- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Symulator => Wątek zaczęty przez: Mariusz1970 w 11 Czerwca 2015, 11:10:14

Tytuł: Kolejnosc wierzcholkow w t3d w ramach 1 submodelu
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 11 Czerwca 2015, 11:10:14
Optymalizuje narzedzie do sprawdzania duplikatow trojkatow w t3d. Zrobilem sortowanie wierzcholkow trojkatow w ramach jednego submodelu za pomoca qsorta. Majac posortowane wierzcholki, szybko moge wyciagnac duplikaty. Teraz pytanie, czy sens ma przywracanie pierwotnej kolenosci wierzcholkow w ramach tego samego submodelu? Prawie pewien jestem, ze kolejnosc nie ma znaczenia, ale wole sie upewnic. Moze ma na wydajnosc renderingu?
Tytuł: Odp: Kolejnosc wierzcholkow w t3d w ramach 1 submodelu
Wiadomość wysłana przez: Stele w 11 Czerwca 2015, 12:11:20
Ma znaczenie na sortowanie półprzezroczystości, przynajmniej przed konwersją na e3d. Gdy masz kilka planów półprzezroczystych musisz je ustawić od najdalszego u góry wpisu submodelu do najbliższego u dołu. Najwygodniej to robić dzieląc na submodele, ale po posegregowaniu można je scalić dla optymalizacji.
Tytuł: Odp: Kolejnosc wierzcholkow w t3d w ramach 1 submodelu
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 11 Czerwca 2015, 12:54:27
Dzieki. A polprzezroczytosci czym sa opisywane w t3d?
Tytuł: Odp: Kolejnosc wierzcholkow w t3d w ramach 1 submodelu
Wiadomość wysłana przez: Stele w 11 Czerwca 2015, 12:55:48
Submodel z opacity 0.
Tytuł: Odp: Kolejnosc wierzcholkow w t3d w ramach 1 submodelu
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 11 Czerwca 2015, 13:26:25
Ok, dzieki. To w takim ukladzie, bede przywracal pierwotna kolejnosc.
Tytuł: Odp: Kolejnosc wierzcholkow w t3d w ramach 1 submodelu
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 11 Czerwca 2015, 22:10:25
Ogólnie parametr Opacity to zarówno przezroczystości jak i półprzezroczystości. Zależy jak ustawisz na teksturze i w tym parametrze. Przeważnie tam gdzie występuje kanał alpha dajmy ją na 0.