- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Bieżące Symulatorowe => Wątek zaczęty przez: PJC w 07 Listopada 2003, 23:10:01

Tytuł: semafory wjazdowe
Wiadomość wysłana przez: PJC w 07 Listopada 2003, 23:10:01
Trudno mi sie wypowiadać jak jest w realu (niech to zrobią maszyniści) ale według mnie kolejnośc pojawiania się sygnałów na semaforze wyjazdowym dla ET22 (S5 potem S2) powinna być zachowana dla pozostałych semaforów wjazdowych na innych stacjach, no i dla semaforów wyjazdowych tych przed SBL.

Inaczej mówiąc, w symulatorze często na trasie semafory wjazdowe pokazują najpierw S1 a potem S2. Wygląda to tak, jakby najpierw był ustawiany sygnał wyjazdowy, a potem dopiero wjazdowy (dotyczy oczywiście przelotów). W realu jest chyba odwrotnie, nie?

Pozdr

[%sig%]
Tytuł: Re: semafory wjazdowe
Wiadomość wysłana przez: pirek2 w 08 Listopada 2003, 07:28:25
> Inaczej mówiąc, w symulatorze często na trasie semafory
> wjazdowe pokazują najpierw S1 a potem S2. Wygląda to tak, jakby
> najpierw był ustawiany sygnał wyjazdowy, a potem dopiero
> wjazdowy (dotyczy oczywiście przelotów). W realu jest chyba
> odwrotnie, nie?
>



Bo tak w zasadzie powinno się układać przebieg. Najpierw wyjazd potem wjazd ale i tak wiekszość dyżurnych ustawia jak im pasuje. Z resztą wydaje mi sie że wyświetlanie najpierw S1, a następnie S2 wcale nie świadczy o tym, że na wyjazdowym ustawiono już wyjazd.

Pozdrawiam

pirek2
Tytuł: semafory wjazdowe
Wiadomość wysłana przez: PJC w 19 Listopada 2003, 17:15:07
pirek2 - no nie masz racji. Semafor wjazdowy zawsze wskazuje to, co wyświetla semafor wyjazdowy.

Pozdr
Tytuł: semafory wjazdowe
Wiadomość wysłana przez: pirek2 w 19 Listopada 2003, 19:50:15
Cytat: "PJC"
pirek2 - no nie masz racji. Semafor wjazdowy zawsze wskazuje to, co wyświetla semafor wyjazdowy.



Tak wiem ale pomylilem S2 z S5 i dlatego wyszlo inaczej.

Pozdrawiam
pirek2
Tytuł: semafory wjazdowe
Wiadomość wysłana przez: Dżyszla w 19 Listopada 2003, 21:35:58
Jak semafor wjazdowy ma pokazywać to samo co wyjazdowy??? Nie rozumiem?

Standardowo wszystkie semafory pokazują S1. Jak się ustawi przebieg, to wtedy można podać S2 na trasie przebiegu. I tyle... Kiedy kto to zrobi, to nie ważne (najwyżej będzie się stać przed stacją). Przecież chyba nie ma w tym większej filozofii...?
Tytuł: semafory wjazdowe
Wiadomość wysłana przez: pirek2 w 20 Listopada 2003, 12:59:33
Chodzi o to, ze samofor wjazdowy informuje nas  c tym co pokazuje semafor wyjazdowy.

Pozdrawiam
pirek2
Tytuł: semafory wjazdowe
Wiadomość wysłana przez: Artur Kopacz w 21 Listopada 2003, 13:18:21
Przy okazji. Jak sie wjeżdża od Dejaw do Wielkiego Kaca osobowym z EU07 to dostaje się wjazd na jedno pomarańczowe czyli max, a jedzie sie w bok na rozjezdzie do toru z peronem. Natomiast towarowym z ET41 jedzie się wyraźnie prosto, a dostaje wjazd na dwa pomarańczowe czyli 40. Chyba źle jest ustawiony tor główny zasadniczy.
Tytuł: semafory wjazdowe
Wiadomość wysłana przez: uetam w 21 Listopada 2003, 14:10:23
Nie wiem czy to o to chodzi, ale towarom daje się s13 dlatego że mają dosyć długą drogę hamowania, gdybys jechal np 70 z dużą ilością wagonów możesz nie wyhamować, inaczej sprawa sie ma z osobowymi, mają mniej wagonów i szybciej hamują. Wydaję mi się że w tym rzecz.
Tytuł: semafory wjazdowe
Wiadomość wysłana przez: marekG w 21 Listopada 2003, 15:04:13
Cytat: "Artur Kopacz"
Przy okazji. Jak sie wjeżdża od Dejaw do Wielkiego Kaca osobowym z EU07 to dostaje się wjazd na jedno pomarańczowe czyli max, a jedzie sie w bok na rozjezdzie do toru z peronem. Natomiast towarowym z ET41 jedzie się wyraźnie prosto, a dostaje wjazd na dwa pomarańczowe czyli 40. Chyba źle jest ustawiony tor główny zasadniczy.

