- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: rysiekchaszcz w 30 Maja 2016, 19:20:01

Tytuł: Radosna twórczość popełniająca non stop te same błędy
Wiadomość wysłana przez: rysiekchaszcz w 30 Maja 2016, 19:20:01
Szanowni koledzy po sciągnięciu najnowszego patha dalej zauważyłem że są błędy i to naprawdę poniżające.
1. Angliki - niestety totalny bajzel. Każdy Anglik składa się z 4 zwrotnic a,b,c i d i winien być np: przy starcie ustawiony w takim położeniu: a+, b-, c+ ,d- a NIE WSZYSTKIE W +.
2. Wskaźnik do anglików - Przy takim wyswietlaniu/pokazaniu daję w nagłe i czekam na komisję.
Poniżej linki z jednej trasy gdzie problem jest z anglikami:
www.gmfk.pl/pobierz/sym_anglik_1.jpg
www.gmfk.pl/pobierz/sym_anglik_2.jpg
www.gmfk.pl/pobierz/sym_anglik_3.jpg
www.gmfk.pl/pobierz/sym_anglik_4.jpg
www.gmfk.pl/pobierz/sym_anglik_5.jpg

To narazie początek

P.S. To się dotyczy wszystkich tras :-)


Tytuł: Odp: Radosna twórczość popełniająca non stop te same błędy
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 30 Maja 2016, 19:25:21
A zauwazyles ze wskaźnik pokazuje jeden przebieg a w symku możesz jechać na wprost z każdej strony? I to samo w kierunkach zbocznych. Wskaznik pokazuje jeden kierunek a w symku z obu stron jednakowo pojedziesz. Jakos tak się iglice ukladaja.
Ten problem wystepuje od lat.
Tytuł: Odp: Radosna twórczość popełniająca non stop te same błędy
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 30 Maja 2016, 19:31:32
2. Wskaźnik do anglików - Przy takim wyswietlaniu/pokazaniu daję w nagłe i czekam na komisję.
To jest L61. Miałem zamiar to poprawiać, ale @Ra wciąż pracuje nad tą scenerią. Na pozostałych sceneriach staraliśmy się poprawić błędne wskazania wskaźników od zwrotnic (czyli np. pokazywało jazdę na lewo, a jechało się na prawo).
Tytuł: Odp: Radosna twórczość popełniająca non stop te same błędy
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 30 Maja 2016, 19:37:25
Zacznijmy od tego, że wiele rzeczy by się nadal przydało poprawić, ale chętnych rąk zaledwie garstka. Inna kwestia to też taka, że przydałyby się nowe modele tych anglików jakby nie spojrzeć.
Tytuł: Odp: Radosna twórczość popełniająca non stop te same błędy
Wiadomość wysłana przez: rysiekchaszcz w 30 Maja 2016, 20:05:49
Mam zrobione angliki w swojej sceneri Czechowice Dz, - Ochodza - Zabrzeg - Chybie - Pruchna - Zebrzydowice. Nie publikuję i nie będę publikował gdyż kiedyś moje propozycje zostały usunięte z tego szanownego forum. Postawiłem na tory, rozjazdy i sieć trakcyjną. 100 % zgodności z oryginałem. Kosztowało mnie to 3 lata pracy bez 3 dmax i innych wynalazków. Korzystałem tylko z j-beta az resztę sam sobie napisałem w Delphi programy.  Wszystkie rozjazdy, semafory i tarcze w symku oznaczone zgodnie ze stanem na gruncie. Na FC juz raz publikowałem zrzuty z ekranu.

Podaję poniżej zrzuty:
Czechowice Dziedzice:

xxx

Ochodza
xxx

Zabrzeg Czarnolesie pdg i stacja towarowa
xxx

oraz Chybie
xxx

Dalej kiedyś pokażę - została jeszcze Pruchna po lewo Bieniowiec i na prawo Strumień oraz Zebrzydowice

Reg. obowiązki 2.
Proszę umieścić grafiki na serwerze eu07.pl jako załączniki pamiętając, że rozmiar pojedynczego załącznika nie może przekraczać 250KiB.
Benek


