- Symulator MaSzyna -

Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: Radmorek w 06 Grudnia 2016, 22:59:52

Tytuł: Hamulce kolejowe, wątpliwości
Wiadomość wysłana przez: Radmorek w 06 Grudnia 2016, 22:59:52
Cześć, chcę przetłumaczyć na polską wersję stronę http://www.bremsenbude.de/ która jest kopalnią wiedzy o hamulcach kolejowych, ale mam kilka wątpliwości:
Czy "Einfachsteuerventil" ma jakieś oznaczenie/nazwę w Polsce? Tak samo Westinghouse-Steuerventil
Czy "zestawy" Kkg, Kkp, Kks, Hik miały zastosowanie w Polsce, bo osobiście nie widziałem, ale może mało widziałem :)
Czy najbliższym luzującym stopniowo jest Knorr KE?
Jak rozumiem Knorr nr 8 to nasz H14K4, natomiast Knorr C, Westinghouse'a który wygląda podobnie jak Knorr oraz z dźwignią pionową w Polsce też nie widziałem.
Tytuł: Odp: Hamulce kolejowe, wątpliwości
Wiadomość wysłana przez: Anrej w 07 Grudnia 2016, 00:15:07
Ty masz przetłumaczyć. Tłumaczenie strony, to jak tłumacz przysięgły. Treść strony zmienić nie możesz, nazw własnych si ę nie tłumaczy. Jedynie możesz dodać oznaczenie w wersji polskiej.
Tytuł: Odp: Hamulce kolejowe, wątpliwości
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 07 Grudnia 2016, 06:31:01
H14K4???? Chyba chodzi Ci o H14K1.
Stronę tą kilka lat temu, we fragmentach, przetłumaczyłem w kwestii zaworów stosowanych w Polsce.
Hik i Kks były stosowane w Polsce w wagonach pasażerskich i towarowych. Zapoznaj się z podręcznikiem Langera ,,Poradnik rewidenta".
Zespoły trakcyjne, również posiadały kilka typów takich zaworów, ale wymienię je później. Zresztą zapoznaj się z EN57 z Knorrem.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tak więc:
Hildebrand-Knorr (Hik), stosowany był na szeroką skalę w wagonach towarowych i osobowych. Różniły się od siebie specjalnym kurkiem przestawczym ,,Osobowy-Towarowy".
Kunze-Knorr (Kk) stosowany był w wagonach towarowych (Kkg), wagonach osobowych (Kkp) oraz wagonach pospiesznych (Kks).
Westinghous stosowany był w EW51 - EW54.
Nie wiem co siedziało w EW55. Po schemaie widać, że to Kks.

Tytuł: Odp: Hamulce kolejowe, wątpliwości
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 17 Grudnia 2016, 05:34:11
Einfachsteuerventil to zawór rozrządczy prosty w Polsce miało to chyba oznaczenie knorr K
Pierwszym luzującym stopniowo knorrem był Kunze-Knorr.  Kunze-Knorr był bardzo skomplikowany w budowie i był nadal hamulcem wyczerpalnym.
Potem wszedł Hildebrand-Knorr, to już była rewolucja. Zawór ujednolicony, gdzie dostępny już był rapid i ABS.
KE to już nowa technologia produkcji wszelkie tłoczki i suwaki mebranami i zaworami co znacznie ułatwiło utrzymanie.