- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: danniel w 26 Września 2015, 12:35:06
-
Witam!
Podczas tworzenia terenu potrzebna jest funkcja Convert to Editable Poly. Jednak kliknięcie prawego przycisku myszy w obszarze roboczym nie skutkuje ukazaniu się menu podręcznego. Ponowna instalacja nie pomaga, występuje to na windowsie XP, 7 i 8.1. Jak temu zaradzić, albo czy jest inna możlilość na konwersję obiektów?
-
O ile dobrze pamiętam - a bawiłem się GMaxem 10 lat temu - tam był osobny skrypt do tworzenia siatki trójkątów.
-
Wiem o nim, ale chodzi mi o przesuwanie wertexów na mapie.
-
Też miałem z tym problem w 3dsie. Tzn menu się pojawiało jako mrugające. Rozwiązanie jak się potem okazało podał mi Grzesiu, który poradziłbym w opcjach koloru okna odptaszkował przezroczystość. Dokładna ścieżka Panel sterowania/Wygląd i personalizacja/Personalizacja/Kolor i wygląd okien. Spróbuj zrobić to samo.
-
Ja też miałem problem z migającym/zanikającym menu. Przyczyna była co najmniej dziwna - obecność okien innych aplikacji pod Gmaksem. Ale nie wszystkich. Jednym z "psujących" było okno przeglądarki z Youtubem. Jeśli miałem odpalony Youtube w Chrome, a następnie przeszedłem do Gmaksa z paska zadań, to menu migało lub się nie pojawiało. Jeśli zaś najpierw zminimalizowałem okno Chrome, a dopiero później zmaksymalizowałem okno Gmaksa - wszystko było ok. Najlepiej spróbuj używać Gmaksa bez odpalonych jakichkolwiek innych aplikacji. Aczkolwiek kompletnie nie rozumiem, z czego to wynika...
-
Problem zaczął się niedawno, jednak nie ma różnicy czy coś jest w tle czy nie. Wieczorem sprawdzę czy wskazówki Sawiego pomogą.
Jest problem, ósemka ma wyłączoną przezroczystość okien.
-
Spróbuj wyłączyć Aero w Windowsie.
-
Windows 7 - po wyłączeniu aero wszystko gra, jednak nie wiem jak wyłączyć aero w ósemce. Czy wystarczy jak zmienię kompozycje na te z dużym kontrastem?
-
Z tego filmiku wynika, że tak.
-
Czyli bez aero także nie działa. Może jest jakaś inna opcja konwersji obiektów do editable poly, mesh?
-
W 3dsie są opcje mesh editing>edit mesh (pozwala na edycję wielu submodeli jednocześnie) oraz mesh editing>turn to mesh (pewnie jest wymagane do eksportu skryptem). Gmaxa nie mam na dysku, ale powinien mieć coś w tym stylu dostępne z górnego menu.
-
Jednak i w gmaxie jest ta opcja. Dzięki i można zamykać.
Zamykam.
Benek