- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: Stele w 14 Sierpnia 2015, 16:58:38

Tytuł: Działanie modelu mechanika
Wiadomość wysłana przez: Stele w 14 Sierpnia 2015, 16:58:38
W mmd można zdefiniować model mechanika.
                else if (str == AnsiString("engineer:"))
                { // nazwa submodelu maszynisty
                    str = Parser->GetNextSymbol();
                    smMechanik0 = mdModel->GetFromName(str.c_str());
                    if (!smMechanik0)
                    { // jak nie ma bez numerka, to może jest z numerkiem?
                        smMechanik0 = mdModel->GetFromName(AnsiString(str + "1").c_str());
                        smMechanik1 = mdModel->GetFromName(AnsiString(str + "2").c_str());
                    }
}
        if (Mechanik && (Controller != Humandriver))
        { // rysowanie figurki mechanika
            if (smMechanik0) // mechanik od strony sprzęgu 0
                if (smMechanik1) // jak jest drugi, to pierwszego jedynie pokazujemy
                    smMechanik0->iVisible = MoverParameters->ActiveCab > 0;
                else
                { // jak jest tylko jeden, to do drugiej kabiny go obracamy
                    smMechanik0->iVisible = (MoverParameters->ActiveCab != 0);
                    smMechanik0->SetRotate(float3(0, 0, 1), MoverParameters->ActiveCab >= 0 ?
                                                                0 :
                                                                180); // obrót względem osi Z
                }
            if (smMechanik1) // mechanik od strony sprzęgu 1
                smMechanik1->iVisible = MoverParameters->ActiveCab < 0;
        }
Ma on się znajdować w modelu pudła/kabiny/lowpoli? Chciałbym by był tylko w lowpoli, ale nie wiem czy jego animacja działa, bo przy zmianie kabiny się nie obraca i widać go niezależnie od obsady. Po przeniesieniu do pudła to samo.
Tytuł: Odp: Działanie modelu mechanika
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 14 Sierpnia 2015, 17:10:18
Jak się ustawi jeden model mechanika to się podobno powinien obrócić o 180 stopni.
Tytuł: Odp: Działanie modelu mechanika
Wiadomość wysłana przez: Lelek w 05 Września 2015, 09:51:19
Here (http://rainsted.com/pl/Symulator/MaSzyna/EU07.EXE_424#Submodele_mechanika) is some description about driver model.
Tytuł: Odp: Działanie modelu mechanika
Wiadomość wysłana przez: Stele w 05 Września 2015, 11:48:48
But driver model should be only visible if loco have headdriver occupation. I couldn'ty get from source code if it works this way and from my tests it showed always but maybe i've done something wrong. Only other model with driver I used was SU4X unofficial lowpoli cab and as I remember there was the same problem with locos without occupation.
Tytuł: Odp: Działanie modelu mechanika
Wiadomość wysłana przez: firleju w 02 Grudnia 2015, 21:00:01
If statement is wrong. If you prepare enginner model for wagon it should appear also.