chyba semafor z jednym "pomaranczowym" (tak na marginesie to chyba jest bardziej zolty) oznacza "stoj" na nastepnym semaforze. Przejazd z max predkoscia daje ci tylko zielone bez dodatkowych "kolorkow"
Tytuł: semafory wjazdowe
Wiadomość wysłana przez: marekG w 21 Listopada 2003, 15:07:54
Cytat: "pirek2"
Chodzi o to, ze samofor wjazdowy informuje nas  c tym co pokazuje semafor wyjazdowy.

Pozdrawiam
pirek2

chyba nie do konca. Oznaczaloby to ze stojac na wjazdowym na czerwonym rowniez czerwone jest na wyjazdowym, a to nieprawda bo przeciez w tym czasie kiedy stoisz i czekasz na wjazd inny pociag przed toba na torze wlasnie mogl dostac zielone na wyjazdowym i zmyka ze stacji zeby tobie miejsce zrobic
Tytuł: semafory wjazdowe
Wiadomość wysłana przez: Leszek w 21 Listopada 2003, 15:43:09
Koledzy, zapoznajcie się z przepisami E1, zanim takie dyskusje zaczniecie. Nie rozumiem, jak można się bawić symulatorem, nie mając pojęcia o podstawowych przepisach na temat ruchu kolejowego. Piszecie bzdury i ktoś jeszcze pomyśli, że to prawda.
Tytuł: semafory wjazdowe
Wiadomość wysłana przez: PJC w 21 Listopada 2003, 17:08:14
Cytat: "Leszek"
Koledzy, zapoznajcie się z przepisami E1, zanim takie dyskusje zaczniecie. Nie rozumiem, jak można się bawić symulatorem, nie mając pojęcia o podstawowych przepisach na temat ruchu kolejowego. Piszecie bzdury i ktoś jeszcze pomyśli, że to prawda.


kolego Leszku - nie oczekuj, że wszyscy uruchamiający symulator na swoim komputerze znają przepisy E1, czy inne dotyczące ruchu kolejowego. Dla większości symulator jest jedynym sposobem poznania obsługi lokomotyw, w tym też i przepisów panujących na torach. Prosze o większą wyrozumiałośc dla osób odwiedzających forum :) A osoby znające tak dobrze przepisy kolejowe ja ty mogą pomóc pozostałym w zrozumieniu tego co jest napisane w E1. Ja też nie potrafie gotować po przeczytaniu nawet największej książki kucharskiej  8)

Wracając do wątku - już wyjaśniła sie sprawa sygnałów świetlnych na semaforze wjazdowym. Wyjaśniłem sprawę u samego źródła - poszedłem na nastawnię. Otóź, ułożenie przelotu (sytuacja, w której pociąg nie zatrzymuje sie na stacji, tylko jedzie dalej) na pulpicie kostkowym może być wykonane w dwojaki sposób.
[list=]podanie sygnału na sem. wjazdowym, później na sem. wyjazdowym - w takiej sytuacji na wjazdowym najpierw pojawi się S5, a po ustawieniu wyjazdu - S2;[/list]
[list=]sytuacja odwrotna (najpierw wyjazdowy, później wjazdowy) - Z S1 na S2[/list]

I tak jest w symulatorze. Czasami z "czerwonego" na "zielone" odrazu, a czasami poprzez "pomarańczowe".W jaki sposób zrobi to dyżurny to już zależy od niego. Kolejność wciskania przycisków na pulpicie nie ma znaczenia. Brawa dla twórców za pełne oddanie realizmu  :lol:

