- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: HTD w 18 Listopada 2014, 16:43:13

Tytuł: Czy da się przypisać położenie dźwięku względem pociągu a nie scenerii?
Wiadomość wysłana przez: HTD w 18 Listopada 2014, 16:43:13
Pracuję nad skryptem interaktywnej próby hamulca i chciałbym, żeby ten skrypt dało się dołączać do wielu różnych misji - jest jednak problem z dźwiękami - jak je przypiszę do konkretnej lokacji, to nie będzie tych dźwięków słychać, kiedy pociąg będzie w innym miejscu. Da się temu jakoś zaradzić, czy niestety trzeba definiować dźwięki dla każdej misji od nowa?
Tytuł: Odp: Czy da się przypisać położenie dźwięku względem pociągu a nie scenerii?
Wiadomość wysłana przez: Ra w 18 Listopada 2014, 16:51:20
Nie da się tego zrobić dobrze przy obecnych mechanizmach symulacji. Rewident powinien być wbudowany w obiekt zarządzający składem, bo tam są dostępne wszelkie informacje o stanie hamulców. Widziałbym to w taki sposób, że do AI składu przekazuje się odpowiednią komendę, AI składu robi próbę po czym zwraca informację do scenerii (AI stacji/dyżurnego). Ponieważ aktualnie prac nad EXE nie prowadzę i raczej nie będę miał na to czasu co najmniej do końca roku, nie jestem w stanie aktywnie uczestniczyć w opracowaniu koncepcji.
Tytuł: Odp: Czy da się przypisać położenie dźwięku względem pociągu a nie scenerii?
Wiadomość wysłana przez: HTD w 18 Listopada 2014, 17:41:16
OK, rozwiązanie zastępcze jest takie, żeby może nie dawać zanikania dźwięku - wtedy nie będzie kierunkowy - jak radio. Przynajmniej widziałem gdzieś w scenery.doc, że jest taka opcja.
Wersję niekierunkową można wrzucić jako domyślna, a w końcowej fazie "dopieszczania" scenariusza ustawić położenie "głośników" i zanikanie.
Kombinuję na razie żeby wycisnąć z istniejącego exe wszystko co się da. Interaktywną próbę hamulca dało się zrobić, bangla idealnie, dzisiaj wrzucę do testów.
Tytuł: Odp: Czy da się przypisać położenie dźwięku względem pociągu a nie scenerii?
Wiadomość wysłana przez: youBy w 18 Listopada 2014, 17:45:27
Jest interaktywna ze wszystkimi sposobami sterowania, czy tylko z klawiaturą?
Tytuł: Odp: Czy da się przypisać położenie dźwięku względem pociągu a nie scenerii?
Wiadomość wysłana przez: HTD w 18 Listopada 2014, 17:53:50
Tylko z klawiaturą niestety - ograniczenie samego exe.
Wpadłem na pewien pomysł - jeśli sterujesz z klawiatury, musisz nacisnąć Shift+J i tak. Wtedy skrypt może przestawiać się w tryb interaktywny. Jeśli nie naciśniesz, zdarzenia wyzwalane klawiszami pójdą same, bez interakcji, żeby misja się nie blokowała.
Tytuł: Odp: Czy da się przypisać położenie dźwięku względem pociągu a nie scenerii?
Wiadomość wysłana przez: youBy w 18 Listopada 2014, 19:25:16
Sęk w tym, że właśnie pokeysy sterują (póki co) przełącznikami przez klawiaturę, chyba tylko zawory maszynisty wchodzą „bokiem”. Na początek dobre i to, osoby używające pokeys można policzyć na palcach jednej ręki, więc wystarczy przygotwać wersję zastępczą zdarzeń i będzie ok.
Tytuł: Odp: Czy da się przypisać położenie dźwięku względem pociągu a nie scenerii?
Wiadomość wysłana przez: HTD w 18 Listopada 2014, 19:56:44
Czyli Shift+J to zły pomysł, bo wejdzie z pokeys, a hamulec przejdzie obok. Jest jeszcze inny sposób wykrycia jakie jest sterowanie. Jeśli test nie jest robiony z postoju na początku misji - trzeba odhamować skład. Jeśli został wciśnięty Num4 przed próbą hamulca - włącza się tryb interaktywny, jeśli nie, idzie w automacie.
Tytuł: Odp: Czy da się przypisać położenie dźwięku względem pociągu a nie scenerii?
Wiadomość wysłana przez: muri w 18 Listopada 2014, 21:24:12
Jak skład ma ustawioną szybkość początkową (we wpisie trainset) większą niż 0 (np. 0,1), to będzie już odhamowany :)