- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: Wokulski w 23 Listopada 2014, 14:17:24
-
Siemanko, mrugam Wam semafor na wolną!
Panowie i Panie, jest sprawa. Potrzebuję, aby chętne osoby przejechały trzy scenariusze na Zwierzyńcu. Dlaczego? Dlatego, że muszę stworzyć rozkłady jazdy dla scenariuszy, które go nie posiadają. Jako, że Zwierzyniec jest małą i sympatyczną scenerią to nie zajmie Wam to dużo czasu, a pomożecie całemu WPC w szybszym przygotowaniu paczki! W każdym razie, potrzeba przejechać następujące scenariusze:
- zwierzyniec_tow - Dla obu pociągów zakładamy 60km/h. Spisujemy dokładne czasy, wjazdy, wyjazdy, postoje;
- zwierzyniec_osob - Tutaj prędkości dla pociągu są takie, jak prędkości drogowe dla danych odcinków. Czyli, semafor wskazuje jazdę do 40km/h, po zjechaniu ostatnią osią, przyspieszamy do 70km/h bo taką mamy drogową. I tak za każdym razem po minięciu wskaźnika W27;
- zwierzyniec_towos - w starterze są podane prędkości, z jakimi należy jechać i na jakich odcinkach. Proszę się stosować do ograniczeń stałych, semaforów.
UWAGA! Na przejeździe przed przystankiem osobowym Kociary jest zwolnienie czasowe do 20km/h. Proszę go pominąć i przejechać z normalną prędkością jaka jest na tym odcinku.
Im szybciej dostanę godziny tym szybciej uporamy się z poprawkami, a Wy będziecie mogli się cieszyć kompatybilnym scenariuszem.
Drodzy moderatorzy, gdyby zaczął się tutaj spam na temat, kiedy paczka, co będzie, za ile, po co, etc, to proszę od razu wysyłać na bok. W tym poście mają się znajdować tylko godziny tych trzech scenariuszy oraz ewentualne pytania do tych trzech scenariuszy!
Pozdrawiam, Wokulski.
-
Chyba można poczynić wyjątek dla jednego, zasadniczego pytania: TowOs na SU46 czy SP42?
-
Obojętnie. Jak Ci wygodniej, tam nic się nie zmienia, tyle, że SU46 może manewrujesz z 30 sekund dłużej bo jest dalej. Jak wybierzesz SP czy SU to będzie dobrze.
-
Scenariusz będzie się rozpoczynać o 10.30, czy jest w planach zmieniać czas początkowy?
-
Sceanriusz: Zwierzyniec_towos
Seria - SU46
Start scenariusza - 15.00
Psiary Zagroda - o/15.07,5
Psiary Południe - p/15.11,5
o/15.12,5
Psiary Śródmieście - p/15.17,5
o/15.21
Jelonkowo - o/15.25
Pawianowo - p/15.31
o/15.37,5
Jelonkowo - o/15.45
Psiary Śródmieście - p/15.51,5
o/15.52,5
Psiary Południe - o/15.58
Psiary Zagroda - p/16.03,5
o/16.05
Chomikowo - o/16.09
podg. Kociary - o/16.16
Kociary - p/16.22
Jechałem od razu jak było podane, rozkład oczywiście kilka osób powinno jeszcze zweryfikować, szczególnie te połówki minut, żeby wyszła z tego odpowiednia wersja końcowa.
-
Takie mam pytanie: Jaki jest maksymalny % masy hamującej, ponieważ robię rozkład i nie wiem, co wpisać?
-
Jeżeli to minimalny. Dla jakiego składu?
-
Do osobowego.
-
W sensie ten osobowy na trasie Pawianowo - Kociary z EU07-216?
-
A co niby? No pewnie, że tak!
EDIT: Jeśli już jesteśmy, to jaką nazwę ma ten pociąg?
-
85912 Literki nie wiem jakie.
-
Wystarczy, ale ponawiam pytanie o % masy hamującej.
-
Zwierzyniec_tow.
I skład:
P. Zagroda- 10.33
P. Południe- 10.37.30
P. Śródmieście- 10.42/10.42.30
Was Pol- 10.45.30
Manewry- 10.46.30/10.54
II skład:
Was Pol- 10.57
P. Śródmieście- 11.00
P. Południe- 11.03.30
P. Zagroda- 11.08.30/11.09.30
Chomikowo - 11.13.30
Kociary podg- 11.19/11.23
Kociary- 11.29
-
Czy by można dopisać do wszystkich odcinków ilości kilometrów, także z dziesiętnymi. Dla niezorientowanych, o co chodzi: http://pl.wikipedia.org/wiki/U%C5%82amek_dziesi%C4%99tny.
