- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: koper w 19 Stycznia 2017, 15:06:01
-
Witam.Jestem nowy na forum.
Chciałbym żebyście mi wytłumaczyli krok po kroku jak zrobić teksturę do EZT.
Chce wykonać teksturę do EN71 w barwach SKM Trójmiasto a kompletnie nie wiem jak się za to zabrać. Dodam jeszcze że mam gimp 2.8. i w nim mam zamiar edytować teksturę.
Liczę na pomoc.
Pozdrawiam.
-
Potrzebne są tekstury w wersji tga, zaraz ściągnę najświeższą wersję i je tu wrzucę. Możesz pokazać którą jednostkę chcesz zrobić?
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,28345.0.html
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,3199.0.html
-
Prawdopodobnie będzie to EN71-049
-
Możesz pokazać materiał zdjęciowy który wykorzystasz?
-
Ezt nie jest łatwe na początek. Osobiście polecam ci jakąś siódemkę w niewymagającym malowaniu, powoli bedziesz lapał wprawe a pozniej mozesz sie na trudniejsze przesiąść. Ale oczywiście wszystko zależy od ciebie.
-
Wiadomość do matek123
No właśnie jeszcze go nie mam.Narazie chciałem tylko zapytać jak to się robi bo jeżeli jest to ponad moje możliwości to nawet się nie będe za to zabierał.Jednak po przeczytaniu wątków które pan przesłał nie wydaje to się wcale takie trudne.Pójdę focić na stację dopiero jak śnieg stopnieje bo w jednym z wątków przeczytałem że śnieg może zniekształcić obraz czy coś takiego.Ale jeszcze zapytam się w innym wątku czy ktoś nie ma materiału zdjęciowego tej jednostki.
pozdrawiam.
-
EN71-049 jest wykonana w słońcu, więc to również nie najlepszy materiał na teksturę.
-
Rób EZT. Siódemek mamy dość. Robi się je łatwiej, tylko cierpliwości trzeba mieć by trzy człony zrobić.
-
Tekstury tga http://eu07.pl/userfiles/11222/priv-en71.rar
-
Wyprostowałem pierwsze zdj.I teraz mam pytanie czy zrobiłem to prawidłowo?Na pierwszym zdjęciu to przed prostowaniem a drugie zdj po prostowaniu.
-
Przecież to ten sam plik...
-
Poczytaj tutaj o prostowaniu, jest super opisane: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,3199.0.html (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,3199.0.html)
-
Tam jest tylko o trapezowym. Wcześniej warto zastosować korekcję soczewki. Photoshop ma to z automatu, w gimpie trzeba się nieźle babrać z podglądem wielkości znaczka pocztowego bez prowadnic, w innych nie wiem.
-
Faktycznie tam był ten sam plik tutaj załączam już po wyprostowaniu.
-
Tak, wszystko trzyma poziom/pion. Dobra robota. To światło paskudne, ale malowanie unikalne, więc ujdzie.
-
Witam.Mam jeszcze kilka pytań.
1.Jak przetestować gotową teksturę na torze doświadczalnym(plik z teksturą mam zapisany w formacie .tga)
2.Jak przygotować pliki do pobrania.
Z góry dzięki za odp.
-
Hej. Aby przetestować teksturę potrzebny jest jej wpis do pliku tekstowego textures.txt. Co do tworzenia paczki umieszczasz ją na uploadzie.
-
Jak ci wpisy nie działają, to zapoznaj się z tym. Może będzie ci łatwiej póki co. http://rainsted.com/pl/Symulator/MaSzyna/Scenery.doc#node_.E2.80.A6_dynamic
Co do publikacji, to po prostu przeczytaj ze zrozumieniem wątek przyklejony w dziale testów: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,25406.0.html