- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: Seezar57 w 04 Maja 2016, 20:02:38
-
Witam.
Jeswzcze raz zawrócę gitarę twórcom maszyny.Chodzi mi o dźwięki stukotu kół w pociągach.
Ten temat cały czas mnie nurtuje.Czy jest możliwość zgłośnić w plikach dźwiękowych w/wym. stukot kół.
Pozdrawiam serdecznie twórców symulatora.
-
Mamy po samplu dla każdej osi definiowane w mmd pojazdu jak reszta dźwięków.
wheel_clatter: 25.0 -9.85 1xxa-wheel.wav -7.35 silence1.wav 7.35 silence1.wav 9.85 silence1.wav end
Odległość zaniku, przesunięcie od środka pojazdu dla danej osi, sampel. Musi być ich tyle ile osi (deklarowanych w fizyce, niekoniecznie zgodne z modelem) albo program się wykrzaczy. Ten przykład akurat jakiś skopany, ale otworzyłem pierwszy plik z brzegu.
Nie bardzo rozumiem o co ci chodzi, ale jak masz jakieś propozycje ulepszenia, jesteśmy otwarci. Im bardziej sprecyzowany algorytm, tym większe szanse realizacji. ;) Te zamieszczaj jako zgłoszenia bugtrackera w dziale dla deweloperów>MaSzyna - Paczka Całościowa.
-
Czy w tej linijce są liczby odpowiadające głośności stukotu kół?
Niestety programować nie potrafię, dlatego pytam o szczegóły tej linijki.
-
A to nie wystarczy plik podgłośnić?
-
Co to znaczy podgłośnić plik? Stukot kół słychać w tle cicho zagłuszany jest przez szum jadącego pociągu. Chodzi mi o to, żeby ten stukot był wyraźniejszy.
-
Odległość połowicznego zaniku. Dla podanej odległości dźwięk słyszalny jest 2x ciszej. Dla dwukrotności już go nie słychać. Głośność z poziomu mmd da się ustawić tylko dla dźwięków modulowanych. Klasa obsługująca tak skonstruowana. Raczej edytuj plik dźwiękowy.
-
Właśnie mi o to chodziło, który plik dźwiękowy odpowiada za stukot kół, jak go edytować i co ewentualnie w nim zmienić z tą głośnością?
-
1. Zdefiniowany we wpisie. Każdy pojazd ma inny (to znaczy dzielą kilkanaście sampli pewnie).
2. Dowolnym programem do edycji dźwięku. Osobiście używam audacity.
3. Co tylko pragniesz. To tobie się coś nie podoba i chcesz zmieniać, więc powinieneś wiedzieć co. ;)
-
Sample mają przy sobie nazwy formatu dźwiękowego po kropce. np. wheel-medium.wav
Zaimportuj je sobie do dowolnego programu edycyjnego i rób co chcesz.
-
Przykładowo w edytowanym pliku słychać stukot kół, który jest cichy i szum jadącego pociągu, j który jest głośniejszy. Czy sam stukot kół można zrobić głośniejszy?
-
Jaki szum kół w edytowanym pliku? Czy ty człowieku wiesz jaki dźwięk za co odpowiada? Zanim będziesz zadawał swoje pytania posłuchaj każdego dźwięku z pliku [mmd] i zastanów się co jaki odgłos oznacza. Powtarzam ostatni raz. Szum kół to [runningnoise] stukot kół to [wheelclatter].
-
Koledze chodziło o problem dotyczący zmiany głośności dźwięku. Są dwa rozwiązania:
- Zwiększasz parametr odległości połowicznego zaniku, tutaj:
wheel_clatter: 25.0 -9.85 1xxa-wheel.wav -7.35 silence1.wav 7.35 silence1.wav 9.85 silence1.wav end
Wybaczcie moderacjo i administracjo, ale w kodzie nie można pogrubiać tekstu. - Kopiujesz dźwięk, zgłaśniasz kopię dźwięku, podmieniasz wpisy kół.
Mam nadzieję że wyjaśniłem problem. Pozdrawiam.
-
Dzięki Ci jakubg1 za wyczerpującą odpowiedź gdzie co zmienić, a nie jak opisał mk1991, ma pretensje, że nie odróżniam szumu kół jadącego pociągu od stukotu kól. Dopiero na końcu opisał które słowa za co odpowiadają. Rzeczywiście tego nie wiedziałem. Wystarczyło powiedzieć tak jak powiedział jakubg1. Programować niestety nie umiem.Temat wyczerpał moje oczekiwania.Teraz będę dłubał w plikach dźwiękowych. Temat można zamknąć.
Pozdrawiam.