- Symulator MaSzyna -

Hyde Park => Bocznica => Wątek zaczęty przez: Pablo w 20 Stycznia 2016, 09:09:41

Tytuł: Przeźroczystość?
Wiadomość wysłana przez: Pablo w 20 Stycznia 2016, 09:09:41
Przed odpaleniem symulatora mam taki nie aktywny parametr - przeźroczystość.
Nie wiem gdzie się go włącza, bo w ustawieniach nie widzę takiej opcji.
Jaki to ma wpływ na symulację? Czy jest jakaś różnica w efektach wizualnych w zastosowaniu
tego parametru?

Drugie pytanie dotyczy wyboru rodzaju tekstury(BMP, TGA czy DDS). Którą wybrać i czy są wizualnie jakieś różnice po wyborze takiej czy innej(jakość grafiki, wydajność). Dotyczą one wszystkich obiektów (w tym i taboru), czy tylko obiektów ustawionych na trasie jak drzewa itp? 
Wersja 15.04 + patch. Windows 7 64 bit, karta gtx960.

Reg. obowiązki 16.
Proszę poprawić.
Benek

Prosiłem, zlekceważyłeś. Kolejny już raz. Przyznaję ostrzeżenie i radzę się pilnować w przyszłości. Bocznica.
Benek
Tytuł: Odp: Przeźroczystość?
Wiadomość wysłana przez: queuedEU w 20 Stycznia 2016, 09:29:47
Najlepiej dds bo dobrze wplywaja na wydajnosc. BMP to juz przezytek, wlasciwie sie nie uzywa, zas TGA sluza deweloperom.
Tytuł: Odp: Przeźroczystość?
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 20 Stycznia 2016, 09:36:09
Jeżeli masz 1504+patch, to zwyczajnie pozostawiasz w ustawieniach domyślną teksturę dowolnie. To ustawienie nie ma żadnego znaczenia. Wszystkie tekstury w PC1504 są DDS i bez względu co ustawisz, wczyta się DDS. Parę lat temu, funkcjonowały tekstury TGA, jednak ze względu na ich objętość i wydajność symulacji, paczki dla użytkownika są w DDS. Oczywiście istnieje możliwość pobrania plików TGA , ale masz gwarantowany spadek wydajności i wydłużenie ładowania symulatora. Format DDS niestety nie daje się łatwo modyfikować, stąd przy budowie nowych modeli robimy tekstury w TGA po czym do paczki trafia plik skonwertowany na DDS. Na 1 pytanie, to poproszę zrzut ekranu i numer wersji pliku Rainsted.exe.
Tytuł: Odp: Przeźroczystość?
Wiadomość wysłana przez: Pablo w 20 Stycznia 2016, 12:55:28
Moja wersja exe to: 15.4.109.10467. Jeszcze prośba o wyjaśnienie co zmienia, dodaje opcja
przeźroczystość do symka?
Tytuł: Odp: Przeźroczystość?
Wiadomość wysłana przez: Stele w 20 Stycznia 2016, 13:19:20
Ale gdzie jakąś opcję przezroczystości masz? Bo po prawdzie nie wiem o co pytasz.
Tytuł: Odp: Przeźroczystość?
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 20 Stycznia 2016, 13:23:13
Nazwa funkcji mówi jednoznacznie do czego ona służy. Tylko problem jest taki, gdzie Ty ją masz? Bo na zrzucie ekranu tego ustawienia nie widać, w pliku ini też tego nie ma. Mnie ta nazwa z niczym się nie kojarzy, jeśli chodzi o ustawienia. Parametry pogodowe, też mają wiele zależności i mimo tego, że mamy wybór, to nie na każdej scenerii on zadziała.
Tytuł: Odp: Przeźroczystość?
Wiadomość wysłana przez: Pablo w 20 Stycznia 2016, 13:33:35
Ta opcja jest pokazana jako nie aktywna, kiedy pojawia się starter podsumowujący ustawienia
symulacji (uruchom symulator). Stąd moje pytanie co to jest i jak mogę to aktywować?
Tytuł: Odp: Przeźroczystość?
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 20 Stycznia 2016, 13:43:41
Tak na prawdę to tej funkcji nie ma. Starter przedstawia też możliwość funkcji multiplayera, która również nie istnieje. Jest parę rzeczy, które nie zostały skończone lub zostały porzucone. Niestety niektóre przyciski są nadal.
Tytuł: Odp: Przeźroczystość?
Wiadomość wysłana przez: Stele w 20 Stycznia 2016, 13:47:28
To relikt w starterze z samych początków symulatora. Obiekty bez przezroczystości i te z półprzezroczystością są renderowane w osobnych przebiegach. Kiedyś wymagało to wpisu renderalpha: yes w eu07.ini i pewnie do tego odnosi się to pole w starterze. Od lat nie jest to czytane z konfigu i jest włączone cały czas.
Krzysiu, funkcja multiplayer istnieje. ;)
Tytuł: Odp: Przeźroczystość?
Wiadomość wysłana przez: Pablo w 20 Stycznia 2016, 13:54:07
Dzięki za pochylenie się nad moją niewiedzą w zakresie symka i konkretną odpowiedź.
Pozdrawiam.