-
Moja propozycja dla osobowego:
______________________________________________________________
[ Rodzaj i numer pociągu | 85912 ]
[________________________________________________|_____________]
[ | Pawianowo ]
[ Relacja pociągu | Kociary ]
[________________________________________________|_____________]
[ Wymagany % ciężaru hamującego | 88% ]
[________________________________________________|_____________]
[ Seria i obciążenie lokomotywy | EU07-216 ]
[________________________________________________|_____________]
[ 8.1 | 70 | Pawianowo 2 | ]
[ | | R1,L,H,RT 2 10.40 | 6 ]
[ |_____|----------------------------------2--------|----]
[ 2.8 | 60 | Jelonkowo 2 10.46 | 6 ]
[ | | R1,+,L,H,T 2 10.47 | ]
[ | |----------------------------------2--------|----]
[ 72.0 | | Psiary_Srodmiescie 2 10.53 | 4 ]
[ | | R1,+,L,H,RT,PP 2 10.54 | ]
[ |_____|----------------------------------2--------|----]
[ 75.0 | 100 | Psiary_Poludnie 2 10.58 | 5 ]
[ | | R1,+,L,H,PP 2 11.59 | ]
[ | |----------------------------------2--------|----]
[ 78.4 | | Psiary_Zagroda 2 11.05 | 4 ]
[ | | R1,L,H,RT,PP 2 11.06 | ]
[ |_____|----------------------------------2--------|----]
[ 81.0 | 70 | Chomikowo 2 11.10 | 5 ]
[ | | R1,+,L,H 2 11.11 | ]
[ | |----------------------------------2--------|----]
[ 84.8 | | Kociary_po 2 11.16 | 7 ]
[ | | R1 2 11.17 | ]
[ | |----------------------------------2--------|----]
[ 0.0 | | Kociary 2 11.24 | ]
[ | | R1,L,H,RT,PP 2 | ]
[_______|_____|__________________________________2________|____]
Po 2 przejazdach, powinno się zgadzać, dobrze jak ktoś to jeszcze przejedzie parę razy.
Proponuję też zmienić prędkość rozkładową na 60 za Psiarami Południe - to, że można się tam rozbujać do 100 przez chwilę nie znaczy, że trzeba, albo że się będzie minutę szybciej. Co chwila trzeba zwalniać, chyba nawet 1 stawać, nie ma sensu tak duża prędkość rozkładowa, ale jeszcze nie testowałem tego dla 60. 3 raz już dzisiaj tej trasy nie jadę :)
Dodano: 24 Listopada 2014, 18:33:21
Aha, tak BTW, zrobić może do tego rozkład dynamiczny? Jeden już na Zwierzyńcu zrobiłem, więc nie wiem kiedy ma wyjść PC, ale jak przed poniedziałkiem, to mógłbym zdążyć :)
A zrobiony już jest dla ED72, tylko mam tam teraz jeszcze manewry do poprawienia. Mogę od razu wrzucić dwa w weekend.
-
Jest szlakowa 100km/h to tyle zostaje. Jak ktoś przeprowadzi prawidłowy rozruch to spokojnie osiągnie 100km/h. Ja lubię tam ''depnąć'' do tej prędkości niż wlec się 60km/h.
A PC wyjdzie...na pewno w 2015 :-).
-
Wystarczy, ale ponawiam pytanie o % masy hamującej.
Minimalny % masy hamującej ma być 88%.
-
[ Seria i obciążenie lokomotywy | EU07 ]
Napisz przy EU07, jaki to jest numer pociągu.
Reg. obowiązki 11a.
Proszę przyciąć cytat.
Benek
-
A najlepsza zabawa to rozbujać do 100 i zejść w ostatniej chwili do 40 na kreskę (bez zejścia poniżej 40), dokładnie w chwili mijania S13 :)
-
Od razu mówię - robiłem to, nie zdążyło jednak wyhamować i wyjechało poza peron.
Nie doczytałem.zejść w ostatniej chwili do 40 na kreskę (bez zejścia poniżej 40)
Też za duża prędkość, skoro na początku peronu jeszcze hamowałem z 50 na haslerze. Już nie mówiąc o całkowitym wyhamowaniu.
-
Bo robi się spam. Zostawiamy jak było.
-
[ Seria i obciążenie lokomotywy | EU07-216 ]
216 ton? Pięć dwójek to 230 i dwie jedynki to 90. Razem wychodzi 320.
[ Seria i obciążenie lokomotywy | EU07 ]
Napisz przy EU07, jaki to jest numer pociągu.
Numer pociągu jest przecież podany w pierwszej linijce. Tam to przydałoby się dopisać przewidziane brutto.
