- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: Rudzik w 23 Lipca 2015, 20:33:18

Tytuł: Problem z przezroczystością.
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 23 Lipca 2015, 20:33:18
Mam gimpa z pluginem DDS i chcę wyeksportować teksturę z wyciętymi oknami. Robię ją w następujący sposób: dwie warstwy, jedna z wagonem powycinanym, druga to tekstura szyb wymazana gumką do 40% przezroczystości. Przed eksportem łączę warstwy w jedną i eksportuję z kompresją DTX5. Ale jeśli jest 40% przezroczystości, to w symulatorze szyb w ogóle nie ma, jest 100% przezroczystość. Jak dam 20% na okna, to zaś jest brak przezroczystości i jest pełna tekstura.
Dacie rady pomóc?
Tytuł: Odp: Problem z przezroczystością.
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 23 Lipca 2015, 20:40:22
Jak masz możliwość to zrób to na teksturze TGA. Z tego co dobrze kojarzę plugin nie działa prawidłowo w tym programie. Jakie Opacity masz ustawione w submodelu szyb?
Tytuł: Odp: Problem z przezroczystością.
Wiadomość wysłana przez: Stele w 23 Lipca 2015, 20:46:55
Efekt wygląda na opacity 100. Nie rób ddsów gimpem, bo nic dobrego z tego nie wyjdzie. Zapisuj w tga i konwertuj nvcompressem.
Tytuł: Odp: Problem z przezroczystością.
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 23 Lipca 2015, 20:47:39
To musi być oddzielny submodel? Ja mam na modelu zewnętrznym. No to chyba przy TGA zostanę :)
Tytuł: Odp: Problem z przezroczystością.
Wiadomość wysłana przez: Stele w 23 Lipca 2015, 21:00:10
Pudło musi mieć opacity 100, szyby opacity 0. Odnosi się to do wszystkiego z półprzezroczystościami, a tych nie można nadużywać, bo źle się sortują i znikają. Czyli tak, oddzielny submodel.
Tytuł: Odp: Problem z przezroczystością.
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 23 Lipca 2015, 21:05:54
Ok, nie wiedziałem (oj niedouczony twórca ja), dzięki wam bardzo za poradę:)
Tytuł: Odp: Problem z przezroczystością.
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 23 Lipca 2015, 21:31:49
Jeszcze dodam, że poprawne sortowanie działa jedynie w pliku binarnym. Wiadome zmian Opacity dokonujemy w t3d np za pomocą notatnika i potem generujemy nowy plik E3D za pomocą parametru convertmodels ustawionego na 7. O tym warto również pamiętać.