- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Bieżące Symulatorowe => Wątek zaczęty przez: tor424 w 08 Grudnia 2016, 01:07:16
-
Witam, chciałbym tutaj się podzielić swoimi sugestiami propozycjami i zastrzeżeniami.
Sugestia pierwsza:
Wiem, wiem to nie symulator katastrof kolejowych, lecz nie sądzicie, że obeca sytuacja w przypadku 'zderzenia' jest conajmniej bez sensu, pojazd przenika przez pociąg i tyle. Generalnie moja propozycja jest taka, że w przypadku takowego 'lzderzenia' z pojazdem nasz skład by się gwałtownie zatrzymał, tak jak to jest w przypadku radiostopu. Składem możemy ruszyć i kontynuować jazdę, pojazd z którym się zderzyliśmy mógłby się zatrzymać i po chwili pojechać dalej, nikt tu nie oczekuje jednostek ratunkowych i bóg wie czego jeszcze, tylko takie proste odtworzenie kolizji.
Druga propozycja to poprawienie pozycji kamery w EN-57, gdy siedzimy w kabinie to kamera jest za fotelem przez co po odwróceniu się do tyłu widzimy przez ścianę tj. tory,korytarz itd.
Trzecia propozycja:
gdy 'podlecimy' kamerą do jadącego pociągu i przejdziemy spowrotem do kabiny swojego składu to dźwięk się 'buguje' przez co nadal go słyszymy pomimo, że jesteśmy daleko od jadącego pociągu. Tłumaczenie 'to symulator pojazdów szynowych a nie latania po scenerii' jest bez sensowne.
Proponowałbym poprawić wszystkie te 'dziury' itp na sceneriach (jutro podrzucę dokładne informacje jakie błędy i na jakiej scenerii)
z propozycji/sugestii to tyle.
Zastrzeżenie mam jedno;
Dlaczego sterowanie w asynchronach np. traxx nie jest tak jak w tej 'uproszczonej wersji' na klawiszu '-' zaczynamy hamować a nie na num 1 i num 7.
Gdybym potrafił to bym się zaangażował w poprawki tych rzeczy ale nie mam bladego pojęcia o tym, moje umiejętności obejmują jedynie język LUA,HTML i nieco CSS, w pythonie i innych językach nie mam pojęcia.
-
1) Nie za bardzo rozumiem - obecnie mamy to zrobione bardzo prosto, czyli przy zderzeniu pojazdy zderzają się zderzakami, czasem jeden "wleci" w drugi kabiną, ale nigdy nie jest tak, żeby "przelatywały" przez siebie. Jest gwałtowne zatrzymanie, kamera oddaje swoim ruchem przeciążenie.
2) To chyba było ostatnio poprawiane? Jeżeli wciąż jest źle, to jest to do poprawienia w 2 minuty w notatniku.
3) Znany błąd, ale jest na to rada - po prostu należy "podlecieć" do pojazdu po raz kolejny (pojazdu czy też elementu, który odtwarza dźwięk) a następnie spokojnie "odlecieć" od niego, dźwięk się wyciszy.
-
Dość nie jasno się wyraziłem, zasadniczo to chodzi mi o zderzenie się z samochodem a nie z drugim pociągiem.
-
Ja bym proponował, żeby przy zderzeniu symulacja się całkowicie kończyła, bez możliwości kontynuacji. Optymalnie jednobarwny ekran, losowo albo czarny, albo biały, albo czerwony. Do tego odpowiedni dźwięk, generalnie jakiś huk (ze zgniataniem blach i tłuczeniem szyb). To powinno występować za każdym razem kiedy prędkość zderzenia jest większa lub równa 20km/h. To powinno także oczywiście dodawać wpis do loga, że symulacja została zakończona zderzeniem.
Wydaje mi się, że jeśli w wyniku zderzenia występuje wykolejenie (a nie zawsze występuje) - odtwarzany jest jakiś huk i kontynuacja jazdy jest niemożliwa. Prawidłowo w wyniku zderzenia ZAWSZE powinno występować wykolejenie, nie tylko kontynuacja jazdy powinna być niemożliwa, ale także oglądanie wnętrza kabiny, sterowanie rozbitym pociągiem, wchodzenie do rozbitego pociągu. Skład (zwłaszcza lokomotywa) powinna być oznaczana jako wrak i wejście do niej via F5 powinno być niemożliwe.
