany kisną póki co.
Może póki Ra nie ogarnie tego po swojej stronie, wywalimy losowane ekrany z paczki i damy jeden w bmp w stylu tego co DieselPower zaproponował? Albo jeden wybrany z paczki MR6?
-
U siebie mam chwilowo "na sztywno" ustawiony 02.jpg przekonwertowany do bmp, bo pare razy az sie musialem zastanowic czy to na pewno z symulatora, czy moze obrobione "artystycznie" zdjecie ;d
(ale pewnie wypadaloby zeby to raczej jakis screen z siodemka byl)
-
Gdzieś w wbt leży tekstura EU07-424, trzeba jej wyciąć okna i ładnego screena zrobić, to tylko moja propozycja.
-
Od wersji 17.7.127.12747 Rainsted sprawdza rozmiar pliku logo.bmp i jeśli jest różny od 3MB, to nie skaluje plików JPG. Pliki BMP nie są skalowane wcale.
Screena z ekranu ładowania mi nie robi, ale działa. :)
To jedziemy z koksem. Trzeba dodać do ekranów maskę pod wyświetlany tekst i tyle.
-
Nie trzeba, jesli logo.bmp nie jest kwadratowe to pasek postepu i podpis jest przesuwany do dolnej krawedzi.
Tzn na razie przesuwany jest pasek, tekst powedruje gdzie trzeba w nastepnym uaktualnieniu :3
edit: przesuniecie paska/podpisu skompletowane, obecne od wersji 710
-
Na 710 wygląda to doskonale. Miałem sugerować napis na pasku, co by robił za tło, ale widzę sam na to wpadłeś.
Skalowanie ekranów będzie w przyszłych wersjach startera przeniesione do rainsted.ini
[RAINSTED]
logosafesize=0
Można sobie od razu dodać wpis na zaś.
-
Dostałem kolejne zdjęcie, jak ktos chce to może podmienić w paczce za jakiś słabszy screen. Oczywiście 1920×1080.
Dobra, paczka z tym screenem. Podmieniłem za logo 50 które mi się srednio podobało. http://eu07.pl/userfiles/24487/priv-logo_5.rar