- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Bieżące Symulatorowe => Wątek zaczęty przez: Marcin S w 27 Marca 2015, 20:02:18

Tytuł: Zmiana i dopasowanie dźwięków z maszynowni
Wiadomość wysłana przez: Marcin S w 27 Marca 2015, 20:02:18
Cześć.

Czy jest możliwość przypisania konkretnego dźwięku pod dany przycisk? Na przykład, przy wciśnięciu "odbloku" będzie dźwięk zadziałania cewki odblokowującej przekaźnik nadmiarowy. Czy też przycisk załączenia wyłącznika szybkiego tylko tutaj bardziej na bogato, bo wciśnięcie tegoż przycisku to dźwięk stycznika podającego napięcie na cewkę zaworu Ep, a puszczenie przycisku to dźwięk odpowietrzenia zaworu Ep. Zauważyłem, że też jest puszczany dźwięk podniesienia odbieraka prądu dopiero po dotknięciu sieci trakcyjnej, a mi zależy aby był tuż po załączeniu wyłącznika dźwigienkowego i wpakowania pod to dźwięk elektrozaworu.
Tytuł: Odp: Zmiana i dopasowanie dźwięków z maszynowni
Wiadomość wysłana przez: Stele w 27 Marca 2015, 20:34:55
Nie. A bez Ry jedynej osoby z ambicjami na wyprowadzenie kabin do LD, co pozwoliłoby przypisać dźwięk do każdej cewki, raczej prędko się nie będzie dać. :(
Tytuł: Odp: Zmiana i dopasowanie dźwięków z maszynowni
Wiadomość wysłana przez: muri w 27 Marca 2015, 20:47:25
Nie przesadzasz aby? @El Mecánico coś chyba dłubał w temacie LadderDiagramów, jeżeli mnie pamięć nie myli. Nie myli!: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,24949.msg364156.html#msg364156
Tytuł: Odp: Zmiana i dopasowanie dźwięków z maszynowni
Wiadomość wysłana przez: El Mecánico w 27 Marca 2015, 21:51:40
Nie myli, nie myli, tyle że nie jest to prosta sprawa. Co więcej zrobienie samego modułu LD nie rozwiąże sprawy.
Tytuł: Odp: Zmiana i dopasowanie dźwięków z maszynowni
Wiadomość wysłana przez: muri w 27 Marca 2015, 23:34:06
Oczywiście że nie rozwiąże. Ale może nieco przybliży do rozwiązania? Jak Ci tam idzie z tym projektem: jakoś leci, czy jak krew z nosa?
Tytuł: Odp: Zmiana i dopasowanie dźwięków z maszynowni
Wiadomość wysłana przez: Ra w 28 Marca 2015, 03:06:30
Trzeba by przebudować obsługę klawiatury do jakiejś bardziej iteracyjnej albo tablicowej formy. Obecnie obsługa kabiny ma postać:
jeśli (klawisz=cośtam)
{
 jeśli (przełącznik jeszcze nie przestawiony)
 {
  przestaw przełącznik;
  odegraj dźwięk;
 }
}
else
//kolejny taki blok i tak kilkadziesiąt razy

Najlepiej by było zrobić system komunikatów, generowanych klawiaturą oraz innymi mechanizmami komunikacyjnymi. W zasadzie dobrze by też było włączyć weń komendy przesyłane pomiędzy pojazdami (używane głównie przy ukrotnieniu). Komunikaty powinny wchodzić w system przetwarzania typu Ladder Diagram, który z kolei by uruchamiał animacje oraz dźwięki. W normalnym trybie bym to robił najprawdopodobniej w następnej kolejności i do końca roku by działało. Do tego przebudowa MMD, żeby definicje dźwięków były bardziej elastyczne, co nawet zacząłem robić przy okazji wielokrotnych animacji mierników.
Tytuł: Odp: Zmiana i dopasowanie dźwięków z maszynowni
Wiadomość wysłana przez: Marcin S w 28 Marca 2015, 09:14:36
Gdzie mogę znaleźć ten kod? Bo do czego zmierzam, byłem ostatnio na siódemce i ponagrywałem dość sporo różnych dźwięków styczników, przekaźników, zaworów ep, itd.. i teraz chciałbym to jakoś wpakować w symulator, a formułki w 303e.MMD są zbyt "ogólne".
Tytuł: Odp: Zmiana i dopasowanie dźwięków z maszynowni
Wiadomość wysłana przez: Stele w 15 Kwietnia 2015, 16:11:56
Jakby ktoś potrzebował, parser mmd kabiny znajduje się w pliku Train.cpp od wersu 4294. https://github.com/eu07/maszyna/blob/dp/Train.cpp
Dźwięków słyszalnych z zewnątrz w DynObj.cpp od wersu 3875. https://github.com/eu07/maszyna/blob/dp/DynObj.cpp