- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: Sawi w 05 Lutego 2017, 20:44:07
-
Jako, że ostatnio nawiązaliśmy współprace z trainzem mam kilka pytań odnośnie tego programu. Mianowicie w jaki sposób taki model gmaxowy przenieść do 3dsa? I kolejne czy da się to zrobić bez jego kompletnej rozsypki? Proszę jedynie o konkretne odpowiedzi. Coś mi świta, że było coś z jakimś Listnerem, ale co dalej tego już nie wiem.
-
A trochę mało stabilny skrypt eksportu do T3d. Jest w internecie też skrypt do obj - mało lepszy. Do tego konieczny jest zewnętrzny program - grabber do przechwytywania efektu pracy skryptu (o ile się na czymś nie wysypie :) ).
-
Nie wiem czy o tym samym myślimy, ale jakiś skrypt z internetu próbowałem i wyszła delikatnie rzecz ujmując kicha z tego.
-
Listener miałeś do eksportu już do symulatora. A do 3dsa można było wyeksportować o ile dobrze pamiętam do formatu OBJ.
-
Jak do OBJ, to nie ma problemu. Zatem co znaczy się, że taki zapis jest w funkcjach tego programu?
-
No, a nie ma?
-
Tego nie wiem, to okrojona wersja 3dsa. Na mój rozum raczej przeniesienie modelu do maxa musi być nieco bardziej skomplikowane, bo jakby było takie proste, to byśmy mieli wysyp modeli. A póki co jedynie @szogun kilka przeniósł.
-
Zawsze można trainzowy im>obj>max. Zazwyczaj nie ma z tym problemu, jak nie próbuje się unifikować normalnych przy konwersji.
-
Tą metodę znam i kilka modeli już tak przeniosłem. Problem w tym, że model, który chcę przenieść jest w gmaxie i miło by było poznać metodę by go przenieść.
-
Piotrze, jeżeli dobrze zrozumiałem, to patrykos pisał o tym wczoraj na PTT: http://www.trainz.pl/_forum/viewtopic.php?p=163802#163802
Osobiście korzystam z FFG (forward from Gmax). Zachowuje mapowanie i w znakomitej większości przypadków przeniesienie z gmaxa do 3dsa kończy się co najwyżej zmianą ścieżki docelowych tekstur. Do pobrania m.in. tutaj: http://www.flightsim.com/...uot-FFG-quot-). (http://www.flightsim.com/vbfs/showthread.php?262065-Gmax-to-3ds-Max-conversion-utility-%28-quot-FFG-quot-%29.)
-
No proszę dzięki
zaraz to sprawdzę :).
EDIT:
Dziś już jednak nie dam rady. Sprawdzę to jakoś na dniach.