- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: Wiggle w 21 Września 2015, 18:50:19
-
Witam. Chciałbym się zabrać za przerobienie kabiny EN57. To znaczy zacząłbym od dodania normalnego fotela, a nie jakiegoś krzesła na trzech nóżkach. Czy jest mi ktoś w stanie opisać w jaki sposób mam edytować model? Bo modelować umiem, ale zostaje kwestia dodania tego do modelu :/
//Przenoszę w bardziej sensowny dział.
-
Zapodaj tutaj parę twoich modeli w screenach to się pomyśli. Już niejeden pisał, że potrafi i to jego, ale jak to bywa w życiu kłamstwo ma krótkie nogi.
-
W modelu cysterny robiłem cysternę, a kolega inne elementy (chlapacze, osie itd)
Model półki robiłem sam, oraz edytowałem kilka innych.
Dodano: 21 Września 2015, 19:09:30
A także różnego typu emblematy, ledy (światła), naklejki itd. Ale to robiłem to German Truck Simulator i w programie Zmodeler, ale myślę, że w nim skoro umiem modelować to bym w nim modelował, a w innym bym wkładał do modelu.
-
No dobra. Swego czasu dało się importować z tego programu. Jak jest obecnie to nie wiem. Na czym konkretnie miała by polegać modyfikacja tej kabiny? Idzie to zrobić np za pomocą notatnika, ale z tego co wiem jest sporo z tym zabawy by uzyskać zadowalający efekt.
-
Wiem, że da się to zrobić za pomocą notatnika, bo kiedyś na własne potrzeby wstawiałem fotel z en57-001 do kabiny tych pozostałych. No teraz chciałbym przygotować kilka modeli kabin do EN57, w których byłyby różne elementy np. papiery, gazety, czy też ścianki działowe, które są w en57 (zaraz znajdę zdjęcie i wstawię). Potem zabrałbym się za model wnętrza, bo codziennie jeżdżę EN57 do szkoły i mam ogromne możliwości co do tekstur na różne elementy. Ale jak mówię, chciałbym sam to wszystko zrobić, tylko ktoś musiałby mi powiedzieć jak to dodać do obecnych modeli :/
Dodano: 21 Września 2015, 19:20:48
Tak więc zapas pomysłów do przygotowania kilku modelów mam wielki, no ale nic nie da się zrobić bez umiejętności niestety :/
-
Jeśli się uczysz a pewnie tak jest jest, możesz skorzystać z wersji 3dsa dla studentów. To zdecydowanie ułatwi tobie prace. Co prawda skrypt do importu modeli oficjalnie nie jest dostępny, ale to nie problem by ktoś kto go posiada pomógł. Grunt to dotrwać do końca, bo sam wiem iż potrzeba morza chęci i cierpliwości.
-
A co musiałbym dla Państwa zrobić, aby taki skrypt otrzymać, bo rozumiem, że on wystarcza do zrobienia tego co chcę tak?
-
Tak jak wcześniej wspominałem ten skrypt nie został oficjalnie wydany. Zatem nie ma mowy by go nabyć. Jeśli jego autor kiedyś zechce to go opublikuje.
-
No rozumiem... Szkoda, bo myślę, że jeżeli byłby dostępny ten skrypt to o wiele więcej osób by pomagało w rozwoju symulatora :/
-
Mam odmienne zdanie akurat w tej kwestii, bo modele to jedno, a np tekstury drugie. Jakoś zbytniego poruszania w tej dziedzinie nie dostrzegam.
-
Co to tekstur to "na warsztacie" mam 3 do EN57, które robię
-
Trzymam kciuki za te "kaemowskie" malowania. EN71-030 w sniegu tez zrob. Link Ci podeslalem.
-
@pbzylek pamiętaj by zachować sklejki. Nie wiem ile jeszcze to potrwa, ale na pewno nowe kible się pojawią + jakieś tam modyfikacje kabin.
-
Kolego pbzylek musialbys się postarać o range DEVS to będzie dostep do skryptu. Jest to narzedzie developerskie a wiec niedostępne dla zwykłych uzytkownikow.
-
Mam pewien pomysł, nie wiem czy zadziała ale jest taka szansa. Z tego co wiem skrypt exportu do T3D jest ogólnodostępny i mógłbyś zapisać model krzesła jako XYZ.t3d, po czym otworzyć t3d kabiny kibla i skopiować cały wpis z XYZ.t3d do kibla. Potem pobawić się współrzędnymi aby był w odpowiednim miejscu.
-
Kolego pbzylek musialbys się postarać o range DEVS to będzie dostep do skryptu. Jest to narzedzie developerskie a wiec niedostępne dla zwykłych uzytkownikow.
No tak tylko w jaki sposób? :/ Bo naprawdę chęci mam mnóstwo, a widzę, że pomoc dla symulatora jest potrzebna./
Mam pewien pomysł, nie wiem czy zadziała ale jest taka szansa. Z tego co wiem skrypt exportu do T3D jest ogólnodostępny i mógłbyś zapisać model krzesła jako XYZ.t3d, po czym otworzyć t3d kabiny kibla i skopiować cały wpis z XYZ.t3d do kibla. Potem pobawić się współrzędnymi aby był w odpowiednim miejscu.
Na lekkie poprawki jest to okej, ale ja mam zamiar zrobić kilka modeli, które będą przeróbką tego podstawowego.
-
Piszesz do administratora (a tych ostatnio ubyło) i jak się spodobasz to dostaniesz.
-
Zeby sie spodobac to niech wykona te kilka tekstur kibli. Akurat na mapowanie z 57_v1 idzie je zrobic. Niech wykonczy ta 57-857 i da do testu, bo nie przypuszczam, by "na piekne oczy", ktorykolwiek z adminow dal mu "range". A jak zrobi poprawnie te 4 tekstury kolejnych kibli to bedzie mu "latwiej" przekonac administracje. Tyle, ze my sobie mozemy pisac. Od niego zalezy, czy majac checi, o ktorych pisze dokonczy to, o czym pisal w innym temacie.
-
Dobrze, spróbuję. Dzięki za wsparcie. :) Mam nadzieję, że moje plany dojdą do skutku.
-
To nie jest casting. No chyba, że o czymś nie wiem. Pamiętam jak ja zaczynałem i wtedy trzeba było na to zasłużyć. Owszem prośba to jedno, ale bez zaangażowania szybko słomiany zapał opadnie. Obstawiam, że obecnie jest podobnie.