- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: MR6 w 29 Listopada 2016, 16:52:08

Tytuł: Jak poprawnie pomalować schodki?
Wiadomość wysłana przez: MR6 w 29 Listopada 2016, 16:52:08
Czołem, pytanie dla teksturowników. Pomalowałem schody, problem jest taki ze po jednej stronie biały pasek jest za długi mimo tego że w tex jest wszystko dobrze( a przynajmniej tak myśle). Nie wiem jak mogę rozwiązać ten problem. Czy jest możliwe w ogóle żeby schodki środkowe mogły być wielokolorowe? Poniżej screeny z maszyny oraz gimpa.

Przesuwam do Pomoc w tworzeniu. | @macius5991
Tytuł: Odp: Jak poprawnie pomalować schodki?
Wiadomość wysłana przez: Stele w 29 Listopada 2016, 17:46:08
Który model? http://eu07.pl/userfiles/23180/foto-303e-tv_uvtemplate.png
Drabinki mają jakieś dziwaczne rzutowanie mapowania. Gdy patrzysz na kafelek z drabinką, to od lewej od góry wygląda to tak:
2/3 prostej to zaczep od strony czoła.
1/3 prostej to płaskownik aż do zagięcia koło stopnia.
Kawałek po skosie to skośny płaskownik do dolnego stopnia.
Kolejna prosta i łuk na dole po lewej to zagięcie przy dolnym stopniu.
Poziome belki to stopnie. Po prawej stronie już jest proporcjonalne mapowanie planar X.
Autor się nie popisał w tym miejscu. Poprawiłbym, ale to wymagałoby edycji kilkunastu modeli i pewnie by się coś popsuło w trakcie. Bezpieczniej byłoby uv w t3d ręcznie przesunąć, tylko powodzenia w znalezieniu ich.