- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: Kozi w 19 Marca 2005, 23:36:41
-
http://lhs.pl/galeria.foto.lhs?galeria=Chrzanow032005
wiem ze na pmk jest ale moze nie wszyscy ja odwiedzaja wyrazcie swa opinie o zmodernozowanych gagrach St44 - 3001 i 3002
mi osobiscie sie bardzo podobaja :)
-
Jestem ciekaw co dokładnie zostało zmodernizowane i jakie zmiany zaszły w kabine. Jeżeli chodzi o foto, to lok prezentuje się ślicznie, szczególnie jeżeli chodzi o malowanie.
Można gdzieś znaleźć info o technicznej stronie tej modernizacji, czy są to informacje utajnione? Ogromnie mnie ta info. o modernizacji ST-44 zainteresowała.
-
Można gdzieś znaleźć info o technicznej stronie tej modernizacji, czy są to informacje utajnione? Ogromnie mnie ta info. o modernizacji ST-44 zainteresowała.
Mnie też. Tylko ciekawi mnie, czy PKP wypuści tak samo jak loki EP23??? Czyli jeden egzemplarz, który nie sprawdzi się na torach? Wiesz... Tak już u nas jest, że loki po modernizacji mają tylko przemalownie inne, a reszta jst z lat "60, 70"... Tylko modernizacją nazywa się nowe malowanie...
-
Tylko ciekawi mnie, czy PKP wypuści tak samo jak loki EP23??? Czyli jeden egzemplarz, który nie sprawdzi się na torach? Wiesz... Tak już u nas jest, że loki po modernizacji mają tylko przemalownie inne, a reszta jst z lat "60, 70"... Tylko modernizacją nazywa się nowe malowanie...
No, nie do końca się z Tobą zgodzę. Jako przykład mamy ET22-2000 czy choćby EM10. Na tych pojazdach modernizacja nie zakończyła się na zmianie malowania.
Co do ST44 z LHS. Osobiście podoba mi się to malowanie. Sądzę, że spółka będzie systematycznie modernizować swój tabor, i nie skończy się to na tych 2 sztukach.
-
Tak btw ciekawe jakby wygladały EU07 w takim malowaniu, albo ET22....
-
Pewnej rzeczy nie rozumiem skoro pkp sie wycofuje z gagarow bo sa nie oplacalne to po co je modernizuja?
-
Pewnej rzeczy nie rozumiem skoro pkp sie wycofuje z gagarow bo sa nie oplacalne to po co je modernizuja?
To PKP Cargo wycofuje sie z eksploatacji ST44, a LHS uzywa je nadal i z pewnościa będzie używać ich jeszcze bardzo długo, bo jak na razie na szlakach LHS zbyt wielkiej konkurencji ze strony innech lokomotyw nie ma ;-)
-
To PKP Cargo wycofuje sie z eksploatacji ST44, a LHS uzywa je nadal i z pewnościa będzie używać ich jeszcze bardzo długo, bo jak na razie na szlakach LHS zbyt wielkiej konkurencji ze strony innech lokomotyw nie ma ;-)
Właściwie to nie ma żadnej konkurencji. ST44 wraz z SM48 są podstawowymi środkami trakcyjnymi na LHS-ie.
-
Jestem ciekaw co dokładnie zostało zmodernizowane i jakie zmiany zaszły w kabine. Jeżeli chodzi o foto, to lok prezentuje się ślicznie, szczególnie jeżeli chodzi o malowanie.
Można gdzieś znaleźć info o technicznej stronie tej modernizacji, czy są to informacje utajnione? Ogromnie mnie ta info. o modernizacji ST-44 zainteresowała.
Wymieniono silniki na nowe firmy Caterpilar w kabinie jest klimatyzacja jest tez komputer sterujący wszystkim tyle wiem
-
Właściwie to nie ma żadnej konkurencji. ST44 wraz z SM48 są podstawowymi środkami trakcyjnymi na LHS-ie.
Ta "konkurencja" dla Gagarinów jest niegroźna - Tamary nigdy nie zastąpią poczciwych ST44. Ciekawe czy wobec rozwoju LHS planowany jest zakup jakis nowych loków, czy tylko modernizacja.
-
Hehe, LHS mogłoby zakupić stare gagary z PKP. Wyglądaja całkiem ładnie, ale jakoś nie mogę się przyzwyczaić do tych halogenów, rodem z EP07-424 :-), bardziej podobają m się stare garnki.
-
Pewnej rzeczy nie rozumiem skoro pkp sie wycofuje z gagarow bo sa nie oplacalne to po co je modernizuja?
