- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: guest23436 w 08 Marca 2015, 18:26:07
-
Witam!
Od pewnego czasu interesuję się nieukończonymi projektami lub zakończonymi po budowie prototypu, są to np. EPA42, ET24, EP23, projekt dwuczłonowej lokomotywy towarowej - typ 205E.
W tym poście chciałbym skupić się na ET24, której model kiedyś był w MaSZynie. W latach 1977 - 1978 OBRSP w Poznaniu opracował dokumentację sześcioosiowe lokomotywy o układzie osi Bo'Bo'Bo' typu 204E. W książce pt.: "60 lat elektryfikacji PKP" o tej lokomotywie napisano następująco: "W drugiej połowie lat osiemdziesiątych planowano budowę lokomotyw 6-osiowych, o układzie Bo-Bo-Bo, zarówno dla ruchu towarowego jak i osobowego. Na ukończeniu była dokumentacja takiej lokomotywy towarowej, serii ET24 oraz zamierzano rozpocząć pracę nad podobną lokomotywą do ruchu pasażerskiego, budowaną na bazie lokomotyw serii EP09." Kilka danych na początek:
Długość ze zderzakami: 20360 mm (dla porównania EP09 16740 mm)
Długość bez zderzaków: 19140 mm
Rozstaw osi w wózku: 2850 mm
Wysokość od główki szyny do zderzaka: 1050 mm
Zamieszczam linki do rysunków tejże lokomotywy:
1. http://www.bluefish.foxnet.pl/Tabor/Elektryczne/ET24/ET24.jpg (http://www.bluefish.foxnet.pl/Tabor/Elektryczne/ET24/ET24.jpg)
2. http://img4.garnek.pl/a.garnek.pl/002/820/2820159_800.0.jpg/et24-z-1985r-projekt-nie.jpg (http://img4.garnek.pl/a.garnek.pl/002/820/2820159_800.0.jpg/et24-z-1985r-projekt-nie.jpg) - wymiary
3. http://forum.modelarstwo.info/attachments/et24-jpg.34794/ (http://forum.modelarstwo.info/attachments/et24-jpg.34794/) - w malowaniu podobnym do ET42
Gdyby ktoś wiedział więcej, miał rysunki, skany dokumentacji i mógłby udostępnić je mnie byłbym bardzo wdzięczny, w takiej sytuacji proszę o kontakt na PW.
-
Witaj,
Tutaj (http://www.forumkolejowe.pl/niezrealizowane-projekty-taboru-trakcyjnego-vt1965.htm) masz całkiem spory spis nieukończonych projektów. Jeden z ciekawszych to ET41 w wersji 203Ea.
-
Kilka skanów z katalogu taboru OBRSP w Poznaniu.
-
206E (ET24) — prędkość ciągła (ok. 50 km/h) i moc silnika (500 kW) zdają się sugerować i potwierdzać doniesienia o zastosowaniu silników EE541 z EU07. W takim wypadku jeździłoby się tym podobnie jak bykiem.