Oczywiście prostszą opcją jest po prostu blokowanie / wieszanie symulatora jednobarwnym ekranem, nawet wyjście do Windowsa byłoby lepszą opcją niż to co jest teraz, czyli - dość często zderzenie sprężyste, po którym odbijamy się od drugiego składu i możemy spokojnie kontynuować jazdę. Również po wykolejeniu można teraz dalej kręcić nastawnikiem i używać hamulca. Z tego co widziałem na zdjęciach różnych wypadków kolejowych w sieci - przy prędkości do 40km/h może się zdarzyć, że maszynista przeżyje i będzie przytomny, aczkolwiek powyżej 20km/h lokomotywa zdecydowanie jest zbyt uszkodzona, żeby cokolwiek w niej jeszcze działało. Przy wyższych prędkościach zderzenia z lokomotywy nic nie zostaje.
Test zderzeniowy powinien także występować dla kozłów oporowych i słupów. Niestety przez kozioł oporowy można przeniknąć i metr dalej następuje wykolejenie. Niby OK, ale przenikanie przez kozioł jest słabe.
W MSTS jest po prostu "Game Over", gdyby było tu tak jak opisuje, to MaSzyna miałaby lepszą obsługę zderzeń i wykolejeń niż MSTS :)
Dodano: 08 Grudnia 2016, 08:31:22
Po zderzeniu z samochodem symulacja także mogłaby się kończyć bez możliwości kontynuacji, tyle że bez jednobarwnego ekranu (sugerującego że maszynista zginął). W rzeczywistości pociąg po zderzeniu z autem nie jest mocno uszkodzony, ale zatrzymuje się. Hm - a gdyby tak włączyć hamulec awaryjny i odtworzyć huk? Wiemy, że doszło do zderzenia. Stoimy jakiś czas. Potem możemy ruszyć.
To zdarzenie powinno zachodzić w 2 przypadkach - kiedy pociąg uderza w auto, albo kiedy auto uderza w jadący pociąg.
-
Kto chetny do wykonania powyzszego?
.
.
Zaraz, zaraz, nie wszyscy od razu, spokojnie :).
-
Mariusz, pamiętasz opcję "Atak"? Jak mu było... @Brick, jak znajdę podam link. Nie, nie, nie (to do @Tor424).
Teraz merytorycznie: Dlaczego sterowanie w asynchronach np. traxx nie jest tak jak w tej 'uproszczonej wersji' na klawiszu '-' zaczynamy hamować a nie na num 1 i num 7.
Tak ma być, nie inaczej. Niech zgadnę, pewnie tak jest najbliżej do rzeczywistości.
Zastrzegam sobie prawo do błędów w każdej wiadomości.
-
@HTD są różne przypadki. Czasami nawet samobójca potrafi unieruchomić pociąg i trzeba ściągać lokomotywę pomocniczą (Np. utrąci kurek końcowy przewodu głównego).
-
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,5292.msg53218.html#msg53218
Mało Wam było wtedy...
-
1. Wykonalne. Zajęcie przejazdu pojazdem zakłada "wykolejnicę" na tor kolejowy. W drugą stronę zawiesza symulator. Nie da się stosować rozjazdów/wykolejnic na drogach. Kwestia rozbudowy kilkudziesięciu inców i poprawy tysięcy przejazdów. Do roboty.
2. Czeka na zmienny kąt kamery w exe, ale chyba się nie doczeka. Popraw mmd i do testu.
3. Nie umiem.
4. Popraw, skoro poprawiłbyś i do testu.
5. Może na +/- byłoby realistyczniej, ale tak było łatwiej zaimplementować. Podobnie z SM42.
-
Znów nie zgadłem. ;)
-
@tor424
ad1. Gdzie Ci doszło do kolizji pociągu z samochodem. Bo to jest tylko rzucanie ogólnikami. Można 100 razy przejechać scenerię i nie dojdzie do kolizji, a za 101 raz dojdzie. Mnie się ostatnio tak przydarzyło na scenerii "całkowo_sn61". Autobus się za blisko zatrzymał i doszło do kolizji. RadioStop nie włącza się z automatu. To Ty jak widzisz przeszkodę na torze, to po hamulcu.
ad2. Ustawienie kamery w kabinie, to też pewien jest wybór. Przesuniesz kamerę do przodu, przy obrocie widzisz tylną ściankę, ale ograniczasz sobie pole widzenia. Zmiana polega na edycji pliku mmd w katalogu dynamic\pkp\[lokomotywa]. Jak kto potrafi to 2 minuty, jak nie to 2 godziny.
-
Test zderzeniowy powinien także występować dla kozłów oporowych i słupów. Niestety przez kozioł oporowy można przeniknąć i metr dalej następuje wykolejenie. Niby OK, ale przenikanie przez kozioł jest słabe.