Bo ja wiem czy się wycofują? W moich rejonach (B-stok) na liniach bez sieci brutta ciągną najczęściej gagary (myślę tu o linii Sokółka-Suwałki, bo na B-stok-Czeremcha gagary mają zakaz wjazdu). Fakt, były przez jakiś czas rumuny (może jeszcze są wpisane na stan ZT B-stok - nie wiem, bo nie interesowałem się tym ostatnio), ale szybko zostały zabrane OIDP w jakąś delegację gdzieś w Polskę. Byłem ostatnio w Ełku, też stał na szopie gagar, czyli na Ełk-Suwałki, lub Ełk-Korsze też jeździ ST44 (może i stonki też, ale jeden gagar na pewno). Czyli z tym wycofywaniem różnie bywa. Aha, no i ostatnio gagar z pługiem szalał po szlakach.
-
Pewnej rzeczy nie rozumiem skoro pkp sie wycofuje z gagarow bo sa nie oplacalne to po co je modernizuja?
Bo ja wiem czy się wycofują? W moich rejonach (B-stok) na liniach bez sieci brutta ciągną najczęściej gagary (myślę tu o linii Sokółka-Suwałki, bo na B-stok-Czeremcha gagary mają zakaz wjazdu). Fakt, były przez jakiś czas rumuny (może jeszcze są wpisane na stan ZT B-stok - nie wiem, bo nie interesowałem się tym ostatnio), ale szybko zostały zabrane OIDP w jakąś delegację gdzieś w Polskę. Byłem ostatnio w Ełku, też stał na szopie gagar, czyli na Ełk-Suwałki, lub Ełk-Korsze też jeździ ST44 (może i stonki też, ale jeden gagar na pewno). Czyli z tym wycofywaniem różnie bywa. Aha, no i ostatnio gagar z pługiem szalał po szlakach.
Tak ale taka sytuacja jest tylko na liniach gdzie stan torów jest dość dobry. Sam pamietam jak jeszcze pare lat temu gdy przez Opoczno jechało jakies sensowne brutto (a nie np. zdawka) to nie było wała zeby nie ciągnął tego skrżyski gagar. A teraz już tylko ST43, po gagarinach zostało tylko wspomnienie. Generalnie coraz mniej jest ST44, PKP woli wyciągać z krzaków ST43 które nie niszczą tak szlaków.
-
Co do ST44 z LHS. Sądzę, że spółka będzie systematycznie modernizować swój tabor, i nie skończy się to na tych 2 sztukach.
Jeśli reszta ma wyglądać tak jak te dwa pierwsze, to ja jestem przeciwnikiem modernizacji.
Wyglądaja całkiem ładnie, ale jakoś nie mogę się przyzwyczaić do tych halogenów, rodem z EP07-424 :-), bardziej podobają m się stare garnki.
Widzę, że chociaż jedna osoba ma podobne poglądy jak ja :)
Jestem ciekaw co dokładnie zostało zmodernizowane i jakie zmiany zaszły w kabine. Jeżeli chodzi o foto, to lok prezentuje się ślicznie, szczególnie jeżeli chodzi o malowanie.
Można gdzieś znaleźć info o technicznej stronie tej modernizacji, czy są to informacje utajnione? Ogromnie mnie ta info. o modernizacji ST-44 zainteresowała.
Wymieniono silniki na nowe firmy Caterpilar w kabinie jest klimatyzacja jest tez komputer sterujący wszystkim tyle wiem
Na pmk zakres modernizacji opisałem tak:
Było to dość obszernie opisane w Tygodniku Kolejarza nr 14 (2808) z 1
sierpnia 2004 r.
w artykule na stronie 10. W tych gagarinach ma być:
- Wymieniony agregat prądotwórczy
- Wymieniony silnik spalinowy na sprawdzony czterosuwowy 16-cylindrowy
amerykański
"Caterpillar" typu 3516 HD (z niemiecką prądnicą Lechmotoren")
dysponuje on mocą 3000 KM (2240 kW)
- Zamontowany komputer pokładowy.Tu cytat: "Ma on sterować pracą lokomotywy,
dobierając najbardziej optymalne parametry działania zespołu: silnik
spalinowy - prądnica.
Będzie na bieżąco diagnozował układ napędowy, archwizując dane w "czarnej
skrzynce",
z możliwością ich odczytu za pomocą laptopa. Funkcja tempomatu pozwoli
maszyniscie
na zadanie stałej prędkości jazdy. Komputer automatycznie ją utrzyma"
- Zmieniony pulpit maszynisty. Ma być zamontowany na nim panel operatorski z
ekranem
ciekłoktystalicznym do wyświetlania informacji o działaniu podzespołów.
Zniknie również
koło nastawnika jazdy, zastąpione przez dwie manetki.
- Przebudowana kabina. Zostanie powiększona o 70 cm, zostanie zamontowany
nowy
ergonomiczny fotel oraz klimatyzacja. Przedsionek zostanie zlikwidowany.
Zostaną
zamontowane szyby ze szkła wielowarstwowego (podgrzewane elektrycznie).
