- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: Gumastic w 21 Kwietnia 2005, 13:14:48
-
Odnośnie trwającej właśnie modernizacji odcinka Szczecin Dąbie - Goleniów, z Kuriera Szczecińskiego:
Na zmodernizowanym odcinku pociągi będą mogły rozwijać prędkość 120 km na godzinę. Mogłyby jeździć szybciej, ale trzeba by jeszcze poprawić automatykę sterowania ruchem.
Sterowanie to rzeczywiście jest bardzo stare. Ciężko w to uwierzyć, ale na tak obciążonym szlaku są jeszcze semafory kształtowe.
Pytanie: jeśli w tym przypadku od strony mechanicznej jest wszystko pięknie, to dlaczego nie można pojechać szybciej? W jaki sposób wiek sterowania przekłada się na prędkość szlakową? Czy ktoś wie, na czym polega to ograniczenie, co konkretnie jest nie tak z tym sterowaniem, że nie pozwoli ono na rozwinięcie większej prędkości?
-
Mozliwe, ze idzie o dlugosc odstepów pomiedzy tarczami ostrzegawczymi a semaforami, do których sie odnosza. Tak samo w symku nie wolno np. na trasie Quarka jechac szybciej niz 100 km/h.
-
Oooo nie! To tylko o to chodzi? Tyle kasy poszło na ułożenie nowych torów, pewnie grube miliony, a nie starczyło na przekopanie kilku słupów? Przecież to na jedną tarczę tylko parę godzin pracy dla kilku osób, plus kabel, plus dokumentacja. Wydaje mi się, że grosze w zestawieniu z kosztem całej inwestycji.
No chyba, że nie da się sterować tarczą kształtową z większej odległości niż teraz jest, wtedy rzeczywiście może być problem.