Pozdrawiam
Tytuł: semafory wjazdowe
Wiadomość wysłana przez: Leszek w 21 Listopada 2003, 17:25:01
Nie oczekuję od nikogo znajomości wszystkich przepisów tyczących się ruchu kolejowego, bo to praktycznie niemożliwe. Jednak znajomość sygnalizacji jest wiedzą podstawową i bez tego zabawa symulatorem nie ma najmniejszego sensu. Kiedyś też nie miałem pojęcia co znaczą te "choinki" przy torach, ale zacząłem zabawe z "Mechanikiem" i to wymusiło najpierw naukę. Tak też polecam.
Tytuł: semafory wjazdowe
Wiadomość wysłana przez: marekG w 21 Listopada 2003, 19:20:36
Niestety ktos bez praktycznej wprawy taki jak ja ma problemy z rozpoznawaniem sygnałów na semaforze. Pół biedy jeśli chodzi o najprostsze ale kombinacje żółtego z zielonym i jeszcze z migotaniem narazie mi się mieszają. Dla mnie to czysta teoria niestety.
Tytuł: semafory wjazdowe
Wiadomość wysłana przez: Leszek w 21 Listopada 2003, 23:09:19
W porządku, nie wszystko jest dla Ciebie jasne i to można zrozumieć, tylko nie wypowiadaj się w takim razie, jako znawca (a tak było w odpowiedzi na post Artura Kopacza).
Tytuł: semafory wjazdowe
Wiadomość wysłana przez: Radkos07 w 21 Listopada 2003, 23:17:40
No fakt, że należałoby znać chociaż światełka na semaforach.
Tak więc dla tych, którzy tą dyskusję dzisiaj rozpoczeli (chociaż nie powinno to się tutaj pojawić): sygnały na wjazdowych są pomieszane. to co otrzymuje osobowy powinien otrzymać towarowy i vice versa.
ps. jeżeli zawsze zmieniacie jakikolwiek tor, to juz na semaforze dostajecie sygnał ograniczający prędkość, a zatem na chłopski rozum: drugie światełko od góry jest koloru żółtego.
Tytuł: semafory wjazdowe
Wiadomość wysłana przez: Tomek w 23 Listopada 2003, 00:15:48
Witam,

Ja w podobny sposob nauczylem sie podstawowych przepisow jak Leszek mowi, z mechanika.  Zeby uspokojic wszystkich chcialem sie podzielic sposobem jakim wydaje mi sie najlatwiej jest "zapamietac" te kolejowe choinki.  Wiec tak:  Jak sie wie co czerwone, zolte i zielone znaczy na tym mozna praktycznie wszystkie inne odczytac.  Ja je odczytuje od dolu do gory, (logicznie cos tam rosnie sobie :-)) wiec swiatlo dolne mowi mi co teraz sie dzieje a te gorne co tam dalej na drodze.  Moze to i glupio brzmi, ale naprwde jak dla mnie uproscilo mi te wszystkie choinki.  One sa bardzo proste w zrozumieniu.  Jak ktos juz wspominal, zobaczcie przepisy E1 najlepiej te na internecie ktore maja animacjie.  Popatrzcie sie na nie logicznie i same one do glowy wskocza. :-)
Tytuł: semafory wjazdowe
Wiadomość wysłana przez: marekG w 23 Listopada 2003, 12:42:53
w dziale download na witrynie CHPI-a jest do ściągnięcia fajny programik z przepisami E1. Nawet ładnie zrobione i trochę już mi weszło do łba
Tytuł: semafory wjazdowe
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 23 Listopada 2003, 18:07:08
Cytat: "marekG"
w dziale download na witrynie CHPI-a jest do ściągnięcia fajny programik z przepisami E1. Nawet ładnie zrobione i trochę już mi weszło do łba


Jaki jest dokładny adres tej witryny, bo coś nie mogę znaleść
Tytuł: semafory wjazdowe
Wiadomość wysłana przez: mixer w 23 Listopada 2003, 18:28:44
http://download.chip.pl/download_46634.html
Taki sobie programik. Rysuneczki od Radka Bacha ze strony internetowej, a dźwięku syreny to lepiej nie uruchamiać ;-)
(zapętlony z Boso View Express)
Mimo wszystko przydatny, lecz np. brakuje sygnału "Sz" na świetlnym semaforze i kilku innych mniejszych dupereli.
Tytuł: semafory wjazdowe
Wiadomość wysłana przez: chrisfox w 23 Listopada 2003, 20:39:52
Cytat: "marekG"
Niestety ktos bez praktycznej wprawy taki jak ja ma problemy z rozpoznawaniem sygnałów na semaforze. Pół biedy jeśli chodzi o najprostsze ale kombinacje żółtego z zielonym i jeszcze z migotaniem narazie mi się mieszają. Dla mnie to czysta teoria niestety.


