- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: jakubg1 w 19 Listopada 2016, 20:52:30
-
Witam. Ja wiem, że to jest dosyć banalne pytanie, ale odpowiedź przynajmniej dla mnie nie jest banalna, więc mam takie pytanie jak w temacie. W opisie sygnałów Rpx nie ma rozróżnienia na dwa tony a jedynie na długości (krótki i długi). No i dlaczego nie mogliby dać tylko jednego tonu syreny? I od razu zastrzegam, że odpowiedź typu:
Żeby bardziej cieszyć mikoli ;)
...mnie nie przekona :P Pozdrawiam.
-
Proste, dwa tony są po to, żeby bardziej cieszyć mikoli.
...mnie nie przekona :P
Ups... no dobra, a na serio to wysokość dźwięku ma znaczenie duże. Dźwięk wyższy "niesie się" znacznie dalej niż dźwięk niski, ponadto dwa tony dają możliwość generowania dźwięku modulowanego (czyli nadawanie sygnału ton wysoki - ton niski - ton wysoki...) co bardziej zwróci uwagę, niż sygnał na jednej wysokości.
-
Można dodać jeszcze, gdyby jakimś cudem jedna z syren uległa uszkodzeniu, zawsze mamy tą drugą.
-
gdyby jakimś cudem jedna z syren uległa uszkodzeniu
Cudem? Śnieg wystarczy.
-
Można dodać jeszcze, gdyby jakimś cudem jedna z syren uległa uszkodzeniu, zawsze mamy tą drugą.
Gdyby był to jedyny powód zamontowania dwóch syren, prawdopodobnie obie byłyby identyczne i wydawałyby te same dźwięki.
Tak czy siak, temat uważam za wyczerpany dzięki wypowiedzi @macius5991. Temat do zamknięcia.
-
Na przykład ST44 ma jeden ton. Moim zdaniem wysoki ton jest bardziej "trzeźwiący" i bardziej zwraca uwagę.
-
Ruskie M62 podobnie jak Czeskie '163' i pochodne posiadają oprócz tego gwizdek. ;)
-
Dotarłem do podstawy prawnej - obowiązujące TSI (lokomotywy i wagony pas.), czyli Rozporządzenie Komisji UE nr 1302/2014, punkt 4.2.7.2.1
http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=celex%3A32014R1302
1) Niniejszy punkt ma zastosowanie do pojazdów kolejowych wyposażonych w kabinę maszynisty.
2) Pociągi muszą być wyposażone w sygnały dźwiękowe, aby pociąg był słyszalny.
3) Tony ostrzegawcze sygnałów dźwiękowych muszą być rozpoznawalne jako pochodzące od pociągów i niepodobne do sygnałów innych urządzeń ostrzegawczych stosowanych w transporcie drogowym lub w przemyśle, bądź w innych zwykłych urządzeniach ostrzegawczych. Urządzenia ostrzegawcze musza emitować przynajmniej jeden z następujących oddzielnych akustycznych sygnałów ostrzegawczych: —
dźwięk 1:podstawowa częstotliwość oddzielnie emitowanego sygnału wynosi 660 Hz ± 30 Hz (ton wysoki), —
dźwięk 2:podstawowa częstotliwość oddzielnie emitowanego sygnału wynosi 370 Hz ± 20 Hz (ton niski). 4)
Jeżeli dodatkowo stosowane są nieobowiązkowe dźwięki ostrzegawcze inne niż jeden z powyższych (osobne lub połączone), to poziom ich ciśnienia akustycznego nie może przekraczać wartości określonych poniżej w pkt 4.2.7.2.2.
Uwaga: ich stosowanie na poziomie eksploatacyjnym może podlegać ograniczeniom.
Częstotliwości można sprawdzić sobie tutaj: http://onlinetonegenerator.com/
-
Ruskie M62 podobnie jak Czeskie '163' i pochodne posiadają oprócz tego gwizdek. ;)
Polskie ST44 czy tamary też posiadają gwizdek.
Cudem? Śnieg wystarczy
Polskie syreny SKN, SKW jeżeli nie mają "strzałek" a są zabudowane wylotem tuby w kierunku ruchu to przy ponad 100km/h też przestaja trąbić.
-
Najbardziej logiczne wydaje się wytłumaczenie z modulowaniem dźwięku.
