- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Symulator => Wątek zaczęty przez: Stele w 18 Marca 2015, 21:54:27

Tytuł: Charakterystyka diesla.
Wiadomość wysłana przez: Stele w 18 Marca 2015, 21:54:27
Co oznaczają parametry nominalfill Mstand nmax_cutoff W charakterystyce silnika spalinowego? Czy da się policzyć teoretycznie moment przy maksymalnych obrotach? W danych znamionowych silników podawane są tylko: moment maksymalny, obroty maksymalnego momentu, moc maksymalna, obroty mocy maksymalnej.
Tytuł: Odp: Charakterystyka diesla.
Wiadomość wysłana przez: Anrej w 19 Marca 2015, 00:37:44
Musisz mieć krzywe charakterystyki pracy silnika, a one zależą od konstrukcji silnika. Zawsze to można sprawdzić na hamowni.
Tytuł: Odp: Charakterystyka diesla.
Wiadomość wysłana przez: Stele w 19 Marca 2015, 00:47:39
To załatw mi charakterystyki WFM-150 i 4C90. ;) Serio nie ma jakiejś charakterystyki teoretycznej po której można aproksymować z tych dwóch punktów albo ewentualnie coś policzyć z parametrów cylindrów?
Tytuł: Odp: Charakterystyka diesla.
Wiadomość wysłana przez: szogun w 19 Marca 2015, 07:27:00
Za duzo zaleznosci zachodzi w silniku zeby dalo sie to policzyc.
Tytuł: Odp: Charakterystyka diesla.
Wiadomość wysłana przez: Ra w 19 Marca 2015, 07:49:47
Skoro spalanie w elektrowni da się policzyć na GPU w czasie rzeczywistym, to i mniejsze coś też by się pewnie ogarnęło...
Tytuł: Odp: Charakterystyka diesla.
Wiadomość wysłana przez: El Mecánico w 19 Marca 2015, 08:40:45
Spalanie w elektrowni zachodzi w sposób mniej skomplikowany niż praca silnika spalinowego. Silnik spaliwnowy sam w sobie traci część mocy wytwarzanej w procesach spalania paliwa w wyniku tarcia elementów ruchomych, stanowiących jego konstrukcję...
Tytuł: Odp: Charakterystyka diesla.
Wiadomość wysłana przez: youBy w 19 Marca 2015, 12:33:32
nominalll – względna nominalna dawka (czyli raczej 1,0)
Mstand – moment oporów ruchu
nmax_cutoff – prędkość obrotowa odcięcia dawki paliwa

Moment w Nm to moc w W przez prędkość kątową w rad/s.