-
Mój przejazd na osobowym
______________________________________________________________
[ Rodzaj i numer pociągu | 85912 ]
[________________________________________________|_____________]
[ | Pawianowo ]
[ Relacja pociągu | Kociary ]
[________________________________________________|_____________]
[ Wymagany % ciężaru hamującego | 88% ]
[________________________________________________|_____________]
[ Seria i obciążenie lokomotywy | EU07-216 ]
[________________________________________________|_____________]
[ 8.1 | 70 | Pawianowo 2 | ]
[ | | R1,L,H,RT 2 10.38 | ]
[ |_____|----------------------------------2--------|----]
[ 2.8 | 60 | Jelonkowo 2 10.44 | 6 ]
[ | | R1,+,L,H,T 2 10.45 | ]
[ |_____|----------------------------------2--------|----]
[ 72.0 | | Psiary_Srodmiescie 2 10.50 | 5 ]
[ | | R1,+,L,H,RT,PP 2 10.51 | ]
[ | |----------------------------------2--------|----]
[ 75.0 | 100 | Psiary_Poludnie 2 10.53 | 5 ]
[ | | R1,+,L,H,PP 2 10.54 | ]
[ | |----------------------------------2--------|----]
[ 78.4 | | Psiary_Zagroda 2 10.59 | 4 ]
[ | | R1,L,H,RT,PP 2 11.00 | ]
[ |_____|----------------------------------2--------|----]
[ 81.0 | 70 | Chomikowo 2 11.03 | 5 ]
[ | | R1,+,L,H 2 11.04 | ]
[ | |----------------------------------2--------|----]
[ 84.8 | | Kociary_po 2 11.08 | 6 ]
[ | | R1 2 11.09 | ]
[ | |----------------------------------2--------|----]
[ 0.0 | | Kociary 2 11.15 | ]
[ | | R1,L,H,RT,PP 2 | ]
[_______|_____|__________________________________2________|____]
-
Jakaś duża rozbieżność w czasach przejazdu między godzinami od @HTD a @goofy212. Dlaczego?
-
@goofy212 z jaką prędkością wykonywałeś manewry? Robiłeś HK?
-
Mati, napisz co należy zrobić w przypadku, gdy spisujemy godziny do rozkładu jazdy. Bądź czego nie należy robić.
-
@goofy212 z jaką prędkością wykonywałeś manewry? Robiłeś HK?
HK się nie wlicza do rozkładu (na 95%), natomiast odjazd ze stacji powinien się odbywać o zadanej o godzinie, wyzwalany eventlaucherem. A teraz jest chyba tak, że odjazd dostajemy w zależności o której godzinie wjedziemy w perony.
-
Tutaj jest po prostu event w torze. Wjedzie po 5 godzinach to po 5 godzinach odtworzy się sygnał odjazdu.
-
HK się nie wlicza do rozkładu (na 95%)…
Ostrzeżenia doraźne (czasowe) oraz niektóre stałe oznaczone w wykazie ostrzeżeń stałych (WOS) w kolumnie 8 "*)" nie są wliczane do czasów RJ."*)" (gwiazdka w kol. 8 "Uwagi") - ostrzeżenie, które nie zostało uwzględnione w czasach jazdy w rozkładzie jazdy. Opóźnienia należy zaliczyć na R 307.
Tylko musimy mieć jeszcze na względzie rezerwy czasowe jakie dodają do RJ.
-
Zgodnie z instrukcją Ir-21 § 3. do technicznego czasu jazdy wlicza się straty czasu na „wskaźniki trakcyjne i kontrolne hamowania”.
-
A co rozumieją pod pojęciem "wskaźniki trakcyjne"? Bo doraźne nie są wliczane podobnie jak część stałych do czasu "aktualizacji RJ".
-
Opuszczanie pantografów, jazda bezprądowa.
-
Jak dla mnie odjazd powinien być zgodnie z rozkładem. Czyli nie ruszałem ze stacji kiedy miałem wyjazd podany, tylko planowo. Ustawiłem sobie godzinę startu na 10:40 żeby wszystkie manewry zrobić z luzem i na spokojnie, żeby np nie zapomnieć w pośpiechu zapalić czy zgasić jakiś świateł. Dodatkowo starałem się na przystankach hamować łagodnie, bo nikt nie lubi szarpania. (W pewnej odległości od W4 daję hamowanie lekkie (2) potem na małą chwilkę (5) i jak już widzę że się zmieszczę to zaczynam luzować (4). Za każdym razem da się stanąć dokładnie przed W4, niemniej czasami hamowanie trwa troszkę dłużej (parę sekund, które jak mamy minutę postoju to nie robi różnicy).
Dalej, przewidziałem, że pasażerowie muszą mieć czas wsiąść i wysiąść na przystankach, więc mimo podanego wyjazdu czekałem do następnej pełnej minuty.
Docelowo da się jeździć wg takiego rozkładu i pasażerowie mogą liczyć na taki rozkład ;)
Jeśli plik sterujący zdarzeniami jest podobny jak w scenariuszu z ED72 to wyjazdy są aktywowane wjechaniem na tor przy peronie z pewnym opóźnieniem. I ten odcinek toru jest troszkę przed W4, więc kiedy się ten odjazd zapali zależy od szybkości z którą wjeżdżamy na peron (im wolniej, tym szybciej zapali się odjazd). Nie wszystkie tory wyzwalające zdarzenie otwarcia wyjazdu muszą być zaraz przy peronie, niektóre mogą być wcześniej. Dla maszynisty jest to zupełnie nieistotne. Ma wyjazd, to może jechać, jeśli oczywiście może jechać zgodnie z rozkładem.
