- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Symulator => Wątek zaczęty przez: Olek_CK w 08 Kwietnia 2016, 16:18:15
-
Cześć. Pewnie część z Was uzna to pytanie za bezsensowne, ale mnie nurtuje. Czasem włączam sobie Maszynę i tak do końca nie jestem pewny jak czytać prędkości rozkładowe...
Na przykładzie załącznika, mam czytać to w ten sposób? :
Od Blachownia p.o do Blachownia z prędkością 100
Od Blachownia do Herby Stare 40
Od Hebry Stare do Jawornica podg 100
Od Jaworncia podg do Lubliniec 50?
Nie jestem tego pewny, a sam nie mogłem znaleźć czegoś co by mi konkretnie na pytanie odpowiedziało. Z góry dzięki za pomoc i wskazówki :)
-
Tak, dobrze. W rozkładach tych wyświetlanych w maszynie jest problem, bo można tylko jedną prędkość wpisać na jednym odcinku, a czasami się mogą i po 5 razy zmienić między dwoma posterunkami. Dużo lepsze do jazdy są rozkłady w PDF, ale nie ma ich do wszystkich scenariuszy.
-
No właśnie chyba nie... Bo tor po którym jedzie ma ograniczenie na odcinku od Stradomia do Herbów Starych (a właściwie kawałek przed) do 50 km/h, także nie może jechać 100... Przede wszystkim patrz na znaki, które mówią o ograniczeniu prędkości na danym odcinku. Jeżeli prędkość w rozkładzie jest mniejsza od tej na szlaku (przykładowo na szlaku jest 120, a regio ma wpisane 100 w rozkładzie, no to wiadomo, że jedziesz 100, ale w przypadku kiedy szlakowa jest 50 km/h, a Ty masz w rozkładzie 100, to jedziesz 50 km/h). Pozdr
-
Dziękuję, za te odpowiedzi. Ale nasunęło mi się jeszcze kilka pytań.
Jeśli wyjazd mam podany na np S10, więc wyjeżdżam z prędkością 40 i utrzymuję ją do minięcia kolejnego semaforu który prędkość eewntualnie podwyższy?
I w niektórych scenariuszach jest informacja, że prędkości szlakowe są podane na tabliczkach, przy wyjeździe ze stacji. Jak ta tabliczka wygląda? Jest to czarna z białą cyfrą?
-
Nie. Jeżeli masz na semaforze wyjazdowym ograniczenie do 40 to jedziesz 40 aż koniec pociągu zjedzie za ostatnią zwrotnicę osłanianą tym semaforem. To samo się tyczy jazdy na SZ jeżeli nie ma SBL. Jeżeli jest SBL, to na SZ jedziesz 20 km/h do pierwszego semafora wskazującego wolną drogę.
Dodano: 08 Kwietnia 2016, 20:42:52
No właśnie chyba nie... Bo tor po którym jedzie ma ograniczenie na odcinku od Stradomia do Herbów Starych
Dlatego powiedziałem, że te rozkłady w txt mają tą wadę. Dlatego zawsze jeżeli na gruncie jest mniejsza prędkość niż w rozkładzie, to jedzie się niższą.
-
Jedziemy prędkością zapewniającą większe bezpieczeństwo, czyli z reguły najmniejszą z podanych ;)
-
Czasami też mniejszą niż wynika z ograniczeń.
-
Dobrze, semafor ogranicza prędkość do obszaru który osłania. Jak więc poznać koniec tego obszaru? Jest oznaczony jakimś znakiem czy ja nakiej zasadzie to działa? :)
-
Za koniec ograniczenia prędkości na semaforze wyjazdowym uznaje się granicę przetaczania.
-
Problem w tym, że ostatnie wagony będą wtedy na głowicy i przekroczą dozwoloną prędkość...
-
Za koniec ograniczenia prędkości na semaforze wyjazdowym uznaje się granicę przetaczania.
A jeśli wskaźnika nie ma, bo miły pan żul sobie go zawinął?
Jak ostatni wagon (zakładając, że jedziesz z pociągiem) zjedzie z rozjazdu osłanianego semaforem wtedy możesz osiągać prędkość rozkładową/drogową.
-
Jak nie ma, to wtedy za granicę przetaczania uznaje się ostatnią głowicę. Co do tego ostatniego wagonu: skąd będziesz wiedział, że ostatni wagon zjechał z jakiegoś punktu?
-
To chyba proste, znana jest dlugosc skladu, a odleglosc bierzesz ze slupkow hektometrowych.
-
So, how I can recognize, when speed signalized by semaphore is only for switches after semaphore and when it's until next semaphore? Because in Ie-1 is written:
Jeżeli sygnał na semaforze świetlnym zezwala na jazdę ze zmniejszoną prędkością, to jazda z tą prędkością obowiązuje do końca okręgu zwrotnicowego osłanianego tym semaforem, z wyjątkiem jazd po torach głównych dodatkowych, na których należy stosować na całej drodze przebiegu prędkość wskazaną na semaforze.”
For example on scenario l05-day-tlk83202, before departure from Sandomierz I get signal „40 km/h, on next semaphore 100 km/h”. So shall I go 40 km/h until last car pass switches after semaphore and than speed up to 100 km/h or keep 40 km/h until I pass semaphore signalizing 100 km/h?
Sorry, that I'm writing English into Polish discussion, but this interests me long time.
Thanks in advance.
-
So shall I go 40 km/h until last car pass switches after semaphore and than speed up to 100 km/h or keep 40 km/h until I pass semaphore signalizing 100 km/h?
Yes, at first 40km/h, and when last car pass swithes you can speed up to 100km/h.
-
In this case you can speed up to 120 km/h, because you go on the main track, which is continuation of the railway line. However, before the next semaphore you should brake to 100 km/h.
W tym konkretnym przypadku możesz przyspieszyć do 120 km/h, ponieważ jedziesz po torach głównych zasadniczych, które są przedłużeniem linii kolejowej. Przed kolejnym semaforem musisz jednak zwolnić do 100 km/h.
-
Jak nie ma, to wtedy za granicę przetaczania uznaje się ostatnią głowicę. Co do tego ostatniego wagonu: skąd będziesz wiedział, że ostatni wagon zjechał z jakiegoś punktu?
Krzysiek dokończył moją myśl.
-
W niektórych scenariuszach jest informacja, że prędkości szlakowe są podane na tabliczkach, przy wyjeździe ze stacji. Jak ta tabliczka wygląda? Jest to czarna z białą cyfrą?
-
Lub biała z czarną, zależnie na jakim okresie historycznym sceneria jest wzorowana. Masz Ie-1 w plikach symulatora, poczytaj oznaczenia wskaźników, gdy któregoś nie rozumiesz.
-
To i ja się podepnę pod temat.
Wskaźnik W9 "koniec odcinka", kiedy mogę przyśpieszać minie go czoło czy ostatni wagon?
-
Możesz przyspieszać po minięciu wskaźnika "Koniec ograniczenia prędkości" po zjechaniu z niego ostatniego wagonu.
-
Chyba, że ograniczenie dotyczy przekroczonego iloczynu, ograniczonej widoczności na przejeździe kolejowo-drogowym lub usterki ssp, wtedy obowiązuje tylko dla czoła pociągu ;)