- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Tabor => Wątek zaczęty przez: jakubg1 w 30 Stycznia 2017, 07:26:46

Tytuł: Dziwny błąd z pythonem w E483
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 30 Stycznia 2017, 07:26:46
Witam.
Wczoraj zaobserwowałem ciekawy błąd z ekranem, który uniemożliwia dalsze działanie symulatora. Chodzi tu o przekonwertowanie niezdefiniowanej zmiennej.
Wie ktoś może co jest przyczyną i jak to naprawić? MaSzyna najnowsza + wszystkie patche. Skład to E483-258 Lotosu, który przeszedł raz losowanie tekstur i spowrotem powrócił do tekstury Lotosu, z 36 beczkami z paliwem. Załączam log i $.scn.
Tytuł: Odp: Dziwny błąd z pythonem w E483
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 30 Stycznia 2017, 13:54:38
W pliku scn masz takie coś:
node -1 0 tdo_n603 track normal 50 1,435 0,15 25 20 0 flat vis
rail_screw_used1 6 1435mm\tpbps-new2 0,2 0,5 1,1
1200,4 0,2 986,111 0
0 0 0
0 0 0
1200,4 0,2 1036,11 0
0
endtrack

node -1 0 tdo_n612 track normal 50 1,435 0,15 25 20 0 flat vis
rail_screw_used1 6 1435mm\tpbps-new2 0,2 0,5 1,1
1200,4 0,2 936,111 0
0 0 0
0 0 0
1200,4 0,2 986,111 0
0
endtrack
Trzeba pozmieniać przecinki na kropki w tym fragmencie i powinno działać dobrze. Czyli będzie tak:
node -1 0 tdo_n603 track normal 50 1.435 0.15 25 20 0 flat vis
rail_screw_used1 6 1435mm\tpbps-new2 0.2 0.5 1.1
1200.4 0.2 986.111 0
0 0 0
0 0 0
1200.4 0.2 1036.11 0
0
endtrack

node -1 0 tdo_n612 track normal 50 1.435 0.15 25 20 0 flat vis
rail_screw_used1 6 1435mm\tpbps-new2 0.2 0.5 1.1
1200.4 0.2 936.111 0
0 0 0
0 0 0
1200.4 0.2 986.111 0
0
endtrack
A np. w porównaniu z oryginalnym fragmentem ze scenerii TD to powinno być:
node -1 0 tdo_n603 track normal 50.0 1.435 0.15 25.0 20 0 flat vis
 rail_screw_used1 6 1435mm/tpbps-new2 0.2 0.5 1.1
1200.4 0.2 986.111  0.0  //point 1
0.00012207 0.0 16.6666  //control vector 1
0.0 0.0 -16.6667  //control vector 2
1200.4 0.2 1036.11  0.0  //point 2
0
endtrack

node -1 0 tdo_n612 track normal 50.0 1.435 0.15 25.0 20 0 flat vis
 rail_screw_used1 6 1435mm/tpbps-new2 0.2 0.5 1.1
1200.4 0.2 936.111  0.0  //point 1
0.00012207 0.0 16.6667  //control vector 1
0.0 0.0 -16.6667  //control vector 2
1200.4 0.2 986.111  0.0  //point 2
0
endtrack
Tytuł: Odp: Dziwny błąd z pythonem w E483
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 30 Stycznia 2017, 15:00:27
W takim razie musi to być błąd w generowaniu pliku $.scn, bo w td.scn wszędzie są kropki. Pozamieniałem przecinki na kropki w w/w pliku, zaraz sprawdzę i dam znać. A tak w zasadzie co mają tory do pythona?
Rzeczywiście, działa! Dzięki.
EDIT: Jeszcze tylko mam takie jedno małe pytanie: dlaczego wpis "departuresignal" nie działa w Traxxie? Z góry dzięki za odpowiedź.
Tytuł: Odp: Dziwny błąd z pythonem w E483
Wiadomość wysłana przez: Stele w 30 Stycznia 2017, 18:57:57
To konwersja siły trakcyjnej. Co to ma do torów? śmierdzi raczej brakiem inicjalizacji. Zobacz na exekach z moverem w cpp jeśli obsługują już pythona.
Czemu traxx ma mieć departuresignal skoro go nie ma?
Tytuł: Odp: Dziwny błąd z pythonem w E483
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 30 Stycznia 2017, 19:27:37
Czemu traxx ma mieć departuresignal skoro go nie ma?
Jako drugi ton syreny. Sytuacja docelowo ma wyglądać tak jak w ET42.
Tytuł: Odp: Dziwny błąd z pythonem w E483
Wiadomość wysłana przez: Stele w 30 Stycznia 2017, 19:45:47
Ale to nie jest brzęczyk drzwi i nie ma być robione jako brzęczyk drzwi. ET42 też wyleci w takiej formie, jak tylko będę miał wenę podłubać w exe i chłopaki doprowadzą kod do takiej postaci, by był sens dodawać drobiazgi a ja ogarną jego kompilację.
Aspirujesz: https://youtu.be/d4VbQ80v3Is?t=22
Tytuł: Odp: Dziwny błąd z pythonem w E483
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 30 Stycznia 2017, 20:32:37
A tak w zasadzie co mają tory do pythona?
Nic. Jak próbowałem odpalić tę scenerię (gdzie były te przecinki), to mi wyskoczył komunikat "Unrecognized command...". Wczytał się jedynie fragment torów i błękitne tło. Składu, słupów trakcyjnych czy jakichkolwiek tekstur nie było. Po prostu wczytywanie scenerii zostało zakończone na tym błędzie, czyli na przecinkach.
Tytuł: Odp: Dziwny błąd z pythonem w E483
Wiadomość wysłana przez: Stele w 30 Stycznia 2017, 22:12:25
Ra usunął przecinek jako dozwolony separator lata temu. Jeśli w $.scn się generują, to albo coś popsuł, albo był generowany w pierwszych wersjach startera.
Przyczyna wysypu na ekranie leży gdzie indziej. Miałem wiele błędów z wartościami fizyki przyjmującymi niedozwolone wartości w pierwszej klatce robiąc ten ekran. Pewnie zależy to od stanu adresu przydzielanego na tą zmienną i tylko raz na ileś przypadków znajduje się tam syf nieiterpretowalny w dozwoloną wartość. Jest tam kilka protez by nie wysypywało. Zmiany Firleja i tmj w moverze powinny tu wiele pomóc. Gdy nowe exe zostanie ustabilizowane i nie będzie miało widocznych nowych błędów w fizyce, kolejne wysypy ekranów będzie trzeba łatać po stronie movera, a nie wsadzać zabezpieczenia w ekran.
Tytuł: Odp: Dziwny błąd z pythonem w E483
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 30 Stycznia 2017, 22:43:48
Eksces z pokazaniem się przecinków w $.scn jest niepowtarzalny. Próbowałem na każdym exe z ostatnich możliwych. Aczkolwiek miałem wysyp jakiś czas temu, gdzie dopiero usunięcie $.scn przywróciło możliwość odpalenia scenerii. Niestety nie pamiętam która sceneria i jakie exe.