- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: PEKAP w 24 Kwietnia 2005, 06:29:59

Tytuł: Zegar
Wiadomość wysłana przez: PEKAP w 24 Kwietnia 2005, 06:29:59
Chcę zrobić model działającego zegara. Zrobiłem pudło zegara i wskazówki i nazwałem je tak jak są nazwane w plikach .t3d kabin lokomotyw(czyli ClockMhand, ClockHhand) ale zegar nie działa. Co zrobić by działał? Z góry dzięki.
Tytuł: Zegar
Wiadomość wysłana przez: jaras w 24 Kwietnia 2005, 11:31:14
Witaj.

No, ale, Proszę Pana, ten zegar ma być częścią haslera w lokomotywie, czy może ma działać jako samodzielne urządzenie (np. gdzieś na dworcu)?

W pierwszym wypadku jego "chodzenie" jest już zakodowane w samym symku.

W drugim przypadku pozostaje Ci dokładna lektura pliku Scenery.doc (http://www.eu07.pl/misc/doc/Scenery.doc) i... samodzielne napisanie wszystkich zdarzeń sterujących zegarem.

Ale i tak wątpię, żeby taki zegar był bardzo dokładny... ;-)

Pozdrawiam serdecznie.
Tytuł: Zegar
Wiadomość wysłana przez: PEKAP w 24 Kwietnia 2005, 18:37:39
Chodzi mi oczywiście o zegar na dworcu. Czy z tymi eventami chodzi o event typu animation wyzwalany okresowo(np. obrót wskazówki co 60 s. o ileś tam stopni)?
Tytuł: Zegar
Wiadomość wysłana przez: youBy w 24 Kwietnia 2005, 19:23:44
właściwie to jedyny sposób to zdarzenia. tylko trzeba by robić 60 zdarzeń obsługujących wskazówke minutową i ze 30 dla godzinowej, a z synchronizacją czasu będzie różnie
Tytuł: Zegar
Wiadomość wysłana przez: PEKAP w 24 Kwietnia 2005, 20:17:17
Aha 60 eventów do jednego zegara. To może sobie odpuszczę narazie robienie działającego zegara.
Tytuł: Odp: Zegar
Wiadomość wysłana przez: Ra w 17 Marca 2011, 20:21:57
Wiem, że wątek dawno założony, ale mam potrzebę w tym samym kierunku, tylko z drugiej strony. Zrobiłem właśnie animację wskazówek zegara i pilnie potrzebuję model T3D zegara z odpowiednio ustawionymi pivotami, żeby potem nie było reklamacji, że w zegarach coś trzeba ustawiać odwrotnie, bo ja źle zrobiłem.

Wstępnie jako wskazówki uruchomiłem ramiona semafora kształtowego, ale to nie jest miarodajne, gdyż semafory wstawia odwrotnie do zainteresowanego obserwatora. Na razie obrót jest wg osi Y, a ramiona się kręcą się w lewo. Dolne ramię ma zero u góry, a górne po prawej…


   « Dodano: 17 Marca 2011, 20:46:41 »
Zegar w formacie MAX jest tu:
http://eu07.pl/download/paczki/288i-zegar.rar.html
jednak sam nie jestem w stanie wyeksportować tego do T3D.
Tytuł: Odp: Zegar
Wiadomość wysłana przez: adsim w 17 Marca 2011, 20:53:44
Sprawdź lekko poprawiony zegar z L61. Pewnie z jednej strony będzie się kręcić w złą stronę (nie wiem tylko, z której, musisz to ustalić) i coś z nazwami będzie trzeba wykombinować (zegar dwustronny, na końcu nazw wskazówek dodałem liczbę).
Tytuł: Odp: Zegar
Wiadomość wysłana przez: WSK w 17 Marca 2011, 20:58:26
Ra, powiedź mi jakie chcesz nazwy wskazówek. Już montuje model, tak za moment powinien być gotowy.
Tytuł: Odp: Zegar
Wiadomość wysłana przez: Ra w 17 Marca 2011, 21:15:37
Nazwy wskazówek są nieistotne, ruch ustawia się za pomocą własności Anim:.

seconds_jump - sekundy z przeskokiem
minutes_jump - minuty z przeskokiem
hours - godziny bez przeskoku

Adsim, ten zegar chodzi w prawo od tej strony, gdzie uchwyt jest po prawej, tylko że wskazówki są od środka. Z drugiej strony, jak uchwyt mam po lewej, to chodzi w lewo.
Tytuł: Odp: Zegar
Wiadomość wysłana przez: WSK w 17 Marca 2011, 21:27:06
Ok, fajnie. A godzinę początkową ustawić na ?
Tytuł: Odp: Zegar
Wiadomość wysłana przez: youBy w 17 Marca 2011, 21:28:59
WSK: standardowo zegarki mają 0 pionowo ;)
Tytuł: Odp: Zegar
Wiadomość wysłana przez: adsim w 17 Marca 2011, 21:32:27
Zobacz teraz.
Tytuł: Odp: Zegar
Wiadomość wysłana przez: Ra w 17 Marca 2011, 21:32:42
Dla 00 sekund/minut/godzin jest kąt 0°. Jeszcze coś muszę zmienić w wyliczaniu kąta, bo teraz mam 24h na 360°…

Adsim, ten zegar ma już wskazówki od zewnętrznej, jednak po obydwu stronach chodzi w lewo. Jeśli jego konstrukcja jest "dobra", to zmienię kąt ruchu na przeciwny.
Tytuł: Odp: Zegar
Wiadomość wysłana przez: youBy w 17 Marca 2011, 22:05:04
@Ra: nie można tego zrobić z takimi samymi przelicznikami co wskazówki w mmd? Standardowa oś, standardowy kierunek… ;)
Tytuł: Odp: Zegar
Wiadomość wysłana przez: Ra w 17 Marca 2011, 22:18:39
Można. Zrób mi zegar T3D zgodny z MMD, to do niego dostosuję parametry animacji.
Tytuł: Odp: Zegar
Wiadomość wysłana przez: adsim w 17 Marca 2011, 22:25:31
Ok, teraz już powinno grać w takim razie.
Tytuł: Odp: Zegar
Wiadomość wysłana przez: Ra w 17 Marca 2011, 22:30:47
Nie chodzi mi o to, żeby dostosować model T3D do tego, co zrobiłem, tylko żebym dostosował animację do optymalnej konstrukcji zegara. Zarówno w zakresie osi obrotu jak i punktu zerowego. Najlepiej, jakby parę osób zrobiło po zegarze wg własnego wyobrażenia i jeśli wszystkie będą działały identycznie, to będzie stan, który chcę osiągnąć. Jeśli będą rozbieżności, to wtedy trzeba by ustalić, czyje argumenty są bardziej słuszne.
Tytuł: Odp: Zegar
Wiadomość wysłana przez: adsim w 17 Marca 2011, 22:35:48
W tej ostatniej wersji pivot jest tak samo, jak w zegarku haslera.