- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Symulator => Wątek zaczęty przez: Smok E_ustachy w 13 Maja 2016, 01:36:38
-
Krótki test nagrywania pod Windows. Jest gorzej niż pod Linuxem.
Odjazd pociągu hybrydowego z Bałtyku Plaży:
W Bałtyku Miasto odpięcie spalinowozu i odjazd pod drutem.
Przy trybie pełnoekranowym bipie mi temperatura w kompie. Z kolei jak nagrywam w oknie to Youtube przeskalowuje to i leci jakość. Jaki soft jest tu najlepszy do nagrywania?
Nie da się zrobić hybrydy z EZT, bo ma a mało położeń nastawnika. Może ktoś przerobić SU 32 tak, żeby miało 5 położeń nastawnika tylko?
-
Po co w symulatorze wymyślony pojazd? Odpowiedź na Twoje pytanie brzmi: nikt, bo są ważniejsze rzeczy do zrobienia niż zmiany parametrów pojazdu dla jednej osoby, a zwłaszcza na nierealne.
-
Krótki test nagrywania pod Windows. Jest gorzej niż pod Linuxem.
W Bałtyku Miasto odpięcie spalinowozu i odjazd pod drutem.
Przy trybie pełnoekranowym bipie mi temperatura w kompie. Z kolei jak nagrywam w oknie to Youtube przeskalowuje to i leci jakość. Jaki soft jest tu najlepszy do nagrywania?
Nie da się zrobić hybrydy z EZT, bo ma a mało położeń nastawnika. Może ktoś przerobić SU 32 tak, żeby miało 5 położeń nastawnika tylko?
Żenująca jest Twoja wiedza (być może moja nie jest wiele większa). Nie jest gorzej pod windowsem, trzeba tylko umieć się tym posłużyć. "Bipie" temperatura (co za określenie?), bo jest źle skonfigurowany komputer, a być może źle złożony, może też za słaby. Od kiedy w trybie pociągowym pchamy skład? Jeśli jest brak możliwości jazdy elektryczną lokomotywą, to skład ciągniemy, nie pchamy. Nie prawdą jest, że EZT ma za mało pozycji nastawnika. Ma tyle, ile faktycznie posiada w realu. Tobie nie odpowiada taki stan. SU ma za wiele pozycji nastawnika? Też masz problem. Opłakana wiedza i jeszcze większa bezradność. Słownictwo i składnia, niechlujna.
Za ostro? Nie sądzę, ludzie tu walczą o profesjonalizm, rzetelność i realizm, czasem do przesady. A Ty co? Jaja sobie robisz?
-
Po co w symulatorze wymyślony pojazd?
Po to samo po co wymyślona trasa.
Żenująca jest Twoja wiedza (być może moja nie jest wiele większa). Nie jest gorzej pod windowsem, trzeba tylko umieć się tym posłużyć. "Bipie" temperatura (co za określenie?), bo jest źle skonfigurowany komputer, a być może źle złożony, może też za słaby.
Ciekawe, że pod Linuxem nie bipało. W oknie tęz nie bipie. Tylko w trybie pełnoekranowym bipie.
Od kiedy w trybie pociągowym pchamy skład?
Od wtedy, kiedy wymyślili push-pulla.
-
Push pull pchany jest przez lokomotywę sterowaną z kabiny pierwszego wagonu. To istotna różnica, ale co tam. Jeśli masz alarm temperatury, to najwyraźniej przyczyna leży w komputerze, nie w systemie operacyjnym. Odpalony symulator i jakikolwiek program do rejestracji symulacji w żaden sposób nie uzasadnia niebezpiecznego wzrostu temperatury. Oczywiście, jeśli wszystko jest w porzadku z chłodzeniem a konfiguracja sprzętowa pozwala na odpalenie postawionego zadania. Alarm jest ustawiany, więc nie wykluczam zbyt niski poziom jego ustawienia. Czepianie się Windowsa jest na wyrost. Ostatnie zdanie, scenerię są fikcyjne, bo trudno zbudować realną. Pojazdy natomiast, mamy możliwość zbudowania z bardzo dużym podobieństwem realizmu.
