- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: tommik w 12 Kwietnia 2005, 00:18:43

Tytuł: Problem z flexami
Wiadomość wysłana przez: tommik w 12 Kwietnia 2005, 00:18:43
Ostatnio tworzę trasę i napotykam na różne problemy.
Obecnie próbuję połączyć zwrotnicę z torami prostymi, ale flexy wychodzą bardzo długie, pokręcone, ale przede wszystkim wypadają na boki, poza tory.
Jak więc je kłaść?
EDIT:
Scenerię robię w gmaxie.
Tytuł: Problem z flexami
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 12 Kwietnia 2005, 00:50:00
Rób krótsze flexy :]
W 3dmaxie dzieje się to samo. Zastanawiam sie, czy nie jest to swegfo rodzaju "zabezpieczenie" przed zrobieniem scenerii samymi flexami.

Taka moja rada:
1. ustawiaj zwrotnicę na wprost toru za pomocą współrzednych
2. albo dosuwaj do toru współrzędnymi też albo ręcznie blisko i rób flexy około metra, 0.5. POwinno działać.
Tytuł: Problem z flexami
Wiadomość wysłana przez: tommik w 12 Kwietnia 2005, 21:31:00
Dzięki za radę, ale nawet, gdy mam tory w odległości mniejszej niż 0,5m, to i tak flexy układają się jak chcą i gdzie chcą.
Chyba będę musiał odpowiednio pomanipulować switch'ami, line'ami i arc'ami :-/ , aby wszystko działało poprawnie.
Tytuł: Problem z flexami
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 12 Kwietnia 2005, 21:38:06
Hmmm  ciekawe..

Najprościej będziesz miał, jak skopiujesz współrzędne końca toru i wklisz je jako współrzedne końca zwrotnicy. W ten sposób każdego flexa można wywalić.
Tytuł: Problem z flexami
Wiadomość wysłana przez: tommik w 15 Kwietnia 2005, 20:37:44
Wreszcie zrozumiałem gdzie (chyba :D) tkwi błąd:
flexy dobrze działają mi, ale tylko przy łączeniu prostych torów, a ja próbowałem łączyć zwrotnicę.