- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bocznica => Wątek zaczęty przez: Cookie w 04 Grudnia 2016, 17:15:59
-
Witam chciałbym zrobić pierwszy model w blenderze lecz z tego co się na oglądałem na tubie kompletnie nic nie zrozumiałem. Więc proszę o waszą pomoc! Byłby to model fikcyjny z nalozonymi teksturami od SM03. Dokładniej byłoby to EM03. Czyli "piesek" z patykiem i przedłużony o parę metrów. Dorzucam szkic żeby nie było że jest to martwy projekt. Wygląda tragicznie gdyż na zdjęciu nic nie widać i poprawiłem na szybko w edytorze zdjęć na fonie. Mam nadzieję że nie trafi na bocznice.
EDIT: Układ osi: Bo'Bo'
-
Nie chcę gasić twojego zapału, ale rzucasz się z motyką na słońce. Model lokomotywy jest zbyt skomplikowany jak na pierwszy model. Zacznij od prostych domków, nawet kwadratowych śmietników, w miarę upływu czasu złapiesz temat i zaczniesz z automatu tworzyć lepsze modele. Ja też w przeszłości wyznaczałem sobie zbyt ambitne cele. Rezultat? Nie wydałem nic przez 6 lat pobytu na forum. Dlatego ważnym jest, aby stawiać sobie małe cele, ale je dokańczać. Jest to dużo lepsze niż duży projekt, który nigdy nie ujrzy światła dziennego...
Niemniej, życzę powodzenia :) Przydadzą się nowe modele.
-
Dzięki. Jeszcze raz obejrze filmy poradnikowe na tubie i może powoli powoli zrobie jakiś śmietnik albo drzewko. Narazie wątek idze do zamrażarki i może za jakieś parę miesięcy wyjmę go i odgrzeje. Mimo tego że Ja szybko uczę się nowych rzeczy to ich szybko zapominam itp. np. kiedyś na pewnym forum o MC które nie istnieje już od 4 lat? ( Potem zacząłem je wstawiać na Planet Minecraft ale konto już dawno usunąłem.) Wstawiałem własne tekstury do MC. szło Mi o jak po masłe a teraz jak tknę się prawdobodobnie ostatniej na świecie kopii programu do teksturowania wydanego właśnie przez tamto forum nic nie zdziałam. Więc tak jak napisałeś zacznę od czegoś małego a dopiero potem wezmę się za tą moją EM03. Jeszcze jak byś mógł to podeślij linka do fajnego programu do teksturowania bo tamten jest już przedpotopowy i nie obsługuję już nawet tekstur do najnowszej wersji mc a co dopiero do MaSzyny... (Zmiany Meta Danych itp.)
-
Tekstury sklejasz ze zdjęć np. w Gimpie lub Photoshopie. Potem nakładasz teksturę na model w blenderze. Niestety nie wiem jak, bo skrobię w gmaxie, ale zobacz: poświęciłem 2 godziny na naukę. Teskturę skleiłem z pierwszego lepszego zdjęcia Google. Bryła też nie jest zbyt skomplikowana, a efekt jest nawet zadowalający.
-
A jeśli chciałbym użyć w przyszłości do tej mojej EM03 (wiem wiem za bardzo myślę przyszłością. To jest moja największa wada) gotowych tekstur z SM03 a jak wiemy nie otworzymy ich w gimpie (Przynajmniej u mnie nie działają.) To co mam zrobić? I jak wstawić np. Budynek albo śmietnik na scenerię? Wiem tyle że to raczej ingerencja w pliki a świetny programista ze mnie nie jest... Chyba że powiem co i jak i zatrudnie kolegę więc to akurat nie problem. Ale chciałbym wiedzieć na przyszłość gdyby coś.
-
Wstawienie modelu na scenerie wymaga notatnika i znajomości kilku elementów składni scn. http://rainsted.com/pl/Symulator/MaSzyna/Scenery.doc
Tekstury do modyfikacji czerpiemy z paczki TGA. Mapować można DDSami odbitymi w pionie w osi Y. Jedne i drugie są otwierane przez GIMPa od wielu lat. Jedynie zapis do DDS tam kuleje, ale jak to robić by wyglądało dobrze, jest opisane na forum.
-
Paczka TGA Czyli 15.02?
-
Tak, plus paczki uzupełniające daily/z publikacji jak chcesz coś nowszego.
-
Yhymm... Coś jutro pokombinuje i może się uda jakiś śmietnik albo blok zrobić.
Dodano: 05 Grudnia 2016, 19:28:40
Dobra wątek do zamrażarki. Tak definitywnie. Dlaczego?
1. Nie będę miał przez pewien czas dostępu do kompa.
2. Mam problemy psychiczne i muszę iść do psychologa. (Nie pytajcie)
3. Poprostu narazie Mi się nie chce...
Ten wątek to jakieś nieporozumienie. Bocznica. | @macius5991