- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: Anrej w 09 Listopada 2014, 22:35:17
-
Co z stroną Baza kolejowa (http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/)? Od kilku dni wyświetlany jest czarny screen i słychać melancholijną piosenkę.
Przywracam część sensownych wiadomości z bocznicy.
Benek
-
Może stronę główną odświeżają, lub całe działy?
-
Strona została zamknięta, prawdopodobnie na stałe.
-
Może to nie rozjaśni, ale jest do pobrania wersja z lutego 2014:
http://www.forumkolejowe.pl/koniec-strony-semaforekkolejorgpl-vt6678.htm
https://archive.org/details/wiki-semaforekkolejorgpl_wiki
-
Dobry wieczór,
strona Adriana Karwata z planami planami stacji kolejowych jest znów dostępna. Pod adresem: http://semaforek.zrujnowane.pl/ jest szczypta informacji i przeniesienie na właściwą stronę. Nowa odsłona: http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.php/Strona_g%C5%82%C3%B3wna
-
Bardzo cieszę się, że ta strona znów działa, ale jedna rzecz mnie zastanawia. Dlaczego wszystkie plany na tej stacji są "do góry nogami", to jest północ jest na dole? Człowiek jest przyzwyczajony raczej do faktu, że północ jest "na górze" i takie plany łatwiej sobie umiejscowić z przestrzeni. Czy stoi za tym jakaś zasada / prawo?
-
Co? Jakiej stacji? Wyraź się jaśniej.
-
Chodzi mi o to, że najczęściej w mapach północ jest domyślnie u góry, np w Google Maps, czy w każdym atlasie drogowym. Na tej stronie w planach stacji kolejowych tak nie jest, np:
http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.php/Pozna%C5%84_Garbary (http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.php/Pozna%C5%84_Garbary)
http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.php/Pozna%C5%84_Wsch%C3%B3d (http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.php/Pozna%C5%84_Wsch%C3%B3d)
http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.php/Pozna%C5%84_Staro%C5%82%C4%99ka (http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.php/Pozna%C5%84_Staro%C5%82%C4%99ka)
-
Bo to plany schematyczne urządzeń SRK, które z założenia mają przedstawiać coś innego. Ale i plany w oryginale rysowane są tak samo. Różnica polega na tym, że są zazwyczaj trochę bardziej szczegółowe + zwykle naniesiona jest róża wiatrów, żeby była ta orientacja w kierunkach, o których wspominasz.
-
Chodzi mi o to, że najczęściej w mapach północ jest domyślnie u góry, np w Google Maps, czy w każdym atlasie drogowym. Na tej stronie w planach stacji kolejowych tak nie jest,
Bo na planie schematycznym najważniejsza jest przejrzystość i łatwość czytania układu torowego, a trzeciorzędne znaczenie ma w jakim dokładnie kierunku idzie tor.
-
Kilometry mają rosnąć tak, jak się czyta – od lewej do prawej. Stąd zawsze strona nieparzysta stacji jest na dole, a parzysta – na górze. A to, że większość jest odwrotnie wynika z tego, że Warszawa (która jest początkiem „wszystkiego”) leży bardziej na wschód, stąd więcej stacji będzie na zachód od niej.