- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: Bachus_MK w 26 Sierpnia 2016, 18:46:26
-
Witam.
Na scenerii Zwierzyniec, w scenariuszu Zwierzyniec TLK nie mogę odhamować lokomotywy (Num. 6) po teście radiostopu. Lok. EP08-013. Mimo próby odhamowania w PG mam 0. Szukałem odpowiedzi na Forum i w Readme, ale nie znalazłem. Proszę bardzo o poradę, co powinienem zrobić.
Pozdrawiam
-
Musisz zresetować radio kombinacją klawiszy ctrl+r.
-
Kolejny wątek na ten temat. W readme jest jedynie:
Shift + r Włączenie radiotelefonu Jest wlączony przy starcie symulacji
Ctrl + r Wyłączenie radiotelefonu Resetuje radiostop. Wymagane do zasilenia PG po jego zadziałaniu
Może warto by to jakoś wytłuścić w FAQ i opisie sterowania.
-
W klawiszologii jest o tym napisane, aczkolwiek w FAQ nie zaszkodziłoby tego dodatkowo napisać, bo to jest kolejny wątek na forum, w którym poruszany jest temat odhamowania składu po użyciu radio-stopu. Sam o tym nie wiedziałem i zakładałem wątek w bugtrackerze. Potem dopiero to doczytałem.
-
Dziękuję bardzo za pomoc, opisany sposób działa. Jednocześnie przepraszam za kłopot.
-
W instrukcji powinno sie znalezc pojecie radiostop. Nie bedzie watpliwosci gdzie szukac opisu obslugi tej funkcji.
-
A jak jest w rzeczywistosci? Jakie czynnosci podejmuje mechanik ktoremu rs zadzialal z zewnatrz a jak ten ktory rs uruchomil oddzielnym plabowanym przyciskiem? Prosze o wypowiedz maszynistow.
-
@EP08_015: zapewne pytasz o starego RADMOR'a, ale wtrącę też inny typ radia...
W odniesieniu do nowoczesnych RTF Koliber KM01 i KM02, które są na wyposażeniu już wielu pojazdów temat wygląda tak:
- odebranie z zewn. sygnału ALARM: aby go wyłączyć naciskamy duży czerwony klawisz "A" (Alarm),
- nadanie z kabiny sygnału ALARM: przycisnąć klawisz "A" w czasie nie krótszym niż 1,5 sek. (przypadkowe naciśnięcie nie powoduje wysłania sygnału) - aby go wyłączyć naciskamy duży czerwony klawisz "A".
-
A najbardziej popularne wersje z radmorem? Jak w tym przypadku wyglada procedura?
-
Przykleić tutaj i w klawiszologi dać jako osobna cześć (np. Radiostop).
-
W klawiszologii w Readme.html jest to opisane, po zastosowaniu Ctrl+F "radiostop" od razu wyszukuje to miejsce.
-
A najbardziej popularne wersje z radmorem? Jak w tym przypadku wyglada procedura?
Wyłączenie i załączenie zasilania przyciskiem na manipulatorze podczas testu radiostopu i prawdopodobnie również przy sygnale nadanym z zewnątrz - de facto podczas testu sekwencja chyba też nadawana jest z zewnątrz na kanale 10. Przycisk "ALARM" jest bistabilny, więc po jego użyciu trzeba go pewnie nacisnąć jeszcze raz, aby wrócił do początkowej pozycji i tak samo zresetować radiotelefon przez wyłączenie i załączenie zasilania. Kilka filmów @mechatronika:
- Okiem maszynisty - test radiostopu i czuwaka aktywnego (https://www.youtube.com/watch?v=eYscHJbgpXk)
- Kolej dla laików 1 - system Radio Stop (https://www.youtube.com/watch?v=CFqUm1oSLYI)
- EU07-499 Film instruktażowy SHP/CA Radio-Stop (https://youtu.be/AbALxhG0v6I?t=1m9s)
- RTF Koliber - dźwięki (https://www.youtube.com/watch?v=2Ef5inEisDk)
Przy okazji, jeśli mogę coś zaproponować, to dodanie dźwięku spuszczanego z przewodu głównego powietrza podczas zadziałania radiostopu, hamowania nagłego wywołanego przez czuwak lub SHP i podczas testu tych trzech systemów. W każdym przypadku ten dźwięk jest taki sam, jak przy teście czuwaka z pierwszego filmu. Dodatkowo jeśli już mowa o awaryjnym hamowaniu, to pozostaje jeszcze tzw. klapa Ackermana (hamulec bezpieczeństwa), której otwarcie bezpośrednio otwiera przewód główny do atmosfery, co prawdopodobnie daje szybsze spuszczenie powietrza niż przy przestawieniu rączki kranu hamulca w położenie hamowania nagłego, nie mówiąc już o jednoczesnym wykonaniu obu czynności. W sytuacjach awaryjnych mogłoby się przydać, tak jak teraz w MaSzynie czuwak, SHP i radiostop spuszczają powietrze szybciej od kranu hamulca. Podobna funkcja była w MaSzynie z sierpnia 2002r.:
klawiszologia:
[...]
E e zrywanie/luzowanie hamulca bezpieczenstwa (tylko jesli nie jest zintegrowane z kranem hamulcowym)
[...]