- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: guest23436 w 17 Stycznia 2015, 21:37:27

Tytuł: Modyfikacja scenerii TD
Wiadomość wysłana przez: guest23436 w 17 Stycznia 2015, 21:37:27
Witam!
Jest to moja pierwsza wiadomość na forum, więc proszę o wyrozumiałość. Od pewnego czasu zacząłem modyfikować scenerię Tor Doświadczalny. W załączniku załączam screeny mojej modyfikacji. Jeżeli macie jakieś pomysły, aby coś do tej trasy dodać, proszę o odpowiedź.
Jeżeli napisałem wiadomość w złym dziale proszę o przeniesienie.
Tytuł: Odp: Modyfikacja scenerii TD
Wiadomość wysłana przez: Szociu w 17 Stycznia 2015, 21:46:17
Nie wiem, czy ta modyfikacja ma jakikolwiek sens, bo z założenia TD ma się wczytywać szybko i zawierać tylko niezbędne funkcjonalnie elementy, więc nie musi ładnie wyglądać, a dodawanie elementów dekoracyjnych przeczy temu.
Tytuł: Odp: Modyfikacja scenerii TD
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 17 Stycznia 2015, 21:46:27
Cytuj
Jeżeli macie jakieś pomysły, aby coś do tej trasy dodać, proszę o odpowiedź.
Najlepiej nic. Tor doświadczalny służy jedynie za sprawdzanie działania symulatora lub jego elementów (modeli, pojazdów), zatem musi się szybko uruchamiać, przez co również musi zawierać minimalną liczbę elementów. Jednakże jeżeli ćwiczysz na TD np. właśnie wstawianie modeli, torowiska itd. to właśnie najbardziej odpowiednio wykorzystujesz tą scenerię.
Tytuł: Odp: Modyfikacja scenerii TD
Wiadomość wysłana przez: Stele w 17 Stycznia 2015, 21:47:44
Powtarzanie tekstury benkowej podsypki dobrze dobrałeś? Jakaś taka rozciągnięta się wydaje. Jak czarna krecha cienia wyłazi, to tego urok. Dla powtarzania 4m jest wyjątek mapowania i ustawiane są inne proporcje. Te nowe są pod powtarzanie 4,55m. A jak się bawisz, to możesz przerobić ją pod różne wersje traw, dodać przebijającą podsypkę i omszyć podkłady, bo ta średnio wygląda. Wtedy oprócz ćwiczenia wstawiania dekoracji będziesz miał też coś dla ludu.
Tytuł: Odp: Modyfikacja scenerii TD
Wiadomość wysłana przez: jageer w 17 Stycznia 2015, 22:17:10
Może i nic to nie wnosi do TD, ale kolega przynajmniej nabiera wprawy i według mnie, to są jakieś podstawy na przyszłość.
Tytuł: Odp: Modyfikacja scenerii TD
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 17 Stycznia 2015, 22:23:30
Popieram poprzednika, ale mam też uwagi. Taki nowy peron, podsypka i trawa obrasta szyny? Trochę to bzdurne. TD zresztą powinna pozostać taka, jak jest potrzebna na szybko do testów. Jest kilka scenerii, na których można to i owo poprawić w wyglądzie, wprawiaj się.
Tytuł: Odp: Modyfikacja scenerii TD
Wiadomość wysłana przez: goofy212 w 17 Stycznia 2015, 22:37:13
A mi się podoba, jakieś urozmaicenie i początkujący może potrenować hamowanie z peronem. Początkujący potrzebuje więcej punktów odniesienia niż, że tak to ujmę, starszy MaSzynowiec. @Stapox, jeżeli mógłbyś umieść załącznik z poprawkami, chętnie zobaczę efekty w "realu".
Tytuł: Odp: Modyfikacja scenerii TD
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 17 Stycznia 2015, 22:43:04
Nowy powinien trenować nie na TD, tylko na sceneriach na których jeździ. Obowiązuje znajomość szlaku, więc nie pisz głupot. Dojdzie do tego, że TD wyleci z paczki, amatorzy kolejki piko w kółeczku.
Tytuł: Odp: Modyfikacja scenerii TD
Wiadomość wysłana przez: goofy212 w 17 Stycznia 2015, 22:58:21
To po co jest TD? I nie obrażaj ludzi, bo też mam makietę Piko i nie w kółeczku.
Tytuł: Odp: Modyfikacja scenerii TD
Wiadomość wysłana przez: Benek w 17 Stycznia 2015, 23:03:37
Znaczenie TD zostało napisane kilka razy w tym temacie. Kolejka piko w kółeczko to przenośna. Porównaj ją z pozostałymi sceneriami i zrozumiesz dlaczego.
