- Symulator MaSzyna -

Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: borys_q w 17 Lutego 2015, 13:54:34

Tytuł: Przetarg na naprawę główną EP08.
Wiadomość wysłana przez: borys_q w 17 Lutego 2015, 13:54:34
Jakby kogoś interesowało, ze strony internetowej PKP intercity:
Cytuj
Wykonanie obsługi technicznej na 5-tym poziomie utrzymania P5 (napraw głównych) oraz modernizacji 9
lokomotyw elektrycznych serii EP08.
http://www.intercity.pl/pl/site/o-nas/przetargi/biezace-przetargi/naprawa-glowna-lokomotyw-serii-ep08.html

Reg. Obowiazki: 7
Prosze poprawic.
Rozi

Tytuł: Odp: Przetarg Na naprawę główną EP08
Wiadomość wysłana przez: PiterCC w 17 Lutego 2015, 13:58:46
Czyli jednak brak lokomotyw jest tak poważny, że emerytów wskrzeszają? Najpierw Vectrony, a teraz nawet 007 będą robić :)
Tytuł: Odp: Przetarg Na naprawę główną EP08
Wiadomość wysłana przez: borys_q w 17 Lutego 2015, 14:12:19
Te "emeryty" są bardziej niezawodne od EP09 które latem powyżej 8 wagonów, padają jak muchy.
Tytuł: Odp: Przetarg na naprawę główną EP08.
Wiadomość wysłana przez: xDzonox w 17 Lutego 2015, 18:47:28
Moim zdaniem tu nie chodzi o wskrzeszanie emerytów - o wiele starsze jednostki jeżdżą i mają się dobrze. Po prostu PKP IC zaniedbało swój tabor. Tłumaczą się, że liczyli na terminowy odbiór Pendolino. O tym, że odbiór się opóźni, było wiadomo już od kilku miesięcy, nie mówiąc już o tym, że ED250 obsługują niewielką część tras, na których PKP IC jeździ. Natomiast faktem jest, że 08 obsługiwały głównie połączenia z i do Warszawy, więc bardzo naciągając sprawę takie tłumaczenie może mieć sens. Nie zmienia to faktu, że jeśli chodzi o tabor, IC leży i kwiczy, nie tylko w kwestii lokomotyw, ale i wagonów (zestawianie składów typu 2x A, 1x B, 1x AB) i przebąkuje już o wypożyczaniu wagonów.
Tytuł: Odp: Przetarg na naprawę główną EP08.
Wiadomość wysłana przez: muri w 17 Lutego 2015, 20:21:38
Cytuj
Nieogłaszanie przetargów na naprawy lokomotyw odbiło się na stanie taborowym PKP Intercity. Po Vectronach z DB Schenker, PKP IC zaczęło wypożyczać elektrowozy z PKP Cargo. Przewoźnik ogłosił właśnie przetarg na naprawy EP08, ale za zaniedbania z zeszłego roku przyjdzie mu zapłacić miliony złotych.
http://www.rynek-kolejowy.pl/55837/pkp_ic_brakuje_lokomotyw_po_db_schenker_pozycza_tez_z_pkp_cargo.htm

Reg. obowiązki 7.
Proszę poprawić.
Benek
Tytuł: Odp: Przetarg na naprawę główną EP08.
Wiadomość wysłana przez: borys_q w 17 Lutego 2015, 21:10:14
Nie wykluczone, że IC zdało sobie sprawę że nie ma realnie żadnej szansy żeby Darty na czas weszły do eksploatacji, czy Stadlery przyjdą planowo też się okaże, dziewiątki wyjeżdżają kilometry, siemensy są odstawiane na P3, robi się naprawdę licho.
Tytuł: Odp: Przetarg na naprawę główną EP08.
Wiadomość wysłana przez: Maupex w 18 Lutego 2015, 16:21:28
http://inforail.pl/text.php?id=69414

