- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Poszukuję, chcę zrobić => Wątek zaczęty przez: ST44-003 w 29 Listopada 2016, 10:00:36

Tytuł: Poszukiwany spec od przezroczystości.
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 29 Listopada 2016, 10:00:36
Czołgiem ;)
Jak w temacie. Rzadko przyznaję się, że czegoś nie wiem i właśnie nadszedł ten moment. Potrzebuję kogoś, kto bawił się przezroczystością do stworzenia podświetleń amperomierzy, manometrów i/lub haslera. Potrzebne mi doradztwo jak najprościej i od czego zacząć, żeby przezroczystość płynnie przechodziła z tego co ma być na wpół przeźroczyste, czyli tak jak na amperomierzach, manometrach i haslerze. Tyle :)
Tytuł: Odp: Poszukiwany spec od przezroczystości.
Wiadomość wysłana przez: adamst w 29 Listopada 2016, 14:36:41
Ja takie tekstury podświetlenia przygotowuję w ten sposób, że nakładam warstwę "oświetlającą" na teksturę miernika z typem "twarde światło", z czarnym tłem. Samo "światło" uzyskuję różnie - albo gradient, albo efekty świetlne z gimpa, zależy co podpasuje. Na koniec - "zamiana koloru na alfę", wskazujemy czarny - i w ten sposób dostaję teksturę, w której to co nieoświetlone/ciemne jest przezroczyste. Tak przygotowane podświetlenie ładnie się potem nakłada na zwykłe mierniki.
Tytuł: Odp: Poszukiwany spec od przezroczystości.
Wiadomość wysłana przez: szogun w 29 Listopada 2016, 22:49:26
Wszystkie podświetlenia robiłem w taki sposób że barwiłem bazową teksturę na kolor podświetlenia, później gumką ze zmniejszonym kryciem i gładkimi krawędziami stopniowo wymazywałem miejsca które mają być ciemniejsze, oczywiście wcześniej należy dodać kanał alfa do pliku. Procedura dla GIMPa.