Z tego co wiem pociąg może się spóźnić, ale nie może odjechać za wcześnie. Jeśli da się na wymianę pasażerów za mało czasu - w realnym świecie taki pociąg będzie się zawsze spóźniał, bo kierownik nie da odjazdu jak ludzie wsiadają albo wysiadają.
Rozumiem, że docelowa sceneria będzie miała sygnał odjazdu z radyjka, ale to nie ma co bez dynamicznego rozkładu robić, bo dynamiczny rozkład automatycznie odtwarza odjazd. Martwi mnie tylko, że to jest zawsze ten sam plik, a może o czymś nie wiem? Może jest jakaś opcja losowego wyboru jednego z kilku dźwięków? (Tak na marginesie - byłoby lepiej, żeby ten dynamiczny rozkład zamiast odtwarzać dźwięku odpalał event - wtedy skryptem można by wywołać cokolwiek.)
-
W rzeczywistości na przystankach osobowych postój może trwać pół minuty, podobnie przyjazd lub odjazd może nastąpić pół po pełnej (również na niektórych stacjach pośrednich).
-
Martwi mnie tylko, że to jest zawsze ten sam plik, a może o czymś nie wiem? Może jest jakaś opcja losowego wyboru jednego z kilku dźwięków? (Tak na marginesie - byłoby lepiej, żeby ten dynamiczny rozkład zamiast odtwarzać dźwięku odpalał event - wtedy skryptem można by wywołać cokolwiek.)
Nie jest dobrze, jeśli martwi Cię coś, co zostało niedawno wprowadzone i jeszcze się nawet nie przyjęło. Przerzucanie wszystkiego na eventy być może być dobrym doraźnym rozwiązaniem, ale nie docelowym. Ja planuję zrobić syntezator sygnałów odjazdu, który będzie je składał z dostępnych nagrań, a na poziomie składu będzie można wybrać "osobę" kierownika. Ale żeby to miało sens, to najpierw muszą upowszechnić się działające rozkłady, co wymaga rozmieszczenia W4 i powiązania ich z torami w sceneriach.
-
W związku z powyższym rozpocząłem już operację z wiązaniem W4 ;) Dla jednej scenerii jest to już gotowe i działa. Dzisiaj ją wrzucam do testów. I poprawiłem błąd z otwieraniem drzwi. Głupia literówka, wyszła od razu w moim nowym edytorze (bez kolorowania składni i wyrównania kolumn niewidoczne to było).
Wiesz, z tymi eventami po dojechaniu do przystanku - to może się i tak przydać, nie tylko dla obsługi kierpocia. Jeśli to nie byłaby za duża rewolucja albo jakaś masa roboty, byłoby fajnie mieć to w następnej PC. Sam nie wiem co można by z tym zrobić (do czego wykorzystać), ale dobrze jest zostawić trochę więcej swobody autorom przy wymyślaniu scenariuszy. Może czymś ciekawym zaskoczą :)
Dodano: 26 Listopada 2014, 07:46:03
@youBy:
W rzeczywistości tak. Ale w symku kierpoć musiałby potrafić poczekać, jak drzwi były otwarte krócej, a tego póki co jeszcze nie potrafi.
-
Jak jestes spozniony, to czas postoju jest jakos wymuszany. Problemem jest format zapisu czasu z dokladnoscia do minuty.
A odjazd rozkladem nie pozwala na ficzer z calkowa Siecoola, czyli wstrzymanie odjazdu przez dobiegajacego pasazera, co nie byloby problemem dla wyjazdu wyzwalajacego event.
-
@goofy212 z jaką prędkością wykonywałeś manewry? Robiłeś HK?
Manewry 40 km/h z wyjątkiem jazdy pod skład, tam miałem 25 km/h. Kontrolne zrobiłem i szybkie rozruchy, a i tak dwa razy stałem pod wjazdowym. Przestrzegałem ograniczeń i semaforów, zatrzymywałem się przy W4.
-
A odjazd rozkladem nie pozwala na ficzer z calkowa Siecoola, czyli wstrzymanie odjazdu przez dobiegajacego pasazera, co nie byloby problemem dla wyjazdu wyzwalajacego event.
Jeśli za W4 jest semafor, można do niego wpisać SetVelocity 0 bez zmiany świateł i wtedy AI poczeka na usunięcie tego.
-
Ale nie mam pomysłu jak go przywiązać do odjazdu z uwzględnieniem ewentualnego opóźnienia i zastosować do przystanku. Zresztą tam pewnie też są podziemne/nie ma obsługi AI w składzie gracza, więc wcale nie jest lepiej w żadnym aspekcie. ;)
-
Proponuję event0 na losowanie, czy jest opóźnienie/dobiegający/inny powód postoju i zależnie od tego podać niewidoczny semafor od razu albo po jakimś czasie wraz z dźwiękiem na radiu.
-
Proponuję się skupić na doprowadzeniu paczki do stabilności, a nowe rozwiązania wymyślać i wdrażać po jej złożeniu i przetestowaniu.
-
Ja proponuje nowe rozwiązania wprowadzać nawet po wydaniu paczki. Pisałem to już w innym wątku, ale nie jestem przeciwnikiem nowych pomysłów.