Do nauki podstaw sygnalizacji polecam mechanika. Nie, żebym go tu reklamował, ale ma on dla początkujących zaletę w postaci punktów karnych. Robisz coś źle i natychmiast to widać.

Pozdrowienia
Tytuł: semafory wjazdowe
Wiadomość wysłana przez: mixer w 23 Listopada 2003, 21:36:44
Mechanik ma niestety poważną wadę na dzisiejsze czasy. Nie grafika, nie rozdzielczość ale niekompatybilność z systemem który jakiś czas temu opanował cały świat.  
BTW - miesiąc temu liczba użytkowników XP przebiła łączną ilość userów z pozostałch systemów komputerowych.
Zapaleńcy mogą sobie doinstalować programowy emulator windowsa 95 ;)
Tytuł: semafory wjazdowe
Wiadomość wysłana przez: chrisfox w 23 Listopada 2003, 22:40:55
To miło, ze już jest taki popularny (nawet ja mam). Tak z drugiej strony, nie tylko mechanik jest niekompatybilny z XP. Mój skaner też (niniejszym nie polecam musteka - bardzo nieprofesjonalna assistance i brak aktualnych sterowników do starszych modeli, tragedia). Chcąc nie chcąc musiałem pozostawić zainstalowany również win98 - wprawdzie dawno nie korzystałem z mechanika, ale mógłbym ;)

Pozdrowienia
Tytuł: semafory wjazdowe
Wiadomość wysłana przez: Cykel w 24 Listopada 2003, 00:04:12
Co do Mecha to mam windows 98 se i nie mam dźwięku :-( Kombinowałem sporo, mam aktualne sterowniki (VIA Audio chyba, karta dźwiękowa zintegrowana z płytą główną) no i cały czas coś mi nie działa. No a jazda Mechanikiem bez dźwięku nie jest zbyt ciekawa... może ktoś coś wie na ten temat i napisze co jest nie tak?
Tytuł: semafory wjazdowe
Wiadomość wysłana przez: chrisfox w 24 Listopada 2003, 08:57:11
Nie będzie ta odpowiedź wyglądać zbyt fachowo ;(  Prawdą jest, że pracując cały czas w XP specjalnie się `98 nie interesuję. U mnie w tym systemie (nowy komputer,  to dopiero...) w ogóle nie dają się zainstalować sterowniki do dźwięku. Walczyłem parę razy (raczej parę dni) i przestało mi zależeć.

Aha, też mam dźwięk na płycie głównej (Abit NF7S).

Pozdrowienia
Tytuł: semafory wjazdowe
Wiadomość wysłana przez: marekG w 24 Listopada 2003, 09:10:15
Pod win2000 mechanik dziala bo sam sprawdzalem. A pod xp mozna uzyc kreatora zgodnosci mosci panowie. POza tym nie wyobrazam sobie "powaznego"komputera na ktorym jest tylko winxp.Zawsze mam zainstalowany 98 bo na nim po prostu lepiej sie gra w cokolwiek.
A Mechanik dobra rzecz :) tylko mnie zdenerowowal bo liczy punkty za najmnijesze przekroczenie nawet.A juz naprawde mnie wkurza jak przesmaruje obok kresu zatrzymania skladu przy peronie.Pare razy sie zapomnialem...przyznaje :) Zawsze myslalem ze siada sie na loka i jedzie gdzie kaza ale teraz widze jak wazna jest znajomosc trasy.
Tytuł: semafory wjazdowe
Wiadomość wysłana przez: chrisfox w 24 Listopada 2003, 09:14:36
Może jestem wyjątkowym matołem, albo mam cos skopane. Próbowałem odpalać mechanika w trybie zgodności z 98 i 95, nie wyglądało to zachęcająco. Juz nie pamiętam, jak to było, ale się nie dało i już :(

A co do mechanika, ja nie jestem przeciwny drobiazgowemu liczeniu punktów karnych (co nie znaczy, że chciałbym tego w Maszynie). Natomiast jak dla mnie, irytujące jest w nim to, że sygnały widać dopiero z bardzo bliska. A są w niektórych trasach takie chamskie miejsca (przetrenowałem wielokrotnie), że jeśli jedziesz z prędkością szlakową i przydarzy się przystanek, nie masz szans zatrzymać składu. Różnie też bywa z ograniczeniami prędkości - też czasem odległości są zbyt małe. Generalnie, raczej nie da się w mechaniku jeździć szybko. A rozkłady jazdy sa dość... (napięte?), w każdym razie zawsze i tak się spóźniałem.