Tytuł: Odp: Modyfikacja scenerii TD
Wiadomość wysłana przez: UAZownik w 17 Stycznia 2015, 23:06:42
Jeżeli już ktoś ruszył TD to mam jeden postulat. Obecny promień łuków nie pozwala na jazdę z prędkością 160km/h, skład przy tej szybkości się wykoleja. TD powinien z założenia służyć też do testów taboru, ale jak tu poznawać i wykorzystać potencjał EP09, skoro na łukach i tak muszę zwolnić do 120? Przy symulacji ciężkiego rozruchu osiągnięcie 160km/h jest prawie niewykonalne.
Tytuł: Odp: Modyfikacja scenerii TD
Wiadomość wysłana przez: Ra w 17 Stycznia 2015, 23:12:07
TD służy do szybkiego obejrzenia taboru, obecnie również można sprawdzić reakcję na sygnały oraz działanie SHP. Można by tam dostawić perony (kiedyś @popatrz dawał pociąg jeżdżący wahadłowo, ale nie wszystko skopiowałem), natomiast roślinność jest zbędna.

Co do poprawiania estetyki scenerii, to proponowałbym powstawiać budynki i roślinność na scenerii edukacyjnej (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,9023.0.html), która jest nieco rozbudowaną wersją TD. Załączony tam jest plik SCN z 2012, pewnie mam gdzieś nowszą wersję (inny profil pionowy, inaczej naliczony kilometraż). Na dopracowanie w zakresie roślinności i budynków czekają też Mydelniczka i Tarniowo2 — gdzie tory są doprowadzone do stanu maksymalnej poprawności. Ewentualnie, do ulepszenia wizualnego jest stacja Gorlice Zagórzany (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,21481.0.html), gdzie trzeba powstawiać drzewa i budynki, sugerując się zdjęciami. Tam mogę obecnie dorobić teren z NMT100, ale zmieni to jedynie pozycję pionową dostawionych obiektów.
Tytuł: Odp: Modyfikacja scenerii TD
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 17 Stycznia 2015, 23:13:29
Też mam makietę, w kółeczko nawet. Nie sądzę, abym chciał siebie obrazić, ani Ciebie @goofy212. Dobry postulat ze zwiększeniem V max. Do tej pory, robiłem to w debug mode.
Tytuł: Odp: Modyfikacja scenerii TD
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 18 Stycznia 2015, 05:34:19
Moim zdaniem, niech sobie kolega upieksza scenerie jak chce. Zalozenia scenerii TD napisali koledzy, ale zalozenia mozna zmienic ;) Mozna tez upiekszacze wrzucic do osobnego pliku, a w glownym pliku TD na zyczenie remowac prace kolegi. Mnie kompletnie to nie przeszkadza i zycze powodzenia.
Tytuł: Odp: Modyfikacja scenerii TD
Wiadomość wysłana przez: PanMechanik w 18 Stycznia 2015, 11:19:55
Cytuj
Obecny promień łuków nie pozwala na jazdę z prędkością 160km/h

Proponuję wydłużyć proste odcinki trasy. Będzie dłuższa pętla, ale i będzie się gdzie "rozbujać".
Tytuł: Odp: Modyfikacja scenerii TD
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 18 Stycznia 2015, 11:25:45
To na łuku nie można się rozbujać?
Tytuł: Odp: Modyfikacja scenerii TD
Wiadomość wysłana przez: PanMechanik w 18 Stycznia 2015, 11:36:39
Na większości polskich łuków? Nie. Po co kombinować z naprawianiem łuków, skoro prostszym rozwiązaniem było by wydłużenie prostych?
Tytuł: Odp: Modyfikacja scenerii TD
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 18 Stycznia 2015, 12:16:00
Twoje rozumowanie jest bez sensu. Rozpędzić można się na prostej i na łuku także. Nie rozmawiamy o większości polskich łuków, tylko o TD. No dobrze jedno z głowy, teraz po kij rozpędzić się na prostej, kiedy na łuku wypadniemy z toru? Mamy hamować? Poprawić należy przechyłkę, ale tu zbyt ciasny łuk i nie będzie to naturalne, lub zwiększyć promień łuku i zrobić prawidłowe przechyłki.
Tytuł: Odp: Modyfikacja scenerii TD
Wiadomość wysłana przez: youBy w 18 Stycznia 2015, 12:20:36
Na większości polskich łuków? Nie. Po co kombinować z naprawianiem łuków, skoro prostszym rozwiązaniem było by wydłużenie prostych?
Podaj długość prostej, na której będzie możliwe rozpędzenie EP09 wraz z 14 wagonami do prędkości 160 km/h i wykonanie hamowania do zatrzymania pierwszym stopniem hamowania.
Tytuł: Odp: Modyfikacja scenerii TD
Wiadomość wysłana przez: guest23436 w 18 Stycznia 2015, 14:45:35
Nie wiem czy dobrze wam to wytłumaczyłem, TD może zostać jak była, ale ta modyfikacja będzie działać jako osobna sceneria. Jeszcze jej nie udostępniam, ponieważ pozostały mi jeszcze do wykonania eventy dotyczące semaforów (do końca nie wiem jak to zrobić aby dany sygnał wyświetlał się o danej godzinie) i dokończyć tor na którym stoi ST45(ewentualnie wstawić tam kozioł) . Jeżeli ktoś by mógł, proszę o wytłumaczenie mi jak do scenerii dodać drogę i ewentualnie jak dodać pojazdy po niej jeżdżące. Jestem dość początkujący w te klocki. Nie będę wydłużał odcinków prostych na scenerii tak jak to zaproponował @PanMechanik.
Taki nowy peron, podsypka i trawa obrasta szyny?
Pomodernizacyjny peron, który udostępnił @Macius5991, wstawiłem dlatego, że na wielu polskich szlakach już takie spotkamy. Chciałbym aby początkujący użytkownicy Maszyny mogli zobaczyć, że w Maszynie też są nowe perony.
Dodałem też trawę na torze, na którym stoi ST45 wraz z cysternami, ponieważ jest to tor nieużywany i przez lata zarastał trawą. Proszę również o wyrozumiałość, ponieważ całą trasę edytuje w notepad++.
Tytuł: Odp: Modyfikacja scenerii TD
Wiadomość wysłana przez: danniel w 18 Stycznia 2015, 15:45:19
Gratuluję cierpliwości i wytrwałości, jednakże mogłeś wspomóc się rainsted lub gmaxem. Drogi w maszynie mają podobne wpisy jak tory (układa się je tak samo i wstawianie samochodów jest analogiczne jak pociągów). Przydatny będzie event generator znajdujący się w folderze programy na użytek symulatora.
Tytuł: Odp: Modyfikacja scenerii TD
Wiadomość wysłana przez: Stele w 18 Stycznia 2015, 15:49:24
Drogę dodajesz tak samo jak tory.
node widoczność 0 nazwa track road długość szerokość tarcie powtarzanie_dźwięku nacisk_dopuszczalny uszkodzenia środowisko widoczność
tex_jezdni powtarzanie_tekstur tex_pobocza wysokość_pochylenia szerokość_górnej_podstawy szerokość_pochylenia (ostatnie możesz podać jako -wysokość_chodnika szerokość_lewego_chodnika szerokość_prawego_chodnika)
P1 roll1
C1
C2
P2 roll2
promień_minimalny(relikt)
endtrack

Skrzyżowanie robisz wpisując zamiast road cross i wstawiając przed endtrackiem współrzędne drugiej drogi. Jeśli się przecinają, wyjdzie X, jeśli droga druga jest łukiem i P1 obu się pokrywają, wyjdzie T.

Samochody wstawiasz tak samo jak pociągi przez trainset albo luzem jako node dynamic. Wtedy:
node -1 0 nazwa dynamic ścieżka_do_folderu_auta none nazwa_mmd nazwa_drogi przesunięcie_w_tył_względem_P1 obsada vel0 0 enddynamic
Wyzwalacze czasowe tworzysz poprzez eventlaucher uruchamiany o danej godzinie lub cyklicznie, w zależności od oczekiwanego rezultatu. Tu masz składnię  (http://rainsted.com/pl/Symulator/MaSzyna/Scenery.doc#node_.E2.80.A6_eventlauncher)
Przykłady i bardziej przystępne opisy możesz znaleźć w dokumentacji event generatora @SKP dołączonego do paczki. Wszelkie trajektorie (tory/drogi) sugeruję kłaść w edytorze RSF rainsteda.
Tytuł: Odp: Modyfikacja scenerii TD
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 18 Stycznia 2015, 16:35:23
Taki nowy peron, podsypka i trawa obrasta szyny?
Pomodernizacyjny peron, który udostępnił @Macius5991, wstawiłem dlatego, że na wielu polskich szlakach już takie spotkamy.....Dodałem też trawę na torze, na którym stoi ST45 wraz z cysternami, ponieważ jest to tor nieużywany i przez lata zarastał trawą.
Chodzi mi o trawę, na torze przy samym peronie z nową podsypką. Jedna szyna jest niepotrzebnie zarośnięta i rzuca się w oczy. http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=26511.0;attach=77314;image(http://http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=26511.0;attach=77314;image)
Tytuł: Odp: Modyfikacja scenerii TD
Wiadomość wysłana przez: guest23436 w 18 Stycznia 2015, 16:39:23
@Krzysiek626 - poprawie to. Poszukuję osoby, która pomogłaby mi dokończyć modernizacji tej scenerii. Ktoś chętny?
Tytuł: Odp: Modyfikacja scenerii TD
Wiadomość wysłana przez: SKP w 18 Stycznia 2015, 16:51:32
Proponuję Ci zająć się modernizacją jakiejś innej scenerii, która rzeczywiście tego wymaga. Chyba w najgorszym stanie są Moczniki. Na pewno użytkownicy będą Ci bardziej wdzięczni, jeśli zajmiesz się nimi, niż gdybyś zrobił perełkę z TD.
Tytuł: Odp: Modyfikacja scenerii TD
Wiadomość wysłana przez: Benek w 18 Stycznia 2015, 16:53:29
Ewentualnie odświeżyć starą, niewielką scenerię, na przykład Bochnię.
Tytuł: Odp: Modyfikacja scenerii TD
Wiadomość wysłana przez: Stele w 18 Stycznia 2015, 17:02:20
Moczniki to kał. Domki im nie pomogą. Z pustyń w PC lepiej dekorować Krzyżową, bo nad Drawinowem Ra coś planuje kiedyś siadać.
Tytuł: Odp: Modyfikacja scenerii TD
Wiadomość wysłana przez: SKP w 18 Stycznia 2015, 17:07:11
Coś w tym jest. Ale Moczniki mają status scenerii o dużym znaczeniu historycznym, dlatego skoro i tak mają być w paczce, to mogłyby zostać odświeżone. Można też odświeżyć jakąś starą scenerię, tak jak Benek powiedział. A jest ich dużo: Bochnia, SDR, Jelitkowo, Krewetkowo - to tylko przykłady. Ale na pewno każdy wybór będzie lepszy niż TD.
Tytuł: Odp: Modyfikacja scenerii TD
Wiadomość wysłana przez: dodulec w 20 Stycznia 2015, 21:07:19
Powiem tak, bo wszyscy się będą pytać, bardzo trudno zrobić scenariusz na TD. Dlaczego? Bo jest po prostu nudna! Ta sceneria jest co najwyżej na wahadło, wiele na niej nie da się zrobić. Powiedz najpierw, jak ten scenariusz chcesz zrobić, jaki masz plan, o ile go robisz.
Tytuł: Odp: Modyfikacja scenerii TD
Wiadomość wysłana przez: danniel w 21 Stycznia 2015, 12:11:01
Albo połączyć ze dwie małe scenerie z wyżej wymienionych i ewentualnie dodać coś od siebie, scenerie są tu http://eu07.pl/download/scenerie/.
Tytuł: Odp: Modyfikacja scenerii TD
Wiadomość wysłana przez: Anrej w 21 Stycznia 2015, 23:54:47
Jak chce się "pobawić", to nikt mu nie zabroni. Ale nie widzę potrzeby publikowania. Jakby wprowadzone zmiany przez każdego w TD publikować. Ja też zmieniłem sobie scenerię TD. Tylko po co publikować?
Tytuł: Odp: Modyfikacja scenerii TD
Wiadomość wysłana przez: Stele w 22 Stycznia 2015, 00:07:25
Bo na TD najczęściej wstawia się unoffy a na te ludzie zawsze czekają. :P
Tytuł: Odp: Modyfikacja scenerii TD
Wiadomość wysłana przez: djuzi w 22 Stycznia 2015, 19:10:34
Po co robić scenariusze i zmieniać TD? TD to przecież tor doświadczalny dla jazd, żeby coś przećwiczyć, sprawdzić, a nie żeby budować na tym jakieś zabawy.
Tytuł: Odp: Modyfikacja scenerii TD
Wiadomość wysłana przez: Hirek w 21 Września 2018, 19:10:59
A można by było dostać jakiś download tej wersji toru doświadczalnego? Potrzebuję ładnej scenerii która nadaje się prawie na wszystko :P
Tytuł: Odp: Modyfikacja scenerii TD
Wiadomość wysłana przez: guest23436 w 21 Września 2018, 19:13:55
Już dawno nie mam tej wersji na komputerze. Sądzę, że o wiele sensowniej byłoby zapytać się na privie, niż w wątku. Jak dla mnie można na bok.