Ciekawe co kryje się pod "modernizacją przewietrzania oporów rozruchowych", przecież 07/08 mają ten element akurat bardzo dobry.
Tytuł: Odp: Przetarg na naprawę główną EP08.
Wiadomość wysłana przez: youBy w 18 Lutego 2015, 16:25:27
Mnie bardziej zastanowiło, dlaczego chcą obracać boczniki o 180°.
Tytuł: Odp: Przetarg na naprawę główną EP08.
Wiadomość wysłana przez: Maupex w 18 Lutego 2015, 16:38:15
No fakt, dziwne to. Jeszcze jest montaż elektronicznego stabilizatora napięcia prędkościomierza - to jeszcze się stosuje te z bareterem i żarówką?
Tytuł: Odp: Przetarg na naprawę główną EP08.
Wiadomość wysłana przez: borys_q w 18 Lutego 2015, 17:27:28
Co do przewietrzania, chodzi o zamontowanie żaluzji jak w 303 E zamykanych dźwignią a nie przez korbowo-gwintowy mechanizm, który lubi się przycierać( jest to w przetargu opisane). Co do boczników, chodzi o lepszy dostęp do miejsca wpinania okablowania (normalnie wychodzi od wewnątrz, po przekręceniu jest od zewnątrz lokomotywy).W tym miejscu występują najczęściej problemy, przekręcenie  do zewnątrz ułatwia dostęp i skraca czas naprawy. Można zwrócić uwagę że dużo siódemek ma obudowę bocznika indukcyjnego z taką "klapą rewizyjną" te boczniki są ustawione kablami do zewnątrz.

Cytuj
No fakt, dziwne to. Jeszcze jest montaż elektronicznego stabilizatora napięcia prędkościomierza - to jeszcze się stosuje te z bareterem i żarówką?

Stosuje.
Tytuł: Odp: Przetarg na naprawę główną EP08.
Wiadomość wysłana przez: PanMechanik w 18 Lutego 2015, 19:15:31
IC leży i kwiczy, nie tylko w kwestii lokomotyw, ale i wagonów (zestawianie składów typu 2x A, 1x B, 1x AB) i przebąkuje już o wypożyczaniu wagonów.

Podaj źródło. Po co wypożyczać?
...
Tytuł: Odp: Przetarg na naprawę główną EP08.
Wiadomość wysłana przez: Mihau w 18 Lutego 2015, 20:15:20
A może po to by mieć czym wozić ludzi? Chciał byś wpuścić ludzi do wagonów bez naprawy/rewizji?

Reg. obowiązki 11a.
Proszę poprawić.
Benek
Tytuł: Odp: Przetarg na naprawę główną EP08.
Wiadomość wysłana przez: PanMechanik w 18 Lutego 2015, 22:14:29
Trafna odpowiedź! Gratuluję. Zamiast trwonić pieniądze na wynajem wagonów, nie lepiej przeznaczyć je na naprawy/rewizje tego co IC posiada w swojej flocie? Za nic w świecie nie potrafię pojąć polityki tej spółki. Co za banda ... (pozwolę sobie nie pisać tego otwarcie) dowodzi tą spółką? Jest to ewidentne działanie na niekorzyść przedsiębiorstwa.
Tytuł: Odp: Przetarg na naprawę główną EP08.
Wiadomość wysłana przez: PiterCC w 18 Lutego 2015, 22:16:51
Taka banda, jacy jej mocodawcy. A że zarząd PKP pochodzi z nadania rządu PO, resztę sobie możesz sam dopowiedzieć.
Tytuł: Odp: Przetarg na naprawę główną EP08.
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 19 Lutego 2015, 14:04:06
Generalnie świniak przestanie być klasycznym świniakiem, bo będzie to pudło z bebechami od 303E i wyglądem budynia ;)
Tytuł: Odp: Przetarg na naprawę główną EP08.
Wiadomość wysłana przez: Niebugoclaw w 22 Lutego 2015, 00:22:56
Zachowa vmax 140km/h? Byleby tylko nie powtórzyli błędu z usuwaniem klasycznych grzejników, jak w przypadku 303eb...