Brak reakcji. Usuwam nieregulaminowe załączniki.
adsim

Tytuł: Odp: Radosna twórczość popełniająca non stop te same błędy
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 30 Maja 2016, 20:11:10
To, że coś było kiedyś nie oznacza, że tak jest na obecną chwilę. Zechcesz opublikujesz, nie to nie. Takie podejście przypomina psa ogrodnika.
Tytuł: Odp: Radosna twórczość popełniająca non stop te same błędy
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 30 Maja 2016, 20:55:43
Mam zrobione angliki w swojej sceneri Czechowice Dz, - Ochodza - Zabrzeg - Chybie - Pruchna - Zebrzydowice. Nie publikuję i nie będę publikował gdyż kiedyś moje propozycje zostały usunięte z tego szanownego forum. Postawiłem na tory, rozjazdy i sieć trakcyjną. 100 % zgodności z oryginałem. Kosztowało mnie to 3 lata pracy bez 3 dmax i innych wynalazków. Korzystałem tylko z j-beta az resztę sam sobie napisałem w Delphi programy.  Wszystkie rozjazdy, semafory i tarcze w symku oznaczone zgodnie ze stanem na gruncie. Na FC juz raz publikowałem zrzuty z ekranu.
Podaję poniżej zrzuty:
Dalej kiedyś pokażę - została jeszcze Pruchna po lewo Bieniowiec i na prawo Strumień oraz Zebrzydowice
Zrzuty załączyłeś, ale niezgodnie z regulaminem, to i zaraz bocznica będzie. Tak myślę, że większość zawsze wypluwa zachowania wykraczające po za pewne normy, to przerobiłem na własnej skórze. Jak dla mnie, to napisałeś tylko po to, aby się pochwalić, taka prowokacja. Chcesz, to trzymaj dla siebie swoje wypociny, zajęło Ci to 3 lata i teraz nie wiesz jak się pochwalić (bo przecież nie opublikujesz), to przynajmniej szpilę włożysz. Antyspołeczny facet z Ciebie, to tyle w temacie.
Tytuł: Odp: Radosna twórczość popełniająca non stop te same błędy
Wiadomość wysłana przez: rysiekchaszcz w 30 Maja 2016, 20:59:52
Nie jestem :-) psem ogrodnika. EU07 śłedzę od samego początku i kiedyś się sparzyłem. Teraz podchodzę bardzo ostrożnie. Opublikuję ale dopiero wtedy jak na 100000 % NIE BĘDZIE żadnego błędu. Żadnego !!!.
Oczywiście jak ktoś by chciał to mogę na prv uzgodnić podesłanie w celu testowania.
Tytuł: Odp: Radosna twórczość popełniająca non stop te same błędy
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 30 Maja 2016, 21:01:57
Troche go rozumie. Co do publikacji to kolego drogi mozesz robic podobnie do mnie. Publikuj na zewnetrznym forum lub np na chomiku. Komu bedzie zalezalo to nawet za transfer zaplaci. Ja nie publikuje tu zbyt wiele. 90 procent rzeczy lezy na chomie.
Tytuł: Odp: Radosna twórczość popełniająca non stop te same błędy
Wiadomość wysłana przez: rysiekchaszcz w 30 Maja 2016, 21:05:58
Krzysiek626 Co jest nie zgodne z regulaminem. Napisałem od urodzenia maszyny śledzę jej dzieje itd... Nie umieszczam fotek na waszych serwerach z prostej przyczyny bo co jaki czas padają. Umieszcam fotki/zrzuty na swoim serwerze który jest troszkę starszy od maszyny i ma się dobrze. :-) Proszę nie obrażać mnie - ja tylko piszę o swoich doświadczeniach a tutaj miało być o błedach w anglikach a MI SIĘ DOSTAŁO . :-) :-)
No i jeszcze jedno przesympatyczny kolego - prowokacją to są powtarzane błedy od wielu lat :-) Też o anglikach pisałem wiele lat temu. Ani moich postów ani poprawki błędów.
Tytuł: Odp: Radosna twórczość popełniająca non stop te same błędy
Wiadomość wysłana przez: firleju w 30 Maja 2016, 21:23:27
Jak już się poobrzucaliście nawzajem to teraz wytłumaczę czemu tak jest. W opisie scenerii, jak zapewne twórcy wiedzą, nie ma czegoś takiego jak rozjazd krzyżowy. Tak naprawdę mamy odpowiednio zorientowany zbiór czterech elementów typu switch. Ten typ toru gdy jest inicjowany automatycznie przyjmuje stan "+". Nie zmieni się to, gdyż trzeba by przerobić naprawdę dużo kodu w exe, żeby taki typ rozjazdu wprowadzić. Pisałem kiedyś kod obsługi takich rozjazdów do innego projektu i wiem co mówię. Nawrotnik to jest osobna sprawa. To jest element dodawany i też jest inicjowany w pewnym domyślnym ustawieniu. Nie może on przyjąć takiego samego stanu jak elementu rozjazdu, gdyż takiego ułożenia de facto nie ma. Jedynym sposobem jest wywołanie eventów onstart, które ustawią rozjazdy krzyżowanie w jakieś domyślne położenie. Trzeba to wykonać dla wszystkich scenariuszy ze wszystkimi rozjazdami.
Ktoś uważa, że jest to błąd. Poprawić i podesłać poprawkę. Wprowadzimy i już ten błąd się nie pojawi w następnej wersji.
Tytuł: Odp: Radosna twórczość popełniająca non stop te same błędy
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 30 Maja 2016, 21:29:19
Załączniki publikujemy umieszczając na serwerze eu07 i obowiązują normy w zakresie wielkości i wagi załącznika. Serwer eu07 jest stabilny, tu nie mam żadnych wątpliwości. Ja w wielu sprawach się z Tobą zgodzę, ale forma podania tego musi być strawna, dla twórców i użytkowników. Z jednej strony chcesz karać (bo jak to nazwać) twórców za ich nie umiejętność dobrej roboty, z drugiej traci zwykły człowiek, bo po pokazie fajerwerków dowiaduje się, że tego nie dostanie. Będę też bronił składaczy paczek, bo wiem jak trudno się składało paczki i ile pracy w to trzeba włożyć. Po nad to, wiem, czemu wielu zrezygnowało i zniechęciło się do tej działalności. To wszystko jest na forum, poczytaj więc. Mnie też się dostało, ale nie bywam obrażony tylko dążę do osiągnięcia celu. W wielu momentach mam przeciwników i się nie udaje, są rzeczy które się udały, choćby publikacja źródeł.
Tytuł: Odp: Radosna twórczość popełniająca non stop te same błędy
Wiadomość wysłana przez: dymus w 30 Maja 2016, 22:43:09
Cytuj
Opublikuję ale dopiero wtedy jak na 100000 % NIE BĘDZIE żadnego błędu. Żadnego !!!.
Wiesz o tym, że dążenie do 10000 % doskonałości jest szczytnym celem samym w sobie, ale może spowodować to, że ta sceneria nigdy nie wyjdzie? Albo wyjdzie za kolejne x lat? Błędy mogą się pojawić zawsze, trudno, ale czasem trzeba na pewne mniejsze rzeczy przymknąć oko. A na pierwszy rzut oka sceneria wygląda fajnie :)
Tytuł: Odp: Radosna twórczość popełniająca non stop te same błędy
Wiadomość wysłana przez: rysiekchaszcz w 07 Lipca 2017, 22:06:33
Jak już się poobrzucaliście nawzajem to teraz wytłumaczę czemu tak jest. W opisie scenerii, jak zapewne twórcy wiedzą, nie ma czegoś takiego jak rozjazd krzyżowy. Tak naprawdę mamy odpowiednio zorientowany zbiór czterech elementów typu switch. Ten typ toru gdy jest inicjowany automatycznie przyjmuje stan "+". Nie zmieni się to, gdyż trzeba by przerobić naprawdę dużo kodu w exe, żeby taki typ rozjazdu wprowadzić. Pisałem kiedyś kod obsługi takich rozjazdów do innego projektu i wiem co mówię. Nawrotnik to jest osobna sprawa. To jest element dodawany i też jest inicjowany w pewnym domyślnym ustawieniu. Nie może on przyjąć takiego samego stanu jak elementu rozjazdu, gdyż takiego ułożenia de facto nie ma. Jedynym sposobem jest wywołanie eventów onstart, które ustawią rozjazdy krzyżowanie w jakieś domyślne położenie. Trzeba to wykonać dla wszystkich scenariuszy ze wszystkimi rozjazdami.
Ktoś uważa, że jest to błąd. Poprawić i podesłać poprawkę. Wprowadzimy i już ten błąd się nie pojawi w następnej wersji.