Nie wyciagasz wniosków z dotychczasowej działalności na forum. Dawałeś już filmiki, choćby z kaliskiej, gdzie ignorujesz założenia symulacji, przepisy i zdrowy rozsądek. Skoro uznajesz się za bystrego, zrobisz sobie su42 z ilością pozycji nastawnika, jaką sobie życzysz. Jednak nie licz, na tolerowanie wypaczania założeń symulatora, jego realizmu i błędnych ocen.
-
Jak jesteśmy przy dziwadełkach, to czekam na fizykę pendolino z modelem kibla. I mówię to całkiem serio. Pojeździłbym. :)
-
To nie żart, proponuje wydzielić posty do osobnego wątku. Tytuł wątku: Dziwadelka. Miałbym kilka pomysłów a nie ma co tutaj robić oftopow. Przykład z propozycji Antka, należałoby zrobić oprócz fizyki, skromna kabinę z niezbędnymi elementami sterowania. Należy pamiętać, że warszawski symulator EP09 nie jest kompletnym pojazdem, a to oznacza, że cała reszta od piendrolino jest nam zbędna.
Proszę bardzo. Wydzielam.
Pedrosiasty
-
Push pull pchany jest przez lokomotywę sterowaną z kabiny pierwszego wagonu. To istotna różnica, ale co tam.
Ja zaś rozszerzam go o ostatni grant, co go Newag miał dostać: EZT z możliwością doczepiania członu spalinowego na odcinki bez druta.
W każdym razie i w pushu i u mnie napędzająca lokomotywa jest z tyłu. A co jest z przodu ma znaczenie drugorzędne.
2. I dlatego z EZT jest problem z nastawnikiem. Kibla można rozpędzić do ok 50 km/h przy użyciu loka BR ileśtam. Bo nie da się nastawnika przesunąć.
3. Tego jeszcze chyba nie było:
-
Ty tak na serio?
Dla formalności nie symylator tylko symulator ;)
-
W kwestii formalnej, push pull jesli jest pchany, to musi byc obsada w kabinie sterowniczej i nie ma to znaczenia, czy pcha elektrowoz, czy spalinowoz. Bez sensu jest komentowanie Twoich pomyslow.
Wracajac do Pendolino, to stworzenie modelu kabiny do fantomowego pojazdu nie powinno byc zbyt trudne. Takie kabiny pozbawione mozliwosci ich opuszczania bylyby dobrym pomyslem do tworzenia symulatora z mniej skomplikowanymi scenariuszami. Pojawila sie mozliwosc jazdy z napedem impulsowym, to znakomicie otwiera droge do prostego uzyskania symulacji ze wszystkimi nowymi pojazdami. Uprzedzajac fakty, argument o braku reszty pojazdu (pudla, pantografow it.p) nie przekona mnie o niemozliwosci realizacji pomyslu. Wspomniany warszawski symulator EP09, jest dobrym przykladem, ze niekonieczne sa wagony na haku i inne zewnetrzne powloki. Tu jeszcze argument na poprawe wydajnosci symulacji, pozbawionej niektorych elementow lokomotywy czy skladu.
P.s. pisane z telefonu bez polskich znakow.
-
Napęd impulsowy to miało ufo w Roswell. ;)
Rozruch impulsowy, czyli przerywnik prądu stałego, to ma przykładowo Skoda. Tego w żadnym razie nie mamy zaimplementowanego. Symulujemy silniki asynchroniczne z falownikiem. Sterowanie jest częstotliwościowe i impulsów na oscylogramie raczej nie ujrzysz. Tyle formalności, ale błędna terminologia mnie drażni i może powodować zamęt.
