- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: danniel w 25 Marca 2015, 17:51:56
-
Witam ponownie.
Czego się nie dotkniesz w g***o się obróci.
Niestety, to prawda. Zrobiłem teksturę, wyeksportowałem do .tga, skonwertowałem do .dds, zrobiłem mini scenerię z tą teksturą i ... jest biała. Errory tyczą się tylko siódemki, wg Rainsted jest komplet plików. O co chodzi? Plik z teksturą wstawić do: textures\tory\1435 Rozmiar tekstury 1,40MB http://eu07.pl/userfiles/23139/priv-tpd-469-3_grass_tp.7z
-
Bad texture: textures\tory\1435\tpd-469-3_grass_tp.tga has wrong header or bits per pixel.
Miała kanał alfa. Tekstury torów, wyświetlaczy i pewnie jeszcze czegoś generowanego przez exe w locie muszą być w 24 bitach.
Oprócz tego masz za długi odcinek przejściowy i złą jego orientację oraz profil podsypki i powtarzanie mapowania niedopasowane do tekstury.
-
Skąd ten błąd Tobie się zalogował? To tak "na szybko" zrobiłem, żeby zobaczyć efekty. Dodatkowo nie widziałem orientacji. Z tą trawą zrobię para-teksturę (taką samą, ale w większej rozdzielczości). I powinno być git.
-
A ja tak dla odmiany mam tę teksturę. Wypakowałem teksturę do folderu tory/1435 i usunąłem sobie rozszerzenia z pliku ze scenerią, bo testuję na paczce TGA. Wszystko jest OK i w logu nie mam takiego błędu, jaki przedstawił @Stele. Na dowód dodaję screena, log oraz plik .scn z usuniętymi rozszerzeniami.
-
Może problem leżał w rozszerzeniach jawnych. Błąd mi zalogowało na czystej paczce. Na ddsie nie chciało mi tego wczytać, ale to może być kwestia gimpowego pluginu do zapisu po usunięcia kanału alfy. W tga wczytało już bez problemu.
-
Ale teksturę zmieniałeś z DDS na TGA? U mnie zadziałało na pliku, który załączył kolega @danniel, więc w wersji DDS. A testowałem na czystej PC TGA.
-
Na tej z paczki nie wczytywało z powyższym błędem. Po edycji ddsa nie wczytywało wcale. Po konwersji na tga załapało.
-
Już chyba wiem, co jest źle. Została dodana tekstura w wersji .dds, natomiast w pliku ze scenerią było wpisane rozszerzenie .tga. Proponuję usunąć wszystkie rozszerzenia, jak w załączonym w moim poprzednim poście pliku .scn (w tym poście ze screenem z działającą teksturą). Myślę, że to było przyczyną tego błędu.
EDIT: Jestem już prawie w 100% pewny, że te rozszerzenia spowodowały ten błąd. Usunąłem kanał alfa z tekstury, tak jak Stele pisałeś i sprawdziłem działanie. Po edycji DDSa, po raz kolejny wczytało się dobrze po usunięciu rozszerzeń z pliku .scn.
-
Można stawiać D1, Gimp do każdej nowej tekstury 'wciskał' alphę. Po usunięciu alphy i rozszerzeń wszytko gra. Całkiem, całkiem się prezentuje... Tylko do testów wrzucać.
-
Tą teksturkę zarośniętej podsypki trzeba by przerobić. Nikt jej nie zastosował jeszcze i jest tego przyczyna-wygląda słabo. Masz na to ambicje czy mam spróbować sam podłubać? Wrzucać do testu jednej tekstury nie ma sensu. Zrób paczkę przejściowych do wszystkich benkowych albo zapodaj tą w tga to wgram na svna i tyle.
-
Właśnie zrobiłem dla wszystkich benkowych i konwertuję do dds'a. Co do trawy, na razie nie zaprzątaj sobie głowy tym - coś wymyślę.
-
Nikt jej nie zastosował jeszcze i jest tego przyczyna-wygląda słabo.
Nie da się tego zrobić lepiej, wszystkie zdjęcia użyte przy konstrukcji tekstury zaczerpnięte były ze zdjęć rzeczywistych elementów torowych. Tekstura podsypki cieszy oko tylko wtedy, gdy jest wykonana z jednej fotografii. A tę bardzo trudno uzyskać, bo trzeba się wznieść wysoko nad torowisko, a oś optyczna aparatu powinna być równoległa do lokalnego wektora siły ciężkości. No i należy zrobić sporo takich zdjęć, by uchwycić różne podsypki. Ale da się to zrobić, otrzymałem kiedyś od CTL-a taki zestaw fotografii dla różnego torowiska, jednak ciężko zrobić z nich tekstury. Nawet jeśli się uda, to nie ma już najmniejszych szans na zrobienie adekwatnej podsypki rozjazdu.
Jak czuje się ktoś na siłach, to chętnie zobaczę efekty. Może się czegoś nauczę. Gdy robiłem rozjazdy 1:9, R=300 m, to jeden z użytkowników Trainza je skrytykował, pisząc że może zrobić dużo lepsze. Niestety nigdy nie pochwalił się efektami.
-
I gdzie te rozjazdy 1:9 r300? Bo kleję właśnie taki i nie mam zamiaru dublować roboty jak kisisz gotowca na dysku.
W teksturce razi kontrast między trawą a podkładami. Trzeba by na szczycie dodać przebijającą podsypkę i trochę omszyć deski. Z rozjazdem nie spasujesz, ale przynajmniej na szlaku będzie wyglądać lepiej. No i trzeba by do każdej tekstury trawy mieć inną...
R=190 m, pomyliłem się // Benek