Pozdrowienia
Tytuł: semafory wjazdowe
Wiadomość wysłana przez: Artur Kopacz w 24 Listopada 2003, 11:37:29
Cytat: "MatEUzs"
Nie wiem czy to o to chodzi, ale towarom daje się s13 dlatego że mają dosyć długą drogę hamowania, gdybys jechal np 70 z dużą ilością wagonów możesz nie wyhamować, inaczej sprawa sie ma z osobowymi, mają mniej wagonów i szybciej hamują. Wydaję mi się że w tym rzecz.


Nie. Dyżurny podaje tylko sygnał zezwalający, a to jaki sygnał wyświetli semafor "ustala" automatyka na podstawie informacji o wskazaniu nastepnego semafora i położenia zwrotnic w okręgu osłanianym semaforem. Nie ma możliwości zróżnicowania sygnału dla różnych pociągów - automatyka "nie wie" czy nadjeżdża towarowy czy inny. W wielkim skrócie jest tak że semafor wyświetla max (S2 do S5) gdy droga przez zwrotnice jest na prosto, a 40 gdy jest na bok - natomiast na wjezdzie do Wielkiego Kaca jest na odwrót.
Owszem stosuje się czasem dwa pomarańczowe (40/stój) przy jezdzie na prosto gdy następny semafor jest blisko i nie jest zachowana obowiązująca droga hamowania, ale wtedy też nie różnicuje się rodzajów pociągów, poza tym tu ta sytuacja nie występuje.
Co do drogi hamowania to nie jest ona zachowana pomiędzy wskaźnikami W8 - W9 między Dejawami Kopalnią a Polem. Tam jest chyba z 200m, jak jechałem pierwszy raz to nie miałem szans wyhamować
Tytuł: semafory wjazdowe
Wiadomość wysłana przez: mixer w 24 Listopada 2003, 17:38:05
Cytat: "marekG"
Pod win2000 mechanik dziala bo sam sprawdzalem. A pod xp mozna uzyc kreatora zgodnosci mosci panowie.

POza tym nie wyobrazam sobie "powaznego"komputera na ktorym jest tylko winxp.


primo: Nie można użyć.
secundo: ROTFL
Tytuł: semafory wjazdowe
Wiadomość wysłana przez: nbmx w 25 Listopada 2003, 22:28:42
Aby pograc w MECHANIKA na WinXP proponuje zainstalowac Connetcix VirtualPC  lub WMware Workstation
Tytuł: semafory wjazdowe
Wiadomość wysłana przez: ET22_RULZ w 25 Listopada 2003, 22:39:20
Cytat: "nbmx"
Aby pograc w MECHANIKA na WinXP proponuje zainstalowac Connetcix VirtualPC  lub WMware Workstation


A daj linka :)
Tytuł: semafory wjazdowe
Wiadomość wysłana przez: Cykel w 27 Listopada 2003, 20:14:12
Wmware używamy nałogowo na lekcjach w szkole, ale niestety to tylko trial :-( No a "zmodyfikowanego pliku exe" nie moge nigdzie znaleźć
Tytuł: semafory wjazdowe
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Paziewski w 02 Grudnia 2003, 14:00:08
Witam!
Tak jak to już opisał kol. Artur obraz semafora nie zalezy od rodzaju pociągu, który do niego się zbliża, a jedynie od połozenia zwrotnic w okręgu chronionym przez ten semafor oraz tego co wyswietla następny za nim semafor. Na nastawni dostęne sa 3 połozenia kazdego semafora: zamknięty (S1), wolny (wszystkie pozostałe światła), zastępczy (Sz). Podanie sygnału zastępczego na semaforze musi być kazdorazowo odnotowane i uzasadnione. Podobnie jest z tarczami ostrzegawczymi oraz sygnałami powtarzalnymi, nie nastawia się ich osobno, gdyż ich obraz zalezy ścisle od tego co podaje powtarzany przez nie semafor.
Dodatkowo, o czym się w zasadzie nie mówi duże znaczenie ma tutaj komunikacja pomiędzy kolejnymi posterunkami odstępowymi.