-
Wow. Zawsze podejrzewałem, że możesz być nie z tej Ziemi;). Oczywiscie, że użyłem potocznej nazwy nie uwzględniając różnic obu napędów. Zresztą, jak dobrze się rozejrzeć w temacie, to rozruch może być oporowy, ale nie asynchroniczny czy impulsowy. Działanie falownika trwa od momentu rozpoczecia jazdy do momentu hamowania. W tym przypadku mozna mowic o napedzie asynchronicznym, impulsowym, spalinowym czy nawet parowym. Domyślam sie, że pogłębienie Twojego pomysłu nie wzbudza entuzjazmu.
-
W kwestii formalnej, push pull jesli jest pchany, to musi byc obsada w kabinie sterowniczej i nie ma to znaczenia, czy pcha elektrowoz, czy spalinowoz.
Na a na filmiku gdzie jest niby obsada?
-
Zestawienie lokomotyw w Twojej propozycji nie daje odpowiedzi na to pytanie. Jak napisalem, propozycja pchania pociagu rozkladowego w tej konfiguracji jest dla mnie chora, nie daje zadnej gwarancji bezpieczenstwa. Z takiego czegos to ja wysiadam.
-
Wszystko gra i buczy. Hamuje, rozpędza się, trąbi itp. Push & Pull jak tralala.
A tu popych na Całkowie:
nie ma rozkładu więc nie wiadomo, ile tamten chce jechać. Jak hamuje to ja przestaję pchać.
-
Zawsze można do niego "polecieć" i kliknąć F3 :)
-
Jeszcze jedno podejście do hybrydy:
Problemy z zasilaniem oraz chęć umożliwienia sprawnego poruszania się po odcinkach zelektryfikowanych zmusiły od stworzenia pociągu hybrydowego.
Tutaj pokonuje on scenerię Bałtyk korzystając z napędu spalinowego (wskutek problemów z trakcją).
Pociąg prowadzi EP 05, gdzie jest stanowisko maszynisty, dalej mamy 3 Bohuny. Napęd zapewnia SU 45 sterowana z pierwszej lokomotywy. Całość jest dość łatwa do uzyskania i osiąga na dieslu 110 km/h - jak widać. Gorzej jest w drugą stronę - jeśli byśmy chcieli sterować elektrowozem ze spalinowozu. Nie bardzo się da. Można podnosić i opuszczać pantografy.
W Alakowicach EP 05 podnosi pantografy, uruchamia się i przejmuje napęd.
Sceneria Bałtyk. Możemy przyjąć, że to na stałe jest połączone ze sobą
2. https://youtu.be/A8NJoggL_lg
6DG -1204 prowadzi skład osobowy z Bałtyku Plaża do Alakowic. Ponieważ jest zima ogrzewanie zapewnia wagon motorowy SN 61. I jest to ogrzewanie parowe Bipy.
3. Ciężki EZT jest przeznaczony do szybkiego i sprawnego przewożenia mas ludzkich szczególnie między aglomeracjami. Np. Kraków-Katowice (jak już zrobią tory). Zrobiony jest z 7 wagonów piętrowych tzw. Bohunów, dwóch Bonanz i lokomotywy ET 41 - której człony przeniosłem na końce składu. Skład ma ponad tysiąc samych miejsc siedzących i bez problemu przewiezie 2 tysiące pasażerów na trasie podmiejskiej.
Tu widzimy go na trasie Alakowice - Bałtyk: na jednej stacji drzwi się otwierają, na innej nie - zróbcie coś z tym. Da się wrócić z powrotem do Alakowic ale trzeba robić oblot całym EZTem,
https://youtu.be/SkwqnnE0doU
4. Kolejna koncepcja ciężkiego EZT Połączenie EN 71 z tzw. Bohunami daje w efekcie dużą pojemność. połączoną z dobrym przyśpieszeniem.
https://youtu.be/ZCpCdHjkc64
Problemy:
Dodawanie pasażerów. Każdy waży tonę. Słonie jakieś?
Faktycznie czasem drzwi na Bałtyku Interregio otwierają się i zamykają. Żaden pasażer się nie przedostanie.
-
Jak pasażer waży tonę, to jest literówka w fiz i nie łapie go jako pasażera tylko inny ładunek (domyślnie wyrażony w tonach). Pasażer waży 80 kg. Zgłoś do bugtrackera bo nie mam teraz wejścia na repo by od ręki poprawić.