-
Zrobienie sensownych odjazdow o konkretnej godzinie to memcellowa katorga, chyba ze nie potrafie wymyslic prostego algorytmu. Zakladajac ze przyjezdzamy planowo albo przed planem to wszystko jest fajnie, stoimy sobie w peronach, eventlauncher wyzwala wyjazd i pasuje. Ale zrobienie sytuacji awaryjnej ze przyjezdzamy po planie, czekamy chwile w peronach i zostaje podany wyjazd to juz wyzsza szkola. Znaczy sie sam wyjazd jest prosty, ale zgranie tego zeby jedno nie wchodzilo w droge drugiemu jest problemem.
Probowalem wyczytac cos z eventow Matiego_Ana ale niewiele sie dowiedzialem.
-
Ale zrobienie sytuacji awaryjnej ze przyjezdzamy po planie, czekamy chwile w peronach i zostaje podany wyjazd to juz wyzsza szkola.
Dlatego to jest robione na poziomie AI. Wystarczy, że obsługa rozkładu jest zrobiona prawidłowo.
-
Manewry 40 km/h z wyjątkiem jazdy pod skład, tam miałem 25 km/h. Kontrolne zrobiłem i szybkie rozruchy, a i tak dwa razy stałem pod wjazdowym. Przestrzegałem ograniczeń i semaforów, zatrzymywałem się przy W4.
Zasadniczo manewry przeprowadza się z prędkością do 25 km/h, a jadąc przez zwrotki nigdy nie możesz jechać 40 km/h bo nie masz utwierdzonej drogi przebiegu. 40 km/h to tylko jadąc długim torem stacyjnym po zezwoleniu dyżurnego.
Zresztą, są przepisy:
"jeżeli pojazd trakcyjny jadący luzem lub ciągnący tabor jedzie po wolnym torze, o czym maszynistę zawiadomiono, prędkość jazdy może wynosić do 40 km/h. z wyjątkiem jazdy po rozjazdach;"
Sprawdziłem ten Zwierzyniec, nie masz prawa tam jechać więcej niż 25 km/h.
-
Co do wyjazdu bez rozkładów, to ja robiłem wyzwalacz na wjeździe w peron który uruchamiał pętlę wyjazdu z warunkiem wyjścia osiągnięcia godziny wyjazdu i krokiem iteracji co minutę by sobie stanąć przed pierwszym sprawdzeniem. L053 m4/5 zdaje się ma takie. Cztery linijki kodu. Ale jak mamy rozkład i W4 to jest to bezsensu.
-
Zrobienie sensownych odjazdow o konkretnej godzinie to memcellowa katorga,
Dokładnie tę drogę przechodziłem. Na początku próbowałem zrobić w misji, żeby odjazd czekał, aż user wykona manewry i próbę hamulca. Jak się zmieści w czasie, to odjazd na zadaną godzinę, jak się nie zmieści, to tak szybko jak się da. W sumie około 10 linii skryptu dodatkowych. Z czego jakieś 5 wywaliłem po zrobieniu dynamicznego rozkładu jazdy.
Niestety jeden hack musiałem zostawić - zabieranie rozkładu jazdy do czasu uzyskania gotowości. Bo jakby pociąg miał rozkład, to by dostał odjazd za wcześnie (nawet jak user się spóźni, czy nie zrobi próby hamulca). A tak nie ma rozkładu - to nie pojedzie ;) Dlatego oddaję mu rozkład, jak jest gotowy. Przynajmniej niepotrzebny jest żaden eventlauncher. W sumie to już jest jakieś rozwiązanie. A nie daję mu "none" na starcie, bo się nie pokaże w Rainsted ;) Dlatego rozkład dostaje, i ma zabrany pierwszym eventem.
Niestety - problem jest taki, że trasa musi mieć wszystkie semafory dobrze przypisane do torów, jak nie ma to dostaję odjazd stojąc przed S1, tak jest niestety w Zwierzyńcu. Będę to poprawiać jeszcze. Jako tymczasowe obejście po prostu ustawiam tak rozkład, żeby pasował do reszty i już. Inna rzecz, że katorgą jest testowanie tego - nie ma innej opcji niż przejechać trasę po kilka razy mierząc czasy.
-
Czyli co, teraz sygnaly na semaforach moga byc wyzwalane rozkladem?
-
To jeszcze nie, ale wyjazd może być uzależniony od wjazdu na stację, czy nawet zatrzymania. A odjazd zostanie podany po krótkim postoju, którego czas można będzie jeszcze dopracować, jeśli będą dostępne dodatkowe informacje. Chodzi mi po głowie, aby AI woziło ze sobą informację o wymaganych przebiegach na wjazd i wyjazd oraz aby nie zgłaszało wyjazdu wcześniej niż potrzeba.
-
Piter, a ja myslalem, ze utwierdzona droga przebiegu jest zawsze w chwili wyswietlenia sie tarczy manewrowej na bialo.
Pamiętaj o interpunkcji. Poza tym, to zdanie nie jest zbyt logicznie zbudowane.