Problem z anglikami rozwiązałem w prosty sposób:
switche a i c są położone normalnie tzn prosty i łuk a b i d odwrotnie łuk i prosta
Przykład
node -1 0 ZEB_Zwr_37a track switch 10.423 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_unused1 4.0 Rail_screw_unused1 0.2 0.5 1.1
-1652.169 -32.0 27099.812 0.0 // Point 1
0.0 0.0 0.0 // Control vector 1
0.0 0.0 0.0 // Control vector 2
-1662.145 -32.0 27102.831 0.0 // Point 2
0.0
-1652.169 -32.0 27099.812 0.1 // Point 3
-3.327 0.0 1.007 // Control vector 3
3.376 0.0 -0.822 // Control vector 4
-1662.223 -32.0 27102.556 -0.1 // Point 4
190.0
endtrack

node -1 0 ZEB_Zwr_37b track switch 10.423 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 Rail_screw_used1 0.2 0.5 1.1
-1651.864 -32.0 27100.975 0.1 // Point 3
-3.419 0.0 0.626 // Control vector 3
3.378 0.0 -0.813 // Control vector 4
-1662.06 -32.0 27103.133 -0.1 // Point 4
190.0
-1651.864 -32.0 27100.975 0.0 // Point 1
0.0 0.0 0.0 // Control vector 1
0.0 0.0 0.0 // Control vector 2
-1662.116 -32.0 27102.853 0.0 // Point 2
0.0
endtrack

Normalnie mozna przestawiać i jeździć po nich