- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: Technik w 07 Marca 2015, 23:20:11
-
Ostatnio próbuję zrobić "mój" przystanek osobowy w Rainstedzie. Niestety, w danych UMP jest tylko jeden tor (linia jest dwutorowa), a i układ torowy bocznic jest nieaktualny. Wykorzystując funkcję "dodaj tor" w Rainstedzie ładnie dodaje się tor, ale... po drugiej stronie, tam gdzie w rzeczywistości nic nie ma. Jak więc przemieścić tor?
-
UMP można sobie wczytać dwa razy, za drugim razem z dodaniem przesunięcia — niby wtedy będą dwa tory. Aczkolwiek dokładność UMP jest taka, że i tak potem trzeba ręcznie to poprawić. Ale można np. zrobić dwie stacje, a szlak pomiędzy nimi wczytać z UMP i się to będzie nadawało do jeżdżenia w kilka minut, jedynie rażąc brakiem estetyki. UMP pozwala też pobrać automatem mapy podkładowe na interesującym obszarze, a także można sobie to wyeksportować do innego edytora, dzięki czemu błędy rozmiarów na scenerii nie będą przekraczać 50m.
Przed dodaniem toru możesz zaznaczyć inny tor i wskazać od którego końca ma być dodany. Jeśli tory już są z obu stron, albo wybierzesz punkt 4, tor się doda 4.5m obok. Zasadniczo, to trzeba zacząć od początku, czyli ustawić linię kierunkową, a następnie wpisywać w tory odległość od linii kierunkowej. Aby przemieścić tor, czy jakikolwiek inny odcinek, należy wybrać przemieszczany punkt (lista punktów ma więcej pozycji, w przypadku prostego odcinka użyteczne są tylko dwie), a potem użyć przycisku "Ustaw" i kliknąć na obszarze edycyjnym. Można też zaznaczyć inny odcinek, zapisać któryś z jego punktów do pamięci, a następnie ustawić koniec innego odcinka z pamięci. Również ustawienie odległości od linii kierunkowej przemieści tor.
-
OK, dzięki, układ torowy jest prawie gotowy, jednak mam problem ze wstawieniem zwrotnic. W 3DS maxie można wybrać czy kierunek zwrotny ma iść "w lewo" czy "w prawo". A tu jak obrócić zwrotkę?
-
Trzeba przestawić jej punkt 4 na drugą stronę.
-
Jak?
-
Zaznaczyć zwrotnicę, wybrać Point4 - P[4] z listy punktów na zakładce Punkty, kliknąć Ustaw wybrany punkt na mapie i kliknąć po tej stronie zwrotnicy, po której ma być tor odchylony.
-
OK, działa. Jednak niepotrzebnie dodałem "drogi" z UMP i teraz mam dużo jakiś niepotrzebnych danych - jak je usunąć i zostawić tylko tory?
I mam jakieś zduplikowane tory - tu też nie wiem jak usunąć.
-
Raczej nie ma narzędzia do usuwania zbędnych odcinków. Można zaznaczyć jeden i następnie trzymać Usuń na zakładce Napraw, korzystając z tego, że odcinki są połączone i będą się usuwać kolejno. W skrajnym przypadku można wyeksportować wybiórczo do SCN (np. dodać potrzebne odcinki do grupy i tylko te eksportować), a następnie ponownie utworzyć RSF przez eksport scenerii (znikną wtedy powiązania z liniami kierunkowymi, ale linie kierunkowe można przekopiować pomiędzy RSF, a odtworzenie powiązań jest dosyć proste i można je w miarę szybko zrobić).
Jeśli przez jakieś zduplikowane tory rozumiesz logowanie przez EU07.EXE powtarzających się nazw odcinków, to trzeba w RSF z menu Linia wybrać Nadaj unikalne nazwy, a następnie zapisać RSF i wyeksportować ponownie.
-
Jak utworzyć RSF z SCN? Wyeksportowałem, usunąłem w Notepadzie++ drogi i jak przekonwertować z powrotem?
-
Na zakładce Debugger jest przycisk Eksport scenerii do RSF. Dla zwykłej scenerii należy wcześniej wczytać wszystkie include, a następnie połączyć tory (można też wybrać tryb dla trasopisarzy, wtedy te operacje wykonają się automatycznie).
-
Ale nie chodzi o EXPORT RSF->SCN tylko IMPORT SCN->RSF!
-
Nie ma możliwości importowania plików SCN do pliku RSF (w taki sposób, jak importuje się UMP albo linie kierunkowe). Jest tylko możliwość wczytania scenerii (tak, że widać ją na Podglądzie terenu) oraz wyeksportowania jej do nowo utworzonego pliku RSF.