- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: pozdze w 23 Sierpnia 2015, 10:34:35
-
Jak odbywa się zgłoszenie przytrzymania następnego pociągu na stacji węzłowej przez obsługę pociągu opóźnionego? Kierownik przez radio zgłasza to dyżurnemu stacji przesiadkowej? Oba pociągi są z jednej spółki. opoźnienie rzedu ~4 minut , więc pociąg opóxniony jest już w zasięgu radiowym stacji przesiadkowej.
-
Najczęściej kierownik pociągu dzwoni do dyspozytora, a ten do PLK i wszystko załatwia. Ewentualnie kiedy podróżny zgłosi się do kierownika, a czasu na przesiadkę i telefony zostało bardzo mało kierownik za pomocą radia woła dyżurnego danej stacji. Gdy stacja jeszcze znajduje się po za zasięgiem radia robi to za pośrednictwem maszynisty. Są też przypadki gdy dyżurny nie wyraża zgody na "skomunikowanie" to drużyny konduktorskie załatwiają to między sobą. Typową przyczyną opóźnionego odjazdu pociągu jest albo "lokowanie podróżnych" albo "wsiadanie osób niepełnosprawnych na wózkach" ;)
-
Tak jak napisał Mechatronik - zgłasza się to telefonicznie do dyspozytury głównej lub zakładowej, a oni dalej dzwonią do przewoźnika i PLK. Skomunikowania 'między sobą' zdarzają się rzadko i to tylko dla małych opóźnień - wszystko robi się oficjalną procedurą.