- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: krzywy w 22 Lipca 2015, 13:41:09
-
Na jednym forum wyczytałem, że w Rembertowie w 2012 przy zderzeniu pociągu Polonez z ciężarówką doszło do rozerwania składu. Znajdujące się na końcu rosyjskie wagony, wyposażone w hamulce tarczowe i szynowe "urwały się".
1. Wspominanie rozerwanie mogło być spowodowane uszkodzeniem sprzęgu w wyniku wypadku?
2. Czy jest bezpieczne łączenie wagonów mające różne rodzaje hamulców?
-
Nie znam tego wypadku, ale na zdrowy rozsądek, jeżeli wagony znajdujące się na końcu składu hamują silniej, niż te w środku, to przy hamowaniu nagłym rozerwanie składu jest bardzo prawdopodobne.
-
Myślę że w tym przypadku "moc" hamowania nie ma znaczenia. Bardziej obstawiał bym układ cięgowy, zwłaszcza że szerokotorowe wagony mają dużo miększe zderzaki niż nasze.
-
A ktoś wie jak jest inicjowane załączenie hamulców szynowych?
-
To rozerwanie w Rembertowie mialo miejsce po zderzeniu podczas sciagania skladu przy niskiej predkosci.
-
Kiedyś w instrukcji hamulcowej były obostrzenia w kwestii składów z hamulcami mieszanymi, teraz są mniejsze jak jest kilka magnetyków w składzie maja być włączone. Jeśli rozerwanie miało miejsce przy małej szybkości podejrzewam zadziałanie przyśpieszaczy na ruskich wagonach i szybsze zahamowanie tarcz połączone z uszkodzeniem układu cięgłowego. Trzeba by wiedzieć co pękło w tym sprzęgu jeśli co innego niż łubki to na 99% przyczyna uszkodzony sprzęg.
A ktoś wie jak jest inicjowane załączenie hamulców szynowych?
Spadkiem ciśnienia w PG, musi być szybkość powyżej 50 km/h