- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Symulator => Wątek zaczęty przez: Stele w 25 Września 2015, 18:46:04

Tytuł: Ogrniczenie ruchu kamery w kabinie.
Wiadomość wysłana przez: Stele w 25 Września 2015, 18:46:04
Orientacja układu współrzędnych kabin (cabNdefinition driverNpos) względem układu współrzędnych t3d pojazdu (czoło +Y).
-X -Z Y dla kamery odpowiada X Y Z w t3d. Zasięg ruchu na wysokość jest ograniczony do <y1+0,5m;y1+1,8m> na sztywno w exe.
Pierwszy narożnik we wpisie cabNdefinition zawsze musi mieć mniejsze wartości na wszystkich osiach od drugiego.

Przenoszę do działu Symulator.
Benek
Tytuł: Odp: Ogrniczenie ruchu kamery w kabinie.
Wiadomość wysłana przez: Marcin E2rD w 22 Maja 2022, 23:12:36
Hej,

czy ktoś z Was zna sposób jak uzyskać taki efekt jak w tym video? (na łukach poziomy ruch kamery zablokowany, cały czas patrzymy na wprost).
Jeśli jest to zaszyte w exe, czy nie można by obsługi tego parametru przenieść do ini?





Tytuł: Odp:  Ogrniczenie ruchu kamery w kabinie.
Wiadomość wysłana przez: youBy w 22 Maja 2022, 23:18:08
Najpierw zacząłbym od podmiany parametrów w pliku mmd lokomotywy:
//bujanie kamery:
//          springk, dampf, x,  y,  z, max, roll, pitch
mechspring: 100      0.02 0.2 0.2 0.03 0.15  0.02   0.01
// wyzerowac 3,4,5 parametr aby nie trzeslo
// wyzerowac ostatnie dwa parametry aby kamera sie nie kiwala
Tytuł: Odp: Ogrniczenie ruchu kamery w kabinie.
Wiadomość wysłana przez: Marcin E2rD w 23 Maja 2022, 00:41:34
Dzięki za odpowiedź, zlikwidowałem efekt rzucania lewo/prawo przy wchodzeniu/wychodzeniu z łuku (na tym najbardziej mi zależało). Niestety przy okazji znikają też wibracje, nie udało mi się wyizolować wartości odpowiadającej za to kiwanie lewo/prawo. Popróbuję jeszcze jutro.