Rozi
Dodano: 27 Listopada 2014, 11:55:17
Pisałem z telefonu. W każdym razie osoba, która zna się choć troszkę na kolei zrozumie, co miałem na myśli.
-
Jakaś duża rozbieżność w czasach przejazdu między godzinami od @HTD a @goofy212. Dlaczego?
Gdybyś w pierwszej wiadomości dokładnie określił w jaki sposób mają być wykonywane przejazdy, to zapewne nie było by rozbieżności, a tak każdy sobie ...
-
Może miałem opisać jeszcze, jak przeprowadzać rozruch i kiedy hamować i jakim hamulcem? Skoro zgłaszają się ludzie, to jestem przekonany, że wiedzą jak to ma wyglądać. Niestety, okazuje się, że tak nie jest bo jeden sobie manewry robi do 40km/h a drugi do 25km/h. Ale..nie czepiam się i nie wyjeżdżam na nich z ''pyskiem''. Dowiedzieli się jak to ma wyglądać i teraz błędu nie popełnią.
Reg. obowiązki 11a.
Proszę usunąć cytat.
Benek
-
@Woku, czy ja wykonam manewry z 25 czy 40 km/h, to nie ma to u mnie wpływu na godzinę odjazdu. Przynajmniej u mnie tak jest.
-
Event odjazdu jest wyzwalany w momencie wjazdu na dany odcinek toru, w którym jest event. Manewry możesz nawet 5 godzin robić, ale odjazd zostanie podany, jak najedziesz na dany odcinek.
-
Piter, a ja myslalem, ze utwierdzona droga przebiegu jest zawsze w chwili wyswietlenia sie tarczy manewrowej na bialo.
Przepraszam najmocniej, oczywiście pomyliłem z zamknięciem tzn. że zwrotnice w przebiegu manewrowym nie są zamknięte.
Dodano: 30 Listopada 2014, 23:04:33
Moja propozycja dla osobowego:
______________________________________________________________
[ Rodzaj i numer pociągu | 85912 ]
[________________________________________________|_____________]
[ | Pawianowo ]
[ Relacja pociągu | Kociary ]
[________________________________________________|_____________]
[ Wymagany % ciężaru hamującego | 88% ]
[________________________________________________|_____________]
[ Seria i obciążenie lokomotywy | EU07-216 ]
[________________________________________________|_____________]
[ 8.1 | 70 | Pawianowo 2 | ]
[ | | R1,L,H,RT 2 10.40 | 6 ]
[ |_____|----------------------------------2--------|----]
[ 2.8 | 60 | Jelonkowo 2 10.46 | 6 ]
[ | | R1,+,L,H,T 2 10.47 | ]
[ | |----------------------------------2--------|----]
[ 72.0 | | Psiary_Srodmiescie 2 10.53 | 4 ]
[ | | R1,+,L,H,RT,PP 2 10.54 | ]
[ |_____|----------------------------------2--------|----]
[ 75.0 | 100 | Psiary_Poludnie 2 10.58 | 6 ]
[ | | R1,+,L,H,PP 2 11.59 | ]
[ | |----------------------------------2--------|----]
[ 78.4 | | Psiary_Zagroda 2 11.05 | 4 ]
[ | | R1,L,H,RT,PP 2 11.06 | ]
[ |_____|----------------------------------2--------|----]
[ 81.0 | 70 | Chomikowo 2 11.10 | 5 ]
[ | | R1,+,L,H 2 11.11 | ]
[ | |----------------------------------2--------|----]
[ 84.8 | | Kociary_po 2 11.16 | 7 ]
[ | | R1 2 11.17 | ]
[ | |----------------------------------2--------|----]
[ 0.0 | | Kociary 2 11.24 | ]
[ | | R1,L,H,RT,PP 2 | ]
[_______|_____|__________________________________2________|____]
Ja zrobiłem z kolei przejazd dynamiczny, ruszałem mocno wykorzystując pełną moc MaSzyny. Postoje jednominutowe w Psiarach Zagroda i Śródmieście, reszta po pół minuty. To można zmodyfikować. Aha, rozkład bez rezerwy czasowej, po prostu sprawdziłem jak szybko można to przejechać. No i nie wiem jak to dokładnie jest z tymi połówkami minut, na rozkładach się nie znam.
