- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Bieżące Symulatorowe => Wątek zaczęty przez: adamst w 09 Grudnia 2014, 21:19:25
-
Wygląda na to, że coś jest nie tak z charakterystyką szóstego stopnia bocznikowania. Wg charakterystyki zamieszczonej w książce (oraz opowieści z jazdy) przy prędkości 80km/h (~1500rpm) prąd po załączeniu szóstego bocznika w układzie R powinien wynosić ok. 450A. Tymczasem jest to ~600A lub więcej, i powoduje wyzwolenie przekaźnika nadmiarowego.
-
Możesz pokazać tę charakterystykę? Ostatnio przerabiałem z RULZem po raz kolejny EU07 i nadal uzyskujemy wysoki skok prądu przy przechodzeniu na tę pozycję. Inna rzecz, że opowieści z jazdy (i film), które znam, wskazują na to, że obecnie część lokomotyw nie trzyma parametrów fabrycznych.
-
Charakterystykę wrzucam. Ale walnąłem się grubo, bo to co wziąłem za ~450 to 580-600, coś mnie zaćmiło przy patrzeniu na osie... kierunek wzrostu wartości mi się pomieszał. Czyli jednak ten podskok prądu jest uzasadniony, Wasza charakterystyka dobra, a maszyny nie trzymają parametrów, bo od jeżdżącego na siódemkach w IC usłyszałem, że przy 80km/h wrzucasz szósty bok i nogi na pulpit ;-)
-
No ja słyszałem i widziałem, że przy napięciu w sieci 3kV można ostatni bocznik włączyć przy 65–70 km/h… Odpowiada to dodatkowej rezystancji w obwodzie głównym ok. 0,5–0,8 Ω.
-
Byłaby to np. zwiększona rezystancja zużytych szczotek czy coś w tym rodzaju? W sumie spora rezystancja, na takim 0,8Ω przy 400A wytraca się 128kW.
-
Zwykle jeżeli bocznik jest za "słaby", albo mamy różnice prądów pobieranych przez silniki na bocznikowaniu, to przyczyną tego są brudne albo wypalone styki styczników bocznikowania.
Reg. zakazy 10.
Wstawiaj przecinki, bo nie da się czytać tego słowotoku. Poprawiłem.
Benek