- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: PEKAP w 24 Kwietnia 2005, 06:29:59
-
Chcę zrobić model działającego zegara. Zrobiłem pudło zegara i wskazówki i nazwałem je tak jak są nazwane w plikach .t3d kabin lokomotyw(czyli ClockMhand, ClockHhand) ale zegar nie działa. Co zrobić by działał? Z góry dzięki.
-
Witaj.
No, ale, Proszę Pana, ten zegar ma być częścią haslera w lokomotywie, czy może ma działać jako samodzielne urządzenie (np. gdzieś na dworcu)?
W pierwszym wypadku jego "chodzenie" jest już zakodowane w samym symku.
W drugim przypadku pozostaje Ci dokładna lektura pliku Scenery.doc (http://www.eu07.pl/misc/doc/Scenery.doc) i... samodzielne napisanie wszystkich zdarzeń sterujących zegarem.
Ale i tak wątpię, żeby taki zegar był bardzo dokładny... ;-)
Pozdrawiam serdecznie.
-
Chodzi mi oczywiście o zegar na dworcu. Czy z tymi eventami chodzi o event typu animation wyzwalany okresowo(np. obrót wskazówki co 60 s. o ileś tam stopni)?
-
właściwie to jedyny sposób to zdarzenia. tylko trzeba by robić 60 zdarzeń obsługujących wskazówke minutową i ze 30 dla godzinowej, a z synchronizacją czasu będzie różnie
-
Aha 60 eventów do jednego zegara. To może sobie odpuszczę narazie robienie działającego zegara.
-
Wiem, że wątek dawno założony, ale mam potrzebę w tym samym kierunku, tylko z drugiej strony. Zrobiłem właśnie animację wskazówek zegara i pilnie potrzebuję model T3D zegara z odpowiednio ustawionymi pivotami, żeby potem nie było reklamacji, że w zegarach coś trzeba ustawiać odwrotnie, bo ja źle zrobiłem.
Wstępnie jako wskazówki uruchomiłem ramiona semafora kształtowego, ale to nie jest miarodajne, gdyż semafory wstawia odwrotnie do zainteresowanego obserwatora. Na razie obrót jest wg osi Y, a ramiona się kręcą się w lewo. Dolne ramię ma zero u góry, a górne po prawej…
« Dodano: 17 Marca 2011, 20:46:41 »
Zegar w formacie MAX jest tu:
http://eu07.pl/download/paczki/288i-zegar.rar.html
jednak sam nie jestem w stanie wyeksportować tego do T3D.
-
Sprawdź lekko poprawiony zegar z L61. Pewnie z jednej strony będzie się kręcić w złą stronę (nie wiem tylko, z której, musisz to ustalić) i coś z nazwami będzie trzeba wykombinować (zegar dwustronny, na końcu nazw wskazówek dodałem liczbę).
-
Ra, powiedź mi jakie chcesz nazwy wskazówek. Już montuje model, tak za moment powinien być gotowy.
-
Nazwy wskazówek są nieistotne, ruch ustawia się za pomocą własności Anim:.
seconds_jump - sekundy z przeskokiem
minutes_jump - minuty z przeskokiem
hours - godziny bez przeskoku
Adsim, ten zegar chodzi w prawo od tej strony, gdzie uchwyt jest po prawej, tylko że wskazówki są od środka. Z drugiej strony, jak uchwyt mam po lewej, to chodzi w lewo.
-
Ok, fajnie. A godzinę początkową ustawić na ?
-
WSK: standardowo zegarki mają 0 pionowo ;)
-
Zobacz teraz.
-
Dla 00 sekund/minut/godzin jest kąt 0°. Jeszcze coś muszę zmienić w wyliczaniu kąta, bo teraz mam 24h na 360°…
Adsim, ten zegar ma już wskazówki od zewnętrznej, jednak po obydwu stronach chodzi w lewo. Jeśli jego konstrukcja jest "dobra", to zmienię kąt ruchu na przeciwny.
-
@Ra: nie można tego zrobić z takimi samymi przelicznikami co wskazówki w mmd? Standardowa oś, standardowy kierunek… ;)
-
Można. Zrób mi zegar T3D zgodny z MMD, to do niego dostosuję parametry animacji.
-
Ok, teraz już powinno grać w takim razie.
-
Nie chodzi mi o to, żeby dostosować model T3D do tego, co zrobiłem, tylko żebym dostosował animację do optymalnej konstrukcji zegara. Zarówno w zakresie osi obrotu jak i punktu zerowego. Najlepiej, jakby parę osób zrobiło po zegarze wg własnego wyobrażenia i jeśli wszystkie będą działały identycznie, to będzie stan, który chcę osiągnąć. Jeśli będą rozbieżności, to wtedy trzeba by ustalić, czyje argumenty są bardziej słuszne.
-
W tej ostatniej wersji pivot jest tak samo, jak w zegarku haslera.