-
A czy ktoś inny ma ten efekt też? Bo może się u mnie zrąbało przy okazji jakiś dodatków?
-
Ja mam przy bohunie pasażerów w sztukach, nie tonach.
-
Ja ***, i czemu ten temat jeszcze tu egzystuje?
Ku uciesze... ;)
-
Ja też przedstawie swój dziwny skład z przed kilku lat. Powstał on poprzez wpięcie pomiędzy człony ET41 kilku wagonów pasażerskich ( sprzęgi ustawione na 55). Wyszedł z tego taki "kryzysowy" EZT, albo może Push-pull? Całkiem fajnie się tym jeździło nawet.
Co ciekawe niedawno dowiedziałem się, że podobna konstrukcja istnieje w rzeczywistości. Powstała w Rosji, poprzez wpięcie pomiędzy człony 2M62 kilku wagonów pasażerskich, które wyposażono w gniazda i przewody sterowania wielokrotnego...
-
Bo to ma sens. Jeden pcha a drugi ciągnie. Sam coś takiego zrobiłem.
-
Również zrobiłem podobne dziwadelko. Tylko w innym ułożeniu. EU06 + 4x Bonanza + EP08. Połączone na 16 żeby można było przejść pomiędzy lokami. W przypadku jak wyżej (T.z. ET41) trzeba było uważać na nadmiary bo w drugim czlonie było trochę więcej prądu. Raz nawet silniki spaliło :P. Taki skład idealnie spisywał się na krzyżowej gdzie mamy podjazd 2%. (Oczywiście to była towarówa) Jechało jak nóż po maśle. Ciekawe czy takie coś powstanie w realu :P...
-
Co ciekawe niedawno dowiedziałem się, że podobna konstrukcja istnieje w rzeczywistości. Powstała w Rosji, poprzez wpięcie pomiędzy człony 2M62 kilku wagonów pasażerskich, które wyposażono w gniazda i przewody sterowania wielokrotnego...
Dobrze mówi, polać mu.
http://parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=542562&LNG=RU#picture
-
Co ciekawe niedawno dowiedziałem się, że podobna konstrukcja istnieje w rzeczywistości. Powstała w Rosji, poprzez wpięcie pomiędzy człony 2M62 kilku wagonów pasażerskich, które wyposażono w gniazda i przewody sterowania wielokrotnego...
A dokładniej połówki 2M62 i EZT bez jednego członu skrajnego.
-
Witam.
Chodziło mi o co innego, tyle że kraje mi się trochę pomerdały, ale jak to ostatnio dyktatorsko stwierdził Putin, Rosja jest wszędzie:-) Pamięć bywa zawodna.
Przerobiono na spalinowy zespół trakcyjny 2M62-1051. Tyle że nie w Rosji a na Ukrainie. O to link do fotki https://trainpix.org/photo/59319/ (https://trainpix.org/photo/59319/)
Pozdrawiam.
-
Połówkami tam jeżdżą. U nas ciężko z SZT bo tylko elektryczne wieloczłonowce są. Kibel ma też za mało pozycji nastawnika aby to chciało jechać. Ma ktoś fotki jeżdżenia połową loka? Widziałem kiedyś film na Jutubce.
Mają tam monstra czteroczłonowe dymiące jak smok. Te są fajne. Linię wg. tamtejszych standardów można by wprowadzić.
-
Witam.
Kolej na wschodzie to temat rzeka. Inny kraj, inne potrzeby przewozowe, to i lokomotywy inne. Czteroczłonowe są 4TE10S, a właściwie były ( jeżdżą obecnie chyba już tylko w konfiguracji 3 sekcji), wyprodukowane specjalnie dla magistrali BAM w ilości 25 sztuk. Ma w sobie "coś" ta postradziecka kolej na pewno. Ale to rozmowa na osobny wątek. Nie róbmy offtopa.
Pozdrawiam.