Kiedyś daaawno temu próbowałem ten problem rozwiązać, stawiając na końcach torów kozły jako obiekty dynamic. Dla przypomnienia był to pomysł @Ra. Wymodelowałem w tym celu dwie sztuki. Jeden betonowy (nawet zderzaczki dostał), drugi zespawany z szyn. Porobiłem pliki pojazdów itp. Działało to właściwie nawet nieźle, niestety głupiało AI gdy wyczuło takiego delikwenta na końcu na przykład żeberka ochronnego. Olewało wtedy wszelkie semafory i waliło wprost na spotkanie z przeznaczeniem ( kozłem oporowym). Może na najnowszym exe byłoby lepiej...
-
Skoro już poruszamy temat propozycji i sugestii to dodam swoją sugestię. Może zamiast na wypadkach czy też jakiś uderzeniach to skupmy się na fizyce pojazdów. Bo tak naprawdę czy mamy cały czas podczas symulacji jakieś zdarzenia ? Raczej nie. To są mało istotne sprawy. Ja bym proponował aby "urealnić" uruchamianie takich lokomotyw jak SU45, SU46, SM42, ST43, ST44, SM48. Mamy ich piękne modele i kabiny ale przydałoby się coś takiego jak podgrzewanie silnika spalinowego, załączenie wentylatorów silników trakcyjnych, działające wskazówki temperatury silnika i ciśnienia oleju oraz oprawy dźwiękowe do tego. Widziałem coś takiego w Trainz-ie i jestem zachwycony:
-
Tych filmów jest więcej jak choćby i są świetne, ale czy dla wielu "graczy", którzy MaSzynę nazywają grą nie będzie to mur nie do przejścia?! To co Trainz prezentuje to jest niesamowite i idzie w dobrym kierunku (mega mi się podoba - jest klimacik), ale za duże skomplikowanie niektórych rzeczy może być problemem dla odbiorcy (nie mówiąc już o stworzeniu takiego standartu otoczenia, realizmu "z gruntu", czy uruchamiania diesla z usterkami...).
-
Kabiny ADHD @adama to i tak już duże problemy dla niektórych użytkowników trainz, ostatnio ze @Stele oglądaliśmy nowy symulator Train Simulator 2017 to dopiero powala, wstawić tylko SKPS pod to i gotowe, ale znowu nie każdy komputer udźwignął by taką grafikę. Co do kabin Adama, realizm jest niesamowity, ale jak sam już napisałeś, dla niektórych byłby problemy ale jednakże MaSzyna była by bardziej urealniona.
-
Problem z uruchomieniem to jedno, ale obsługa (np. tankowanie) loka jak na Twoim linku z YT to przerosło by wielu! Dlaczego? Prosta sprawa: jeśli ktoś nie czuje tego fanu, nie jest hobbystą lub nie zna podstawowych zasad, to zdecydowanie wolał będzie zasiąść SZYBKO za sterami EP09 i po "szybkim" odpaleniu polecieć, gdzie "semafory poniosą"... Delektowanie się tym wszystkim, co pokazują filmy na YT pozostałoby dla nielicznych. Owszem, chciałoby się, aby MaSzyna mimo wszystko dążyła do tego, co widzimy na YT, ale nie jestem programistą i nie będę się wymądrzał;)
Fakt faktem, TRAINZ wysoko postawił poprzeczkę.
-
Problem z uruchomieniem to jedno, ale obsługa (np. tankowanie) loka jak na Twoim linku z YT to przerosło by wielu! Dlaczego? Prosta sprawa: jeśli ktoś nie czuje tego fanu, nie jest hobbystą lub nie zna podstawowych zasad (...)
Żartujesz? Jaki sens ma odpalanie MaSzyny przez kogoś kto tego nie czuje? To nie jest gra dla casuali, myślę, że casual odpanie po 5 minutach z MaSzyną teraz.
Nie wiem jaki ma sens jechanie jakiejkolwiek misji bez znajomości podstaw ruchu kolejowego czy obsługi pojazdów.
-
Pojazdy samochodowe traktowane są po macoszemu. Szczególnie jak nie dochodzi do kolizji samochodu z pociągiem. Na scenerii Bałtyk prowadzę EP08 z składem IC Mewa z Alkowic do Bałtyku Miasto. Jak jechałem z zgodnie rozkładem i dozwoloną prędkością, nic się nie przydarzyło. W przypadku jak skład prowadził AI, który nie przestrzega "sierżantów", doszło do takiej kolizji z autobusem (http://eu07.pl/userfiles/4216/EP08_Baltyk.png)
-
@HTD Masz rację. Skoro Trainz stawia poprzeczkę wysoko to dlaczego Maszyna ma być gorsza pod tym względem. W końcu to symulator także obsługa pojazdów oraz ich fizyka powinna być w pierwszej kolejności najważniejszą rzeczą. W tej chwili samo uruchomienie diesla jest bardzo uproszczone. Mało ma to wspólnego z realizmem. A na chwilę obecną jakieś kolizje czy wypadki to rzecz w ogóle nie potrzebna w MaSzynie.