______________________________________________________________
[ Rodzaj i numer pociągu | 85912 ]
[________________________________________________|_____________]
[ | Pawianowo ]
[ Relacja pociągu | Kociary ]
[________________________________________________|_____________]
[ Wymagany % ciężaru hamującego | 88% ]
[________________________________________________|_____________]
[ Seria i obciążenie lokomotywy | EU07-216 ]
[________________________________________________|_____________]
[ 8.1 | 70 | Pawianowo 2 | ]
[ | | R1,L,H,RT 2 10.40 | 6 ]
[ |_____|----------------------------------2--------|----]
[ 2.8 | 60 | Jelonkowo 2 10.46 | 5,5 ]
[ | | R1,+,L,H,T 2 10.47 | ]
[ | |----------------------------------2--------|----]
[ 72.0 | | Psiary_Srodmiescie 2 10.52,5 | 3,5 ]
[ | | R1,+,L,H,RT,PP 2 10.53,5 | ]
[ |_____|----------------------------------2--------|----]
[ 75.0 | 100 | Psiary_Poludnie 2 10.57 | 5,5 ]
[ | | R1,+,L,H,PP 2 11.57,5 | ]
[ | |----------------------------------2--------|----]
[ 78.4 | | Psiary_Zagroda 2 11.03 | 4 ]
[ | | R1,L,H,RT,PP 2 11.04 | ]
[ |_____|----------------------------------2--------|----]
[ 81.0 | 70 | Chomikowo 2 11.08 | 5 ]
[ | | R1,+,L,H 2 11.08,5 | ]
[ | |----------------------------------2--------|----]
[ 84.8 | | Kociary_po 2 11.13,5 | 7 ]
[ | | R1 2 11.14 | ]
[ | |----------------------------------2--------|----]
[ 0.0 | | Kociary 2 11.21 | ]
[ | | R1,L,H,RT,PP 2 | ]
[_______|_____|__________________________________2________|____]
-
Jadę właśnie towos stonką :) Czy stonką w ogóle da się jechać zgodnie z rozkładem? Jadę nią tyłem, więc nie widzę haslera. Odwracam się i zerkam na niego, ale raczej jakieś stabilnej prędkości na szlaku nie trzymam. Ogólnie toczę się tak mniej więcej 50. Jest na to może jakiś sprytny sposób? W ogóle jak się fachowo jeździ stonką do tyłu? "Fotel" maszynisty jest obrotowy? :) Czy po prostu stoi się w kabinie i odwraca? Czy wierci na krześle?
-
Jadę nią tyłem, więc nie widzę haslera. Odwracam się i zerkam na niego, ale raczej jakieś stabilnej prędkości na szlaku nie trzymam. Ogólnie toczę się tak mniej więcej 50. Jest na to może jakiś sprytny sposób?
Naciśnij dwa razy F2 i sprawdzaj prędkość.
Czy po prostu stoi się w kabinie i odwraca? Czy wierci na krześle?
Tak i tak.
-
W sumie co poszło na bocznicę to też była odpowiedź, Benku drogi :) Tematem jest pomoc w przygotowaniu rozkładu. Co prawda ja pytałem jak prowadzić stonkę, żeby uzyskać powtarzalne czasy przejazdu, ale może koledzy mają rację - tytułem samego przygotowania rozkładu faktycznie lepiej przejechać trasę nowocześniejszą i łatwiejszą w obsłudze maszyną, np 6DG jak napisał @RoboBatman, albo oszukiwać patrząc na dane symulatora, jak radzi @Dodulec. Pewnie jedną i drugą opcję sprawdzę.
Tego rodzaju cheat-y nie powinny mieć wpływu na czas, bo dopóki jedziemy lokomotywą o podobnym przyśpieszeniu i mocy czasy nie powinny się różnić. A mogą być "referencyjne". Ale jak mam jechać "sportowo" - to żadnych cheat-ów. Pełen hardcore :) A scenariusz jest w pytę. Trzeba mieć troszkę czasu, ale co się człowiek zrelaksuje to jego.
-
Tzn może SM42 ma podobne osiągi do 6dg, ale SU45/46 są na pewno mocniejsze.
-
Skrócone czasy jazdy (scj) w rzeczywistości pochodzą z programu, który wykonuje wzorcowy przejazd teoretyczny określoną (zamówioną) lokomotywą z maksymalną dostępną siłą pociągową, stąd też najwłaściwsze będzie przejechanie danej trasy w debugmode.
