- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Bieżące Symulatorowe => Wątek zaczęty przez: Konrad_74 w 19 Lutego 2015, 01:10:41

Tytuł: Charakterystyka eu07
Wiadomość wysłana przez: Konrad_74 w 19 Lutego 2015, 01:10:41
  Witajcie. Z racji pojawienia się w nowej paczce zmienionych charakterystyk silników dla siódemek mam pytanie skierowane, przede wszystkim, do osób na co dzień użytkujących tych maszyn w ramach swojej pracy zawodowej. Jak zachowanie obecnych wirtualnych ma się do realnych?
 Z informacji dotyczących siódemek wynika, że powinna być w stanie poprowadzić, po torze płaskim, skład pudeł o masie do 700t ze swoja max prędkością konstrukcyjną, 125 km/h.  Zrobiłem kilka prób w symku, na prostym odcinku toru, zapinając na hak 16 pudełek z pasażerami ważący 680t.  Po przejechaniu ok 16 km, skład udało mi się rozpędzić jedynie do ok 118 km/h i dalej w zasadzie, prędkość już nie chciała przyrastać. Symulację odpaliłem na domyślnym napięciu, bodajże, 3,6 kv.
Składy nieco lżejsze, też aktualnie trudno jest rozbujać nawet do 120 i trwa to bardzo długo. Wszystkie próby przeprowadzone na standardowej eu07 (przełożenie 18:79). Symulatorowa 7-ka osłabła wyraźnie. Pytanie czy tak to wygląda w rzeczywistości? Podobno większość tych maszyn nie "trzyma" parametrow fabrycznych. Czy moglibyście podać jakieś przykłady z praktyki w jakim mniej więcej czasie, jakiej masy składy, w jakich warunkach można rozpędzić do 120 km/h?
Tytuł: Odp: Charakterystyka eu07
Wiadomość wysłana przez: matfre96 w 19 Lutego 2015, 07:36:05
Myślę że ciężko będzie porównać Twoje próby do rzeczywistości, bo nigdzie nie znajdziesz szlaku gładkiego jak stół.
Tytuł: Odp: Charakterystyka eu07
Wiadomość wysłana przez: youBy w 19 Lutego 2015, 11:46:25
Na to składa się kilka czynników. Pierwszy z nich to podawane wszędzie w internecie 125 km/h ze składem 650 ton (skąd w ogóle wziąłeś 700?). Zgodnie z prasą branżową jest to nieprawdziwa informacja, posłużę się dwoma cytatami:
Cytat: https://groups.google.com/forum/#!topic/pl.misc.kolej/cBcXmCuguqM
Podczas pierwszych prób lokomotyw dostarczonych na początku 1962 roku stwierdzono, że nie jest możliwe osiągniecie prędkości maksymalnej 125 km/h z pociągiem 650 ton. Wynikało to z faktu, że opory ruchu pociągu obliczone według wzoru prof. Jaworskiego (Strahla!) były za małe w stosunku do rzeczywistych. Od tej pory wprowadzono nowe wzory na opory ruchu opracowane przez COBiRTK. /TTS
Cytat: https://groups.google.com/forum/#!topic/pl.misc.kolej/aIDwbdvp0jA
• nadmierne przeciążenia silników w eksploatacji w wyniku:
• niedostosowania   rozkładu   jazdy   do   prowadzonych   pociągów (brutto, czas jazdy, zwalniania);  własności trakcyjne-lokomotyw serii EU07,  według DTR,  umożliwiają prowadzenie pociągów pasażerskich o  masie  650  ton na torze   poziomym   z   maksymalną   prędkością   115   km/h; /TiW
Jest to też zgodne z relacją jednego ze znanych mi maszynistów, który potwierdził, że jadąc EU07 z 16 wagonami „120 złapać nie chciało”.

Drugi z nich to trasa. Na torze doświadczalnym jest łuk o promieniu 600 metrów, który wprowadza dodatkowy opór około 1,25‰. Zasadniczo to mało

Trzeci z nich to same lokomotywy. Obecnie ich parametry bywają bardzo różne. Przedstawiono mi nagrania z pojazdu, który przy napięciu 3kV zamykał szereg przy 20 km/h, równoległą przy 40 km/h, a ostatni bocznik wszedł przy ok. 65 km/h przy prądzie na amperomierzach między 550 a 600 A. Z tego też powodu postanowiłem wprowadzić w charakterystyce dodatkowy opór ok. 0,5 Ω w obwodzie głównym, aby lepiej dopasować się do rzeczywistości.

Czwarty z nich to opory ruchu. Dawno temu wprowadziłem w exe niby poprawkę na opór aerodynamiczny, która faktycznie usuwała opór łożysk. W zeszłym roku zostało to usunięte, co spowodowało wzrost oporów ruchu pociągów. To również sprawia, że pociąg rozpędza się wolniej. Dodatkowo w EU07 został wprowadzony współczynnik Cx na podstawie symulacji tunelu aerodynamicznego z wykorzystaniem faktycznej geometrii pojazdu.