Jak w MaSzynie jadę sobie po linii 053 tę misję, gdzie robotnicy pracują na torach i trzeba na nich zatrąbić, to zawsze tam przeraźliwie wyję dwoma tonami na zmianę, jakoś tak odruchowo. Normalnie czuję, że jeden to za mało, zwłaszcza, że oni się tam bardzo powoli zbierają z tych torów ;) Autentyczna panika i odruchowa reakcja.
Podobnie "wyję" jak mi się w misjach szlabany trochę za późno opuszczają, albo gorzej, jakiś idiota przejeżdża przez przejazd sekundę przede mną. W ET42 można użyć obu na raz. Używam, bo to wspaniale brzmi.
-
Polskie syreny SKN, SKW
Sorry, że offtop, ale w jakich pojazdach są takie syreny zabudowane?
-
Jak byś osiem dziesięć godzin grzebał w tłuczniu i wyciągał podkłady, to też byś się wolno ruszał, a o zejście się nie martw mają swoich sygnalistów. Przeczytaj sobie instrukcję Id-4.;)
-
No właśnie ci nasi nie mają i jak nie zatrąbisz to będą skakać do rowu. :P Ot taki ficzer.
-
Takie jakieś znalezione w sieci o propagacji fal dźwiękowych (mam na myśli przede wszystkim częstotliwości) aby odczarować niektóre tutaj padające stwierdzenia :)
http://neur.am.put.poznan.pl/wa/1.3.pdf
-
Polskie syreny SKN, SKW
Sorry, że offtop, ale w jakich pojazdach są takie syreny zabudowane?
Chyba nie skłamię jak napiszę, że na wszystkich polskiej produkcji. A chyba i nie tylko. Bo lata eksploatacji, naprawy, modernizacje zrobiły swoje.
Co do użycia. Przynajmniej tak na przetoku, to przeważnie używa się tej "słabszej" trąbki. W końcu ustawiacz też ma uszy i chce ich używać na emeryturze. Zaś ta "mocniejsza" trąba idzie w ruch dopiero jak rzeczywiście jest zagrożenie jakimś spiknięciem.
-
Już się boję jak jadę 120 turbokibelkiem i nagle
jakiś idiota przejeżdża przez przejazd sekundę przede mną
i nie mogę zatrąbić. Czy montowanie syren które nie działają przy prędkościach które są poniżej prędkości konstrukcyjnej nie powinno być zabronione?
-
Właśnie dlatego syreny na siódemkach nie są całkiem na wprost, a oprócz tego nachylone do dołu a te na EP09 mają daszki. Podobnie jak na EN57 bo są centralnie na wprost, więc membrana by po prostu przestała funkcjonować.
-
Ja uwazam, ze skoro UE chce, aby pociagi byly cichsze, to nastepny krok, jaki sobie wyobrazam, bedzie tlumienie trabek lub ich likwidacja :)
-
To źle uważasz ;P
To samo powinno w takim razie dotyczyć samochodów, wszak taki NYC to jedna wielka trąbka :P
Dodano: 21 Listopada 2016, 15:20:33
Już się boję jak jadę 120 turbokibelkiem i nagle
jakiś idiota przejeżdża przez przejazd sekundę przede mną
i nie mogę zatrąbić. Czy montowanie syren które nie działają przy prędkościach które są poniżej prędkości konstrukcyjnej nie powinno być zabronione?
A znasz taką lokomotywę/ezt/szt które dostałoby dopuszczenie do ruchu bez sprawnej sygnalizacji dźwiękowej? I to jeszcze jadąc z prędkością większą niż 100 km/h?
Zauważ, że na nowszym taborze nie montuje się syren membranowych tylko elektryczne. Więc tutaj jedynie musiałaby elektronika zawieźć, żeby syrena przestała funkcjonować.
-
No sorry, ale trabkach samochodowych, to moze tez, ale europosel, donosi mi, ze zajma sie tym, w przyszla kadencje. Teraz zajmuja sie wyciszaniem pociagow. Kpw? :)
-
Pamiętam, że na ET40 poza "wysoką" trąbą były również "gwizdawki", które niekiedy brzmiały tak, jakby lokomotywa wydawała swoje ostatnie tchnienie. ;-)
Z kolei z SM42 zapamiętałem klaksony "samochodowe", które używane były głównie przy manewrach, by co rusz nie "straszyć" potężną trąbą. ;-)
-
W SM42 są syreny z niskim i wysokim tonem + klakson.
Jak mówiłem wcześniej, temat został już wyczerpany. Zamykam.
jakubg1