- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Bieżące Symulatorowe => Wątek zaczęty przez: mareczek w 03 Stycznia 2016, 19:08:22
-
W Sandomierzu bawię się manewrami. Zrobiłem taki event:
event none26_zwolnij multiple 1.0 none26
sand_tm21_ms1
condition memcompare * 9 6 endevent
Czyli jak dobrze zapisałem, po najechaniu na odcinek none26, na tarczy tm21 ma się podać sygnał ms1 po 1 sekundzie. Nie wygasza się...
-
Wygasi się, jeśli komórka pamięci none26 będzie miała wartości liczbowe kolejno 9 i 6. Czy tak jest? Po co to dziwne uzależnienie?
-
A nie prościej przypisać wygaszanie do toru?
-
OK, to kontynuując bo nie potrafię z tym zaskoczyć. Od czego są wartości przy "memcompare"? W instrukcji opisane że są to komórki pamięciowe. Ale od czego, do czego i jakie one mają cel? Gdzieś niby wyszukałem że one nadają priorytet. Służą do kolejności wyświetlania? Szukałem i nic normalnie tłumaczącego nie znalazłem.
PS. Zmieniłem na:
event none26_zwolnij multiple 1.0 none26
sand_tm21_ms1
endevent
Nie wygasza...
-
Semafory wygasza się przez zazwyczaj przez event kierunkowy w torze za semaforem. Jeśli u ciebie jest to none26 to będzie to wyglądać:
event none26:event1/2 multiple 0 none sand_tm21_ms1 endevent
Event1/2 w zależności od kierunku. event1 dla pojazdu jadącego od point2 do point1 odcinka i analogicznie dla event2. By przypisać go z poziomu eventu musisz mieć unikalne nazwy torów w scenerii. Kiedyś robiło się to przez atrybut we wpisie toru.
Komórki pamięci służą do tworzenia zdarzeń warunkowych. http://rainsted.com/pl/Symulator/MaSzyna/Scenery.doc#Multiple (http://rainsted.com/pl/Symulator/MaSzyna/Scenery.doc#Multiple) Trochę przystępniej w dokumentacji do eventgeneratora w paczce całościowej.
-
Dzięki Stele! Użyłeś słowa klucz - kierunek jazdy w evencie :)
-
Tak było od zawsze, mogłeś to podejrzeć w innych sceneriach. Sygnał sz wygasza się jedynie sam. Kolega @stele w takich przypadkach jak tłumaczenie jest niezawodny. Tak samo będziesz miał jeśli będziesz chciał wygasić inne semki, oczywiście zmienią się nazwy tych semków w eventach, być może kierunek. Tak też można zapalać semki wskazując światło inne niż czerwone. Przykładowo s5 lub s2.