-
OK, nikomu widzę nie chciało się jechać wypasionym w kosmos towosem, więc zapodaję swój rozkład:
________________________________________________________________
[ Rodzaj i numer pociągu | 85451 ]
[________________________________________________|_____________]
[ | Psiary ]
[ Relacja pociągu | Kociary ]
[________________________________________________|_____________]
[ Wymagany % ciężaru hamującego | 88% ]
[________________________________________________|_____________]
[ Seria i obciążenie lokomotywy | SU46 400 ]
[________________________________________________|_____________]
[ | 50 | Psiary_Poludnie 2 | ]
[ | | R1,+,L,H,PP 2 15.13 | 5 ]
[ | |----------------------------------2--------|----]
[ | | Psiary_Srodmiescie 2 | 15 ]
[ | | R1,+,L,H,RT,PP 2 15.18 | ]
[ | |----------------------------------2--------|----]
[ | | Pawianowo 2 15.33 | 8 ]
[ | | R1,L,H,RT 2 15.39 | ]
[ | |----------------------------------2--------|----]
[ | | Jelonkowo 2 | 6 ]
[ | | R1,+,L,H,T 2 15.47 | ]
[ | |----------------------------------2--------|----]
[ | | Psiary_Srodmiescie 2 15.53 | 5 ]
[ | | R1,+,L,H,RT,PP 2 15.54 | ]
[ | |----------------------------------2--------|----]
[ | | Psiary_Poludnie 2 | 6 ]
[ | | R1,+,L,H 2 15.59 | ]
[ | |----------------------------------2--------|----]
[ | | Psiary_Zagroda 2 16.05 | 4 ]
[ | | R1,L,H,RT,PP 2 16.07 | ]
[ | |----------------------------------2--------|----]
[ | | Chomikowo 2 | 5 ]
[ | | R1,+,L,H 2 16.11 | ]
[ | |----------------------------------2--------|----]
[ | | Kociary_po 2 | 9 ]
[ | | R1 2 16.16 | ]
[ | |----------------------------------2--------|----]
[ | | Kociary 2 16.25 | ]
[ | | R1,L,H,RT,PP 2 | ]
[_______|_____|__________________________________2________|____]
Przejechane SU45, oczywiście na spokojnie, nie przekraczałem 50. Przy peronie w Kociarach zatrzymałem się równo o 16:25 pierwszy raz. Postałem z minutę albo dłużej zanim pani kazała cofać, więc zapisałem to jako planową godzinę przyjazdu. Wydaje mi się, że w scenariuszu jest bug. Po odczepieniu wagonów towarowych na bocznicy wjeżdżam jeszcze raz na stację w Kociarach, mogę odczepić wagony osobowe, odczepiam je, ale niestety stoję przed S1, który zostaje już na amen. Jakby brakowało odpalania manewrów do ostawienia loka. Ale tak czy inaczej, rozkładu to już nie zmieni.
Nie wiem czy dla rozkładu dynamicznego czy prowadzenia składu przez AI nie będzie trzeba rozbić tego na 2 osobne rozkłady, drugi wrzucany w Pawianowie. Na dniach spróbuję jeszcze powtórzyć ten przejazd stonką, zobaczymy czy uda mi się wykręcić podobny czas ;)
-
Chciało mi się przejechać Towosem. Całą służbę zakończyłem o 16:25 będąc już lokiem luzem w postojowych. Jechałem Stonką, więc trzeba się sprężać, aby wyrobić. Nie prawdą jest jakoby jakiś bug był w eventach, na dowód załączam screena z wyjazdu z Kociar gdzie widać jak podano białe światełko do odjazdu na żeberko. @HTD nie napisał, o nie zamykających się zaporach na każdym przejeździe. W załączniku jak zwykle pliki txt. Log.txt, musiałem spakować. Rozkład może zostać.
-
To teraz man jasność: w kilku różnych scenariuszach na Zwierzyńcu nie otwierały mi się wjazdy, muszę miec jakiś plik współdzielony zepsuty. Przeinstaluje patche jeszcze raz i powinno działać.
-
Tak trochę od rzeczy napisałeś. To nie jest semafor (ten konkretnie jest semaforem wyjazdowym), czy sygnał wjazdowy. Białe światło to sygnał ms2. Pozwala na manewry lokiem luzem, lub ze składem. Za wyświetlenie tego sygnału, tak jak i innych, odpowiadają eventy (dokładnie wpis dotyczący konkretnego semafora ze wskazaniem podawanego sygnału). Nie jest więc odpowiedzialny za to jakiś konkretny plik, a wpis w nim dokonany. Druga sprawa, to wykonanie eventu wymaga czasem precyzyjnego wykonania poleceń (np: trzeba stanąć składem w odpowiednim miejscu, lub event wyzwalany przez inny pojazd w scenerii). Jeśli nie dokonałeś wcześniej modyfikacji wpisów w tej scenerii i mimo to event się nie dokonuje, to powodem tego jest nieprawidłowa jazda składem. W tym przypadku ponowne instalowanie nie pomoże.
...nie otwierały mi się wjazdy
Przyznam, nie wiem co masz na myśli, jeśli to czego mogę się domyślać, to winno być napisane: nie został podany sygnał na semaforze (w tym konkretnym przypadku sygnał do manewrów ms2).
-
No to źle napisałem, nieprecyzyjnie, ale dlatego, że przypadków takich miałem sporo. I nie zawsze chodziło o Ms2 na tarczy manewrowej, czasami chodziło o S10 na semaforze wjazdowym, czasem na wyjazdowym. Elementem wspólnym jest główna mapa - Zwierzyniec - na innej mapie mi się to nie zdarza.
Nie mam nigdy absolutnej pewności, że przejechałem misję całkowicie prawidłowo, ale jeśli zadanie jest proste - przejazd z punktu A do B, a znam trasę, przejechałem ją kilka(naście) razy, to zakładam, że sygnał powinienem mieć podany i jak nie mam - coś jest nie tak. Tym bardziej, że różnie się trasy przejeżdża. Mniej lub bardziej uważnie. Wspominam tylko o tych przejazdach z zegarkiem w ręku i zwracaniem uwagi na każdy drobny detal.
Oczywiście grzebię w plikach, więc tak samo możliwe jest, że sam zepsułem. W tym wypadku reinstalka pomoże jak najbardziej.