-
To pousuwać wszelkie dynamiczne samochodziki, na co to komu potrzebne. Nie będzie problemu z przypadkową kolizją. Ile się przy tym uwolni pamięci i skróci czas wczytywania.
-
Nie skróci to czasu wczytywania, trawa się o wiele dłużej ładuje od samochodów. Czas wczytywania się skróci po optymalizacji exe i wprowadzeniu dogrywania dynamicznego. Jak ładuje się cała bardzo długa trasa, to musi tyle trwać.
Samochody są bardzo dobrze zrobione w MaSzynie, a te kolizje wystarczy po prostu wykryć. I dalej to może po prostu wychodzić do Windowsa ;)
-
Jeżeli to kogoś pocieszy, to Trainz też nie wykrywa kolizji z samochodami ;-) Za to najechanie z dużą prędkością na inny skład zwykle powoduje wykolejenie.
-
Żartujesz? Jaki sens ma odpalanie MaSzyny przez kogoś kto tego nie czuje? To nie jest gra dla casuali, myślę, że casual odpanie po 5 minutach z MaSzyną teraz.
Nie wiem jaki ma sens jechanie jakiejkolwiek misji bez znajomości podstaw ruchu kolejowego czy obsługi pojazdów.
Chyba nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi;)
-
Obaj macie trochę racji. Potrzebne są scenariusze, gdzie "nowy" użytkownik siada i rozpędza lokomotywę do 120km/h, potrzebne są również takie gdzie zawiłość scenariuszy jest nieco wyższa (manewry, pompowanie powietrza do pantografów, podpinanie się, wypychanie, próba i może po 30 minutach od uruchomienia scenariusza dopiero jedziemy). Przy czym w opcji nr 2 koniecznie trzeba zaznaczyć, że scenariusz jest przeznaczony dla zaawansowanych użytkowników.
To pousuwać wszelkie dynamiczne samochodziki, na co to komu potrzebne. Nie będzie problemu z przypadkową kolizją. Ile się przy tym uwolni pamięci i skróci czas wczytywania.
Problem długości wczytywania nie leży w mnogości elementów na scenerii, a w kodzie.
-
Maćku, jest też inna opcja. Takie zawiłe scenariusze rozbić na dwa. Jeden by się kończył uruchomieniem w peronach (czy coś w tym stylu), a drugi by się od tego zaczynał.
-
To pousuwać wszelkie dynamiczne samochodziki, na co to komu potrzebne. Nie będzie problemu z przypadkową kolizją. Ile się przy tym uwolni pamięci i skróci czas wczytywania.
Problem długości wczytywania nie leży w mnogości elementów na scenerii, a w kodzie.
A to dlatego, gdy mam scenerię z jednym torem i jednym modelem lokomotywy, wczytuje się w mignięciu oka, a gdy mam scenerię z tysiącami obiektów, sceneria wczytuje się setki razy dłużej. Widać, że mnogość nie ma znaczenia, a ma tylko kod.
-
No ma znaczenie, oczywiście że ma. Chciałem przez to powiedzieć, że likwidowanie poszczególnych elementów scenerii nie jest rozwiązaniem problemu długości ładowania :)
-
No ok, brzmi bardziej precyzyjnie :) . Jednak jest jak jest i poki co, trzeba balansowac i bilansowac ;)
-
potrzebne są również takie gdzie zawiłość scenariuszy jest nieco wyższa (manewry, pompowanie powietrza do pantografów, podpinanie się, wypychanie, próba i może po 30 minutach od uruchomienia scenariusza dopiero jedziemy). Przy czym w opcji nr 2 koniecznie trzeba zaznaczyć, że scenariusz jest przeznaczony dla zaawansowanych użytkowników.
Bardzo fajnie jest to zrobione w Kaliskiej w misji z pospiesznym i osobowym do Sieradza/Sędzice. Manewry, wyjazd z torów postojowych, podpinanie się pod skład, próba hamulca czyli tak jak ma być na prawdziwej kolei. I uważam, że taki scenariusz powinien być standardem w MaSzynie.
Natomiast jeszcze brakuje modeli samochodów, autobusów czy ciężarówek poruszających się gdzieś po scenerii lub ewentualnie stojących gdzieś przy stacjach kolejowych jako kolejna ozdoba scenerii. Gdyby ktoś chciał zdjęcia na tekstury Fiata 125p czy Nysy 522 to proszę do mnie pisać na PW.
-
Problem w tym, że wymodelowanie i oteksturowanie samochodu to masa pracy. Idealnie byłoby użyć gotowej paczki aut, tylko powodzenia w znalezieniu odpowiedniego polycountu z teksturami diffuse. W TD2 mają ładne, ale nie mogę ich namierzyć.