Napęd wycieraczek będzie zmieniony na elektryczny.
Zmodernizowane gagary miały wcześniej numery 2060 i 2067.
-
Troszkę informacji można znaleźć także tutaj http://wiara.webd.pl/tozk/viewtopic.php?p=1283#1283
-
Lokomotywa może mieć dobre własności trakcyjne, ale wygląd... Malowanie nawet-nawet, zaś te halogeny... ZNTK przerzuciły się z telewizorków na wiadra już w 1999r., zaś dlaczego LHS wybrał starszą wersję? Dziwne... lok nie musi ładnie wyglądać, ale po co było to psuć? Bo w takich telewizorkach nik telewizji nie obejrzy... :)
-
Nawet w nich drzwi poprzesuwali.. W sumie przeróbka moze być, ale nie pasują mi te listwy z boków. W jednym miejscu są, gdzie indziej sa puste pzrestrzenie.. Mogli albo usunąc te listwy, albo zrobić je na całym loku, ładniej by to wyglądało.
-
Lokomotywa może mieć dobre własności trakcyjne, ale wygląd... Malowanie nawet-nawet, zaś te halogeny...
Gdy po raz pierwszy zobaczyłem fotki tych loków, to pierwsze przyszło mi na myśl, że te telewizory nadają im "kosmiczny" wygląd i na burtach bardziej pasował by im napis "NASA" niż "LHS" :) Ale tak na serio to granki nadawały gagarowi charakterystyczny wygląd, a ich usunięcie powoduje zniknięcie jednego z najbardziej rzucającego się w oczy elementu. Tak czy owak z telewizorami wyglądają tragicznie. Jeśli chodzi o malowanie to można jeszcze przeboleć... Zastanawiam się jeszcze jaki jest sens umieszczać drzwi w połowie pudła?
-
Hm...no widocznie jest jakiś sens skoro ich tam umieścili.
a apropo malowania jest bardzo fajne, według mnie lepsze niż było.
-
Witam!!!
Kolorystycznie mogło być lepiej ;).
Chciałbym jeszcze zobaczyć zdjęcia ze środka.
-
http://lhs.pl/galeria.foto.lhs?galeria=Chrzanow032005
wiem ze na pmk jest ale moze nie wszyscy ja odwiedzaja wyrazcie swa opinie o zmodernozowanych gagrach St44 - 3001 i 3002
mi osobiscie sie bardzo podobaja :)
Witam
Obiecałęm sobie, że w takich wątkach głosu nie będę zabierał ale teraz zrobię wyjątek. Na gagary zapolowałem na Olszy o godzinie 1 w deszczu i z przemoczonym kolegą który był współprojektantem ich modernizacji.
Czekaliśmy od 20 na nie. Są... dziwne. Wejście jest po środku. Kolor w deszczu i po północy trudny do ocenienia. Konwojenci zrobili nam pokaz świateł halogenowych. Są nieporównywalnie lepsze od tradycyjnych. Radio w środku to koliber tak jak na et22 2000, nie stary radmor. Jest też więcej miejsca (w B). Silnik caterpilar i nowa prądnica. Nowe wózki. Tyle zdąrzyłem wypytać w 5 minutowym odbiegu ;)
-
są dostępne nowe zdjęcia między innymi kabina (wygląda jak w ET22 - 2000), silnik Caterpillar-a, a także przenoszenie na szeroki tor :D
http://lhs.pl/galeria.foto.lhs?galeria=Chrzanow032005&strona=2&order=rev
-
tak na serio to granki nadawały gagarowi charakterystyczny wygląd, a ich usunięcie powoduje zniknięcie jednego z najbardziej rzucającego się w oczy elementu
Oryginalnie zadnych garnków nie mialy, dopiero pozniej na PKP zalozyli je w ramach NG - zobaczcie tutaj: http://www.kolej.pl/~jareks/am/am-117a.jpg.
-
Ale bez garnków było tylko kilkanaście z pierwszej dostawy, kolejne przyjeżdzały już z garnkami.
-
Jeżeli chodzi o foto, to lok prezentuje się ślicznie, szczególnie jeżeli chodzi o malowanie.
Pozwole sobie niezgodzic sie z Kolega jako konserwa i beton w dziedzinie kolorystyki lokow jezdzacych po polskich torach. A te "kapeemy" to jakas pomylka. Co do modernizacji "flakow" to jestem za:)
Serdecznosci
-
No coz, szczerze mowiac zawsze bardziej podobaly mi sie siódemki z telewizorkami niz garnkami... Ale nie bede sie w te dyskusje wdawal, bo to, czy sie cos komus podoba, czy nie podoba, to rzecz gustu. Ja np. bardzo lubie bydgoskie malowanie kibli, które wielu MK nazywa "profanacja", no ale nie bede ich przeciez za to potepial.