- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Symulator => Wątek zaczęty przez: Ra w 03 Stycznia 2015, 15:32:34
-
Od wersji 460 EU07.EXE działa ustawianie tablic kierunkowych na taborze, które wykorzystuje obecny od dawna mechanizm czterech wymiennych tekstur. Działa to tak, że w momencie przypisania rozkładu do składu wydzielana jest nazwa stacji docelowej, a następnie dla każdego pojazdu w składzie jest wyszukiwana tekstura o takiej nazwie. Każdy pojazd szuka tekstury w swoim katalogu w dynamic, tak więc np. tablice muszą istnieć osobno dla EN57 oraz EN57-2000, gdyż mają one osobne katalogi.
W załączeniu są zmodyfikowane pudła EN57-2000 oraz przykładowe tekstury. W modelu T3D wyświetlacz musi być osobnym submodelem, aby dało mu się zmieniać teksturę podczas symulacji. Submodel ten musi mieć właściwość Map: -4, co oznacza wymienną teksturę numer 4. Pozostałe 3 wymienne tekstury są/będą dostępne z poziomu wpisów albo MMD. Również jeśli w taborze zostaną od razu użyte 4 wymienne tekstury, to czwarta nie będzie podmieniana rozkładem. Domyślnie tekstura wyłączonego wyświetlacza ma nazwę nowhere (pierwotnie chciałem użyć none, ale mogło by to konfliktować z rozwiązaniami zastosowanymi dla taboru bez wymiennych tekstur).
Jeśli w katalogu pojazdu jest kilka modeli różniących się wyświetlaczem, to tekstura o nazwie stacji powinna zawierać jednocześnie wszystkie wersje, a modele używać tylko odpowiedniego fragmentu z niej. Zapewne rozwiązanie będzie ewoluować w miarę rozpoznania potrzeb.
-
Korzystając z istnienia tego wątku, chciałbym zamieścić listę rzeczy do przemyślenia w związku z tablicami.
1. Relacja. Na chwilę obecną ładowana jest tekstura powiązana z nazwą stacji docelowej. Tablice na wagonach i wyświetlacze podają pełną relację ze stacjami pośrednimi.
2. Numer pociągu. Obecnie na wyświetlaczach jest również podawany numer pociągu. Numer pociągu może też być łamany (parzysty/nieparzysty).
3. Animacja. Często przewijana jest relacja, czasami też stacja końcowa, jeśli jest długa.
4. Numer wagonu. Na wyświetlaczach jest podawany nr wagonu w składzie, przy czym numeracja jest dosyć swobodna (w pociągach międzynarodowych nawet powyżej 200).
5. Różne relacje pod tym samym numerem. W miarę zmian rozkładu jazdy, pociągi o tych samych numerach mogą mieć różne relacje.
6. Napisy specjalne. Przejazdy specjalne, techniczne czy podczas wystaw taboru mają wyświetlane napisy niezwiązane z rozkładem jazdy.
Musiałbym jeszcze zobaczyć, jak jest z pociągami dwurelacyjnymi, gdzie część wagonów jedzie do innej stacji docelowej i po rozłączeniu ma nowy numer.
-
Moim zdaniem nazwa tekstury powinna stanowić hybrydę nazwy scenariusza i nazwy pociągu.
-
A jak to zastosować w lokomotywach?, gdzie mamy 2 wyświetlacze na jednym pojeździe, z czego jeden musi swiecic a drugi być wylaczony. Jakie musza mieć nazwy? Jak to skonfigurować? Czy jest jakiś program graficzny do pisania takich tablic?
http://eu07.pl/userfiles/212/priv-wyswietlacz_dla_loka.jpg
-
Moja taka szybka koncepcja, żeby tablicę podpiąć do submodelu copuler off. Tzn. żeby była w submodelu sprzęgu w pozycji niepodpiętej.
-
Nie wiem na jakiej to dokładnie działa zasadzie, ale można też spróbować je ponumerować.
-
Tu nie da rady nic z numerowaniem submodeli. Jeżeli jest # przy modelu w .mmd a w sublodelu jest map: -4, oraz nie znajdzie tekstury eu07a-001.4, to wtedy szuka tekstury z nazwą stacji z rozkładu.
-
Ok ile może być takich tablic w katalogu? Powiedzmy ze ten lok jeździ po drawinowie i baltyku i w obu przypadkach mamy 2 kierunki. W modelu mam map: -4 W mmd nie wiem co wpisac. Jest mało informacji o tym jak to robic. Jakie dac selfilum dla modelu tablicy by nie swiecila ta wylaczona.
-
W submodelu selfilum: false. Dla jednej stacji docelowej jedna tekstura + jedna czarna plama o nazwie nowhere. Jeżeli exe nie znajdzie rozkładu, to będzie wyświetlona tekstura nowhere. http://rainsted.com/pl/Symulator/MaSzyna/EU07.EXE